Resultats globals: 86 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 65 registres trobats
Documents de recerca, 21 registres trobats
Articles 65 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
27 p, 1.6 MB ¿El complemento indirecto, un desconocido? : dativos argumentales y no argumentales / Martín, Núria (Institut Bisaura) ; Pineda i Cirera, Anna (Universität zu Köln)
Este artículo está dedicado a los conceptos fundamentales, teóricos y prácticos, acerca del complemento indirecto (CI). Primero hacemos referencia a la relación entre el CI y la noción de dativo, y explicamos la diferencia esencial entre los CI argumentales y los CI que no son argumentales, es decir, los adjuntos de dativo. [...]
Aquest article està dedicat als conceptes fonamentals, teòrics i pràctics, al voltant del complement indirecte (CI). Primer fem referència a la relació entre el CI i la noció de datiu, i expliquem la diferència essencial entre els CI argumentals i els CI que no són argumentals, és a dir, els adjunts de datiu. [...]
This paper is devoted to the fundamental (both theoretical and practical) concepts about the indirect object (IO). We first refer to the relation between the IO and the dative case, and explain the essential difference between argumental IOs and non-argumental IOs (i. [...]

2022 - 10.5565/rev/regroc.87
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 53-79 (Artículos)  
2.
20 p, 339.1 KB Atributos y predicativos : el reto de hacer de la predicación un asunto interesante / Gumiel Molina, Silvia (Universidad de Alcalá)
El estudio de las funciones sintácticas supone el objetivo central de la reflexión gramatical en enseñanzas medias; dentro de este, atributos y complementos predicativos se enseñan como una función más, a pesar de que establecen una relación diferente con otros elementos de la oración en tanto que son predicados. [...]
L'estudi de les funcions sintàctiques suposa l'objectiu central de la reflexió gramatical en ensenyaments mitjans; dins d'aquest, atributs i complements predicatius s'ensenyen com una funció més, malgrat que estableixen una relació diferent amb altres elements de l'oració en tant que són predicats. [...]
The study of syntactic functions is conceived as the central objective of syntactic reflection in secondary education; in this sense, attributes and secondary predicates are taught as the rest of the syntactic functions, although they establish a different relationship with other elements of the sentence since they are predicates. [...]

2022 - 10.5565/rev/regroc.92
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 183-202 (Artículos)  
3.
22 p, 435.6 KB The Morphological and Syntactic Status of the Analytic and Synthetic Future in Medieval Catalan / Alsina, Alex (Universitat Pompeu Fabra)
The goal of this paper is to investigate the morphological and syntactic properties of the synthetic and analytic future in medieval Catalan. The main claim is that the two future forms are independent structures. [...]
L'objectiu d'aquest treball és d'investigar les propietats morfològiques i sintàctiques dels futurs sintètic i analític en català medieval. La proposta principal és que les dues formes de futur són estructures independents. [...]

2022 - 10.5565/rev/catjl.364
Catalan journal of linguistics, Vol. 21 (2022) , p. 187-208 (Articles)  
4.
29 p, 663.4 KB Propuesta didáctica para trabajar la sintaxis en una Gramática Orientada a las Competencias en segundo y tercero de la ESO / Poza Álvarez, Manuela (IES PUÇOL) ; Salinas Sánchez, Alicia (IES Clot del Moro)
La enseñanza de la sintaxis y de la gramática orientada a las competencias no es algo sencillo ni que se lleve a cabo a nivel general en las aulas. Precisamente porque es necesaria una preparación y reflexión previas por parte del profesorado, proponemos una secuencia didáctica que introduzca la sintaxis siguiendo esta metodología. [...]
L'ensenyament de la sintaxi i de la gramàtica orientada a les competències no és una cosa senzilla ni que es dugui a terme a nivell general a les aules. Precisament perquè cal una preparació i reflexió prèvies per part del professorat, proposem una seqüència didàctica que introdueixi la sintaxi seguint aquesta metodologia. [...]
The teaching of syntax and grammar oriented to competences is not something simple nor is it carried out at a general level in the classroom. Precisely because prior preparation and reflection by teachers is necessary, we propose a didactic sequence that introduces syntax following this methodology. [...]

