Results overview: Found 150 records in 0.08 seconds.
Research literature, 21 records found
Course materials, 129 records found
Research literature 21 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
123 p, 2.0 MB El capacitisme en els mitjans de comunicació : La percepció sobre les representacions socials del capacitisme per part de les persones amb diversitat funcional d'entre 20 i 45 anys a Catalunya / Sabà Riera, Roger ; Rizo García, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball busca caracteritzar la percepció que tenen les persones amb diversitat funcional sobre les seves representacions en els mitjans de comunicació. També es volen apuntar vies de superació de la discriminació capacitista. [...]
Este trabajo busca caracterizar la percepción que tienen las personas con diversidad funcional sobre sus representaciones en los medios de comunicación. También se quieren apuntar vías de superación de la discriminación capacitista. [...]
This work aims to characterize the perception that people with disabilities have regarding their representations in the media. It also aims to identify ways to overcome ableist discrimination. It is a propaedeutic research with a qualitative methodology, using the technique of focus groups. [...]

2023
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
2.
76 p, 9.8 MB Hibridación entre sátira política y desinformación : Análisis de contenido de publicaciones de Instagram en Argentina / Gurruchaga, Juan Francisco ; Corominas, Maria, 1961-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
A partir d'una adaptació dels conceptes teòrics d'infoentreteniment a un context de desintermediació i augment de les xarxes socials com a mitjans informatius, aquest treball realitza una anàlisi de continguts de mems publicats a Instagram a l'Argentina entre l'1 de març i el 15 de maig de 2023 per estudiar una hibridació entre sàtira política i desinformació. [...]
A partir de una adaptación de los conceptos teóricos de infoentretenimiento a un contexto de desintermediación y aumento de las redes sociales como medios informativos, este trabajo realiza un análisis de contenidos de memes publicados en Instagram en Argentina entre el 1 de marzo y el 15 de mayo de 2023 para estudiar la hibridación entre sátira política y desinformación. [...]
Through an adaptation of theoretical concepts of infotainment to a context of disintermediation and the increasing role of social media as informative platforms, this study analyzes the content of memes posted on Instagram in Argentina between March 1st and May 15th, 2023, to examine a hybridization of political satire and disinformation. [...]

2023
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
3.
106 p, 1.8 MB Las redes sociales como estrategia de difusión de la lucha contra las violencias de género : El caso de la Señal de Socorro / Moraes, Lua de ; Corominas, Maria, 1961-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com a objectiu principal entendre el paper de les xarxes socials en relació amb la difusió de la lluita contra la violència de gènere. El cas estudiat és el del Senyal de Socors. [...]
El presente trabajo tiene como objetivo principal entender el papel de las redes sociales en relación a la difusión de la lucha contra la violencia de género. El caso estudiado es el de la Señal de Socorro. [...]
The main objective of this paper is to understand the role of social networks in relation to the dissemination fo the fight against gender violence. Tha case estudied is that of the Signal for Help. [...]

2022
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
4.
171 p, 1.3 MB El usuario mercancía : La alienación del cognitariado en las plataformas sociales / Vázquez Paredes, Adrián ; Soriano Clemente, Jaume, 1965-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aproximació a la subjectivitat de l'usuari com a peça fonamental del procés productiu que desenvolupen les plataformes socials. Aquesta investigació aborda la manera com l'usuari percep el seu paper a la cadena de valor que fan les empreses propietàries d'aquests territoris digitals i aprofundeix en l'alienació que experimenta l'individu com a consuencia d'aquest procés productiu que hem anomenat "treball digital latent".
Aproximación a la subjetividad del usuario como pieza fundamental del proceso productivo que desarrollan las plataformas sociales. Esta investigación aborda la manera en la que el usuario percibe su papel en la cadena de valor que realizan las empresas propietarias de estos territorios digitales y profundiza en la alieación que experimenta el individuo como consuencia de este proceso productivo al que hemos denominado "Trabajo digital latente".
Approach to the user's subjectivity as a comerstone of the production process developed by social platforms. This research adresses how the user perceives his role in the value chain carried out by companies which own digital territories and depens into the alienation experimented by the individual as a consequence of this productive process designated as "dormand digital work".