2021 - 10.5565/rev/regroc.73
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 110-138 (Gramática en el aula)  
5.
20 p, 423.2 KB L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples / Ramon Sitjar, Margalida (Universitat de les Illes Balears)
Partint del pressupòsit que cal atorgar un nou enfocament a l'ensenyament de la sintaxi dins l'ESO, aquest article proposa redefinir-ne l'estudi i aplicar-hi la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner. [...]
Operating from the assumption that there needs to be a new approach to the teaching of syntax within secondary education, this article aims to redefine its study and introduce the application of the Multiple Intelligences theory by Howard Gardner. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.45
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 117-136 (Articles)  
6.
42 p, 613.6 KB Lingüística : la ciència del llenguatge / Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
En aquest article es presenten els diversos aspectes d'una aproximació científica al llenguatge. Una de les principals conseqüències d'adoptar els principis metodològics propis de les ciències és que la lingüística no pot ser una ciència de les llengües, perquè, des d'aquesta perspectiva és impossible donar una definició objectiva de llengua. [...]
In this paper we sketch a number of issues pertaining to a scientific approach to the study of language. One of the main consequences of adopting the methodological principles typical of the sciences is that linguistics cannot be seen as a science of languages, because from this perspective it is impossible to provide an objective definition of language. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.41
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 1-42 (Articles)  
7.
33 p, 440.1 KB Generative Grammar and the Faculty of Language : Insights, Questions, and Challenges / Chomsky, Noam (University of Arizona) ; Gallego, Ángel J.. (Gallego Bartolomé) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Ott, Dennis (University of Ottawa)
This paper provides an overview of what we take to be the key current issues in the field of Generative Grammar, the study of the human Faculty of Language. We discuss some of the insights this approach to language has produced, including substantial achievements in the understanding of basic properties of language and its interactions with interfacing systems. [...]
Aquest treball proporciona una visió general dels aspectes clau actuals en el camp de la gramàtica generativa: l'estudi de la facultat del llenguatge humà. Es tractaran algunes de les visions a què aquest enfocament del llenguatge ha donat lloc, incloent-hi èxits importants en la comprensió de les propietats bàsiques del llenguatge i les seves interaccions amb els sistemes d'interfície. [...]

2019 - 10.5565/rev/catjl.288
Catalan journal of linguistics, Special Issue (2019) , p. 229-261 (Articles)  
8.
20 p, 362.0 KB The achievements of Generative Syntax : a time chart and some reflections / D'Alessandro, Roberta (Utrecht University)
In May 2015, a group of eminent linguists met in Athens to debate the road ahead for generative grammar. There was a lot of discussion, and the linguists expressed the intention to draw a list of achievements of generative grammar, for the benefit of other linguists and of the field in general. [...]
El maig de 2015, un grup d'eminents lingüistes es van reunir a Atenes per debatre el camí que cal seguir per a la gramàtica generativa. Hi va haver molta discussió i els lingüistes van manifestar la intenció de confeccionar una llista d'èxits de la gramàtica generativa en benefici d'altres lingüistes i de l'àmbit en general. [...]

2019 - 10.5565/rev/catjl.232
Catalan journal of linguistics, Special Issue (2019) , p. 7-26 (Articles)  
9.
38 p, 860.8 KB De-syntacticising Syntax? : Concerns on the Architecture of Grammar and the Role of Interface Components / Irurtzun, Aritz (Centre National de la Recherche Scientifique (França))
This article discusses different ways in which interface components could potentially affect syntax (or what have traditionally been analysed as syntactic phenomena). I will distinguish four types of potential effects that the interface components could have onto syntax: (i) no real interaction, since almost nothing pertains to syntax: everything (beyond Merge) is externalization; (ii) computations at interface components actively affect the syntactic computation; (iii) Properties of interface representations function to inform biases for language acquisition; (iv) interface components impose Bare Output Conditions (legibility conditions) that constrain the range of possible syntactic representations at the interface. [...]
Aquest article tracta diferents maneres en què els components de la interfície poden afectar potencialment la sintaxi (o tradicionalment analitzats com a fenòmens sintàctics). Distingiré quatre tipus d'efectes potencials que els components de la interfície poden tenir sobre la sintaxi: (i) no hi ha interacció real, ja que gairebé res no pertoca a la sintaxi: tot (més enllà de combinar) és externalització; (ii) els càlculs dels components de la interfície afecten activament la computació sintàctica; (iii) les propietats de les representacions d'interfície funcionen per informar els biaixos per a l'adquisició d'idiomes; (iv) els components de la interfície imposen condicions de sortida nua (condicions de llegibilitat) que restringeixen el rang de representacions sintàctiques possibles a la interfície. [...]

2019 - 10.5565/rev/catjl.231
Catalan journal of linguistics, Special Issue (2019) , p. 165-202 (Articles)  
10.
25 p, 699.8 KB Discourse Phenomena as a Window to the Interfaces / Cerrudo Aguilar, Alba
This paper examines the two lines of analysis that are generally pursued when dealing with discourse phenomena in the generative tradition: syntactico-centric and interface-based approaches. Syntactico-centric analyses are criticized because they need construction-specific mechanisms, while interface-based analyses sometimes challenge standard assumptions about the architecture of grammar. [...]
Aquest article examina les dues línies de recerca que se segueixen generalment quan s'estudien fenòmens discursius en la tradició generativista: enfocaments sintàctico-cèntrics i d'interfície. Critiquem les propostes sintàctico-cèntriques perquè necessiten fer ús de mecanismes específics per analitzar cada construcció en qüestió, mentre que les propostes d'interfície de vegades posen en dubte l'arquitectura gramatical estàndard. [...]

2019 - 10.5565/rev/catjl.230
Catalan journal of linguistics, Special Issue (2019) , p. 203-227 (Articles)  

Articles : 65 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2.3 MB Agreement and optionality : evidence from Spanish variation / Fernández Serrano, Irene ; Gallego, Ángel J., dir.
Aquesta tesi aborda la sintaxi de la concordança de nombre. Concretament, se centra en dos fenòmens de variació en espanyol: la discordança de nombre (DN), entesa com l'absència de concordança en contextos monoclausals i biclausals, i la hiperconcordança (HC), que consisteix en la concordança entre un element de l'oració principal i un de la subordinada, ignorat límits sintàctics convencionals. [...]
Esta tesis aborda la sintaxis de la concordancia de número. Concretamente, se centra en dos fenómenos de variación en español: la discordancia de número (DN), entendida como ausencia de concordancia en contextos monoclausales, y la hiperconcordancia (HC), que consiste en la concordancia entre un elemento de la oración principal y uno de la subordinada, ignorando límites sintácticos convencionales. [...]
This dissertation deals with the syntax of number agreement. It focuses on two phenomena of variation in Spanish: number unagreement (NU), understood as lack of agreement in a monoclausal configuration, and hyper-agreement (HA), a cross-clausal agreement relationship that ignores the conventional syntactic boundaries. [...]

2022  
2.
213 p, 2.5 MB Distinctness effects : on clitic and DP combinations / Colomina Samitier, Maria Pilar ; Brucart, José María, dir. ; Gallego, Ángel J., dir.
El objetivo de esta tesis es analizar dos fenómenos de acuerdo a lo que se conoce como efectos de distintividad. Con esta etiqueta nos referimos a aquellos escenarios en los que dos objetos que son demasiado semejantes aparecen en el mismo dominio sintáctico (Chomsky 2013, 2015, Moro 2000, Kayne 1994, Richards 2010, Hiraiwa 2010, Rizzi 1990). [...]
The goal of this dissertation is to analyze two phenomena under the called distinctness effects. With this label I refer to scenarios where two too similar syntactic objects are found in the same domain (see Chomsky 2013, 2015, Moro 2000, Kayne 1994, Richards 2010, Hiraiwa 2010, Rizzi 1990). [...]

2022  
3.
338 p, 4.5 MB La modalización del adjetivo capaz en español : Aspectos sintácticos y variación / Serret Lanchares, Silvia ; Hernanz, Ma. Lluïsa, dir. ; Gallego, Ángel J., dir.
Aquesta investigació se centra en el procés de modalització de l'adjectiu "capaz". Els objectius principals són, d'una banda, analitzar la sintaxi de la peça lèxica "capaz" des d'un punt de vista sincrònic i, d'altra banda, descriure el procés de modalització que ha operat sobre "capaz" des d'un punt de vista diacrònic. [...]
Esta investigación se centra en el proceso de modalización del adjetivo "capaz". Los objetivos principales son, por un lado, analizar la sintaxis de la pieza léxica "capaz" desde un punto de vista sincrónico y, por otro, describir el proceso de modalización que ha operado sobre "capaz" desde un punto de vista diacrónico. [...]
This dissertation focuses on the phenomenon of modalization of the adjective "capaz" ('capable' in Spanish) has been subject to. The main aims are, on the one hand, to analyse the syntax of the lexical item "capaz" from a synchronic point of view and, on the other, to describe the process of modalization that has operated on "capaz" from a diachronic point of view. [...]

2021  
4.
1003 p, 9.8 MB Veu i cas en la sintaxi de la causació i la reflexivització / Fontich Julia, Albert ; Mateu Fontanals, Jaume, dir.
Aquesta tesi té com a tema central la causació, tant la causació directa com la causació indirecta. En català, la causació directa s'expressa mitjançant els verbs causatius lèxics i la causació indirecta es realitza mitjançant la perífrasi verbal formada amb el verb causatiu fer. [...]
Esta tesis trata la causación, tanto la causación directa como la indirecta. En catalán, la causación directa se expresa mediante los verbos causativos léxicos y la causación indirecta se realiza mediante la perífrasis verbal formada con el verbo causativo hacer. [...]
The central theme of this thesis is causation, both direct and indirect. In Catalan, direct causation is expressed with lexical causative verbs, while indirect causation is realized by means of the periphrasis formed with the causative verb fer 'make' (causative construction). [...]