2022
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
5.
101 p, 936.2 KB La representación transgénero en la ficción seriada : El caso de 'Euphoria' en HBO / Martin, Nathalie ; Ferré Pavia, Carme, 1969- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com a objectiu estudiar la representació del col·lectiu trans en la ficció seriada, a través de l'anàlisi de contingut de la primera temporada d'Euphoria (2019), creada per Sam Levinson. [...]
Este trabajo tiene como objetivo estudiar la representación del colectivo trans en la ficción seriada, a través del análisis de contenido de la primera temporada de Euphoria (2019), creada por Sam Levinson. [...]
This paper aims to study the representation of the trans collective in serialized fiction, through the content analysis of the first season of Euphoria (2019), created by Sam Levinson. Delimiting the study sample to the streaming platform HBO Max, other works that also include trans characters, positively or pejoratively, are determined. [...]

2022
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
6.
135 p, 1.9 MB Narrativas Interseccionales sobre la Noche en el Nuevo Cine Latinoamericano Una propuesta desde los Estudios Culturales / Márquez Rosales, Gabriela Paz ; Gayà Morlà, Catalina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi pilot és una proposta des dels estudis culturals que se centra a la nit entenent-la com a narrativa mediàtica. L'objectiu és comprendre la manera com aquesta es representa com a temps/espai territori a través de l'anàlisi audiovisual de 14 pel·lícules del nou cinema llatinoamericà disponibles a plataformes de streaming que han estat premiades a festivals internacionals. [...]
El presente estudio piloto es una propuesta desde los estudios culturales que se centra en la noche entendiendola como narrativa mediática. El objetivo es comprender la manera en que esta se representa como tiempo/espacio territorio a través del análisis audiovisual de 14 películas del nuevo cine latinoamericano disponibles en plataformas de streaming que han sido premiadas en festivales internacionales. [...]
This pilot study is a proposal from cultural studies that focuses on the night, understanding it as a media narrative. The objective is to understand the way in which this is represented as a time/space territory through the audiovisual analysis of 14 films of the new Latin American cinema available on streaming platforms that have been awarded at international festivals. [...]

2022
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
7.
101 p, 1.6 MB Análisis crítico del discurso de la cobertura mediática del alegato antiespecista de Joaquin Phoenix en la entrega de los Premios Oscars de 2020 / Hage Monfort, Tehfe Cristina ; Giró, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Els mitjans de comunicació, tant per la seva vinculació amb les esferes de poder, com pel seu paper de mediadors i mediatizadors han tingut un paper clau en la perpetuació del sistema especista. Per consegüent, resulta interessant estudiar en quina mesura i de quina forma les notícies relacionades amb moviments o persones que critiquen el sistema especista es mostren al públic des dels mitjans de comunicació. [...]
Los medios de comunicación, tanto por su vinculación con las esferas de poder, como por su papel de mediadores y mediatizadores han tenido un papel clave en la perpetuación del sistema especista. Por consiguiente, resulta interesante estudiar en qué medida y de qué forma las noticias relacionadas con movimientos o personas que critican el sistema especista se muestran al público desde los medios de comunicación. [...]
The media, both because of their links with the spheres of power and because of their role as mediators and mediatisers, have played a key role in the perpetuation of the speciesist system. It is therefore interesting to study to what extent and in what way news related to movements or individuals who criticise the speciesist system are shown to the public by the media. [...]

2021
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
8.
216 p, 5.1 MB La invisibilització de les persones migrants sense dret a vot en la comunicació electoral: el cas dels comicis municipals de 2019 a Salt. Propostes per a una comunicació inclusiva / Grañé i Burrassó, Emma ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
L'increment de població migrant a Salt durant les darreres dècades va fer que el poble es convertís en un dels més racialitzats de Catalunya, amb un 40% de població d'origen estranger. Conseqüentment, les diferències socials i econòmiques entre la població s'han accentuat encara més, essent la falta de dret a vot una de les més greus problemàtiques. [...]
El incremento de población migrante en Salt durante las últimas décadas hizo que el pueblo se convirtiese en uno de los más racializados de Cataluña, con un 40% de población extranjera. Consecuentemente, las diferencias sociales y económicas entre la población se han acentuado aún más, siendo la falta de derecho a voto una de las más graves problemáticas. [...]
The increase of the migrant population in Salt over the last few decades has made the town one of the most racialised in Catalonia, with 40% of the population being foreign. Consequently, the social and economic differences between the population have become even more accentuated, with the lack of the right to vote being one of the most serious problems. [...]

2021
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
9.
144 p, 2.7 MB Los nuevos modelos de la mujer china en los reality shows: el caso de Sisters who make waves / Chen, Yangyang ; Gallego Ayala, Joana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Aquest estudi té com a objectiu analitzar la imatge de la dona en el programa Sisters who make waves 2020 ("Sisters") mitjançant l'anàlisi de contingut. S'arriba a la conclusió que "Sisters" ha ofert més espais per a les veus de les dones de mitjana edat. [...]
Este trabajo tiene como objetivo analizar la imagen de la mujer en el programa Sisters who make waves 2020("Sisters") mediante el análisis de contenido. Se llega a la conclusión de que "Sisters" ha ofrecido más espacios para las voces de las mujeres de mediana edad. [...]
This study aims to analyze the image of women in the program Sisters who make waves 2020("Sisters") through content analysis. It is concluded that "Sisters" has offered more spaces for the voices of middle-aged women. [...]

2021
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
10.
88 p, 1.9 MB La ideología del humor: la parodia en 'Saturday Night Live' de las elecciones estadounidenses de 2020 / Alfaro Teruel, Rocío ; Ferré Pavia, Carme, 1969-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Aquesta investigació analitza la ideologia política que s'amaga darrere de la sàtira i la paròdia que caracterizen el mític programa Saturday Night Live (NBC, 1975-). Per això, s'utilitza una fitxa d'anàlisi quantitativa i qualitativa que descriurà i interpretarà la ideologia plasmada a 19 cold opens de 19 programes diferents emesos entre setembre de 2019 i desembre de 2020. [...]
Esta investigación analiza la ideología política que se esconde detrás de la sátira y la parodia que caracterizan al programa de televisión Saturday Night Live (NBC, 1975-). Para ello, se utiliza una ficha de análisis cuantitativo y cualitativo que describirá e interpretará la ideología plasmada en 19 cold opens de 19 programas diferentes emitidos entre septiembre de 2019 y diciembre de 2020. [...]
This research analyzes the political ideology that hides behind the satire and the parody that characterizes the legendary TV show Saturday Night Live (NBC, 1975-). For this, a quantitative and qualitative analysis sheet will be used to describe and understand the ideological character embodied in 19 cold opens from 19 different episodes broadcasted between September 2019 and December 2020. [...]