2021  
5.
87 p, 9.7 MB Propuesta didáctica para la enseñanza de las oraciones pasivas en secundaria / López Palacios, Diana ; Cánovas Hernández, Germán, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
La forma de enseñar la gramática en secundaria no permite que el estudiante reflexione sobre la lengua, motivo por el cual la metodología y los ejercicios necesitan modernizarse teniendo en cuenta este aspecto. [...]
La forma d'ensenyar la gramàtica a secundària no permet que l'estudiant reflexioni sobre la llengua, motiu pel qual la metodologia i els exercicis necessiten modernitzar- tenint en compte aquest aspecte. [...]
The way of teaching grammar in secondary school does not allow the student to reflect on the language, which is why the methodology and exercises need to be modernized with this in mind. This work is a didactic proposal for the teaching of passive sentences in secondary school. [...]

2021
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]  
6.
1.9 MB Exploring the left periphery: the cases of Korean and Spanish / Lee, Mi-kyung ; Gallego, Ángel J., (Gallego Bartolomé) dir. ; Yoshida, Masaya, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
Aquesta tesi tracta sobre la perifèria esquerra de coreà i espanyol des de la perspectiva de lingüística comparada. Aquest treball ofereix dades empíriques de in-situ de focus/Qu-/tòpic, scrambling i topicalització en coreà, que sembla que no és compatible amb la cartografia (Rizzi 1997 i següents). [...]
Esta tesis trata de la periferia izquierda de coreano y español desde perspectiva de lingüística cruzada. Este trabajo ofrece datos empíricos de in-situ de focus/Qu-/tópico, scrambling y topicalización en coreano, que parece que no es compatible con la cartografía (Rizzi 1997 y siguientes). [...]
This dissertation deals with the Left Periphery of Korean and Spanish from a cross-linguistic perspectives. This work provides empirical data of in-situ of focus/wh/topic,scrambling and topicalization in Korean, which seem to be not compatible with the cartographic project (Rizzi 1997 et seq. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
7.
98 p, 929.6 KB «Prenia notes per enrecordar-se'n del que deien els advocats» : la sintaxi col·loquial a la GIEC / Busquets de Jover, Marta ; Nogué Serrano, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'any 2016, el corpus normatiu de la llengua catalana es va actualitzar amb la publicació de la Gramàtica de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans (GIEC). Entre les novetats que introdueix aquesta obra, destaca el tractament de la variació: la nova gramàtica incorpora informació sobre variants funcionals i geogràfiques de les estructures que descriu. [...]
In 2016, the catalan normative corpora was actualized with the publication of Gramàtica de la llengua catalana (GIEC) by the Institut d'Estudis Catalans. Among the changes that this work introduces, it is noteworthy the treatment of linguistic variation. [...]

2019  
8.
34 p, 2.3 MB El "se" en alternancias de transitividad y telicidad : un estudio del uso del clítico en castellano, francès y catalán / Dahmer, Clara ; Brucart, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2019  
9.
43 p, 827.9 KB The Lexical Category of Adjective : Challenging the Traditional Notion / Quevedo, Víctor ; Tubau Muntaña, Susagna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Adjectives have always been considered the major lexical category that describes nouns and that it is gradable. However, many scholars claim that these characteristics are neither exclusive nor universal. [...]
Els adjectius han estat sempre considerats la categoria gramatical que descriu noms i que és graduable. Tanmateix, molts acadèmics afirmen que aquestes característiques no són ni exclusives ni universals. [...]
Los adjetivos siempre han sido considerados la categoría gramatical que describe nombres y que es graduable. Sin embargo, muchos académicos afirman que estas características no son ni exclusivas ni universales. [...]

2018
Grau en Estudis Anglesos [801]  
10.
390 p, 1.6 MB Adverbial adjectives and nominal scalarity / Sánchez Masià, Melania ; Demonte, Violeta, dir. ; Picallo Soler, M. Carme, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
Aquesta tesi investiga fenòmens d'escalaritat en l'àmbit nominal a través d'un subgrup d'adjectius adverbials prenominals en espanyol, els adjectius de veracitat (AV; verdadero 'vertader', auténtico 'autèntic') i els adjectius de completesa (AC; completo 'complet', total 'total', absoluto 'absolut'). [...]
This dissertation investigates scalarity in the nominal domain through the study of a subset of prenominal adverbial adjectives in Spanish, adjectives of veracity (AVs; verdadero 'true', auténtico 'authentic') and adjectives of completeness (ACs; completo 'complete', total 'total', absoluto 'absolute'). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  

Documents de recerca : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.