2021
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  

Research literature : 21 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Course materials 129 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 276.1 KB Gènere, Comunicació i Canvi Social [42444] / Muntané, Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els mitjans de comunicació són una eina fonamental a l'hora de transformar imaginaris i crear una nova consciència social però també ho són a l'hora de perpetuar discursos sexistes i discriminatoris per raons de gènere, de sexe, d'ètnia o de classe, entre altres. [...]
Los medios de comunicación son una herramienta fundamental a la hora de transformar imaginarios y crear una nueva conciencia social pero también lo son a la hora de perpetuar discursos sexistas y discriminatorios por razones de género, de sexo, de etnia o de clase, entre otros. [...]
The media are a fundamental tool when it comes to transforming imaginaries and creating a new one social conscience, but they are also when it comes to perpetuating sexist and discriminatory discourses for reasons of gender, sex, ethnicity or class, among others. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
2.
6 p, 108.3 KB Identitats, Diversitat i Convivència Intercultural [44716] / Marin Otto, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els col·lectius humans es veuen sovint implicats en conflictes i al llarg del seu desenvolupament construeixen les seves identitats a partir de les seves vivències i de les representacions d'aquestes en els discursos socials. [...]
1. Evaluate the results of the application of communicative projects 2. Understand and have knowledge that provides a basis or an opportunity to develop and / or apply ideas in an original way, often in a research context 3. [...]
1. Evaluar los resultados de la aplicación de proyectos comunicativos 2. Comprender y tener conocimientos que aporten una base u oportunidad para desarrollar y/o aplicar ideas de forma original, a menudo en un contexto de investigación 3. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
3.
6 p, 106.9 KB Dissenys i Anàlisis en la Recerca Aplicada [44709] / Ferre Pavia, Maria del Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aprendre a aplicar els diferents mètodes i tècniques d'investigació. Iniciar-se en l'ús dels recursos i eines per a la documentació, la recollida, l'anàlisi, la presentació i difusió de treballs de recerca. [...]
To learn to apply the different research methods and techniques. To be initiated in the use of resources and tools for documentation, collection, analysis, presentation and dissemination of research work. [...]
Aprender a aplicar los diferentes métodos y técnicas de investigación. Iniciarse en el uso de los recursos y herramientas para la documentación, la recogida, el análisis, la presentación y difusión de trabajos de investigación. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
4.
6 p, 108.1 KB Polítiques Culturals i Comunicació Participativa en el Marc de l'Agenda Sostenible 2030 [44708] / Gaya Morla, Catalina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius del mòdul són: - Reflexionar entorn de la Comunicació com a mediació i posibilitadora de la cultura - Abordar la cultura des de la participació comunitària feminista i el mainstream de gènere - Entendre les polítiques culturals com a accions comunitàries - Vincular memòria col·lectiva i imaginaris socials com a desconstrucció del relat patriarcal - Abordar el relat cultural des d'una mirada intereseccional - Entendre el cos i els afectes com a artefactes de mobilització i noves textualitats.
The module proposes participatory communication as a theoretical-methodological approach that makes possible the link between stories, collective memories and narratives of change or transformation. The objectives of the module are: - Reflect on Communication as a mediation and enabler of culture - Approach culture from feminist community participation and the gender mainstream - Understand cultural policies as community actions - Link collective memory and social imaginaries as a deconstruction of the patriarchal story - Approach the cultural story from an intersectional perspective - Understand the body and affects as artifacts of mobilization and new textualities.
El objetivo principal del seminario es desarrollar una reflexión crítica en torno a la comunicación El módulo plantea la comunicación participativa como enfoque teórico-metodológico que hace posible la vinculación entre relatos, memorias colectivas y narrativas del cambio o la transformación. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
5.
6 p, 110.9 KB Narratives Digitals i Nous Formats [42448] / Vidal Castell, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El periodisme, una moderna activitat industrial vinculada al desenvolupament tecnològic i a la capacitat humana de la paraula, travessa un moment de transformació especialment rellevant, directament relacionat amb les últimes evolucions d'aquests dos àmbits que el caracteritzen: una formidable revolució digital que ha transformat els suports del periodisme i de la comunicació, així com el consum i la producció, d'una banda, i una innegable crisi lingüística i discursiva que repercuteix en la credibilitat de les paraules. [...]
Journalism, a modern industrial activity linked to technological development and the human capacity of the word, is going through a particularly relevant moment of transformation, directly related to the latest developments in these two areas that characterize it: a formidable digital revolution that has transformed media of journalism and communication, as well as consumption and production, on the one hand, and an undeniable linguistic and discursive crisis that affects the credibility of words. [...]
El periodismo, una moderna actividad industrial vinculada al desarrollo tecnológico ya la capacidad humana de la palabra, atraviesa un momento de transformación especialmente relevante, directamente relacionado con las últimas evoluciones de estos dos ámbitos que lo caracterizan: una formidable revolución digital que ha transformado los soportes del periodismo y de la comunicación, así como el consumo y la producción, por un lado, y una innegable crisis lingüística y discursiva que repercute en la credibilidad de las palabras. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
6.
4 p, 102.6 KB Gestió i Mercats de la Comunicació [42445] / Reales Guisado, Lluis ; Martori, Aida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1. Conèixer les dinàmiques dels mercats de la indústria de la comunicació i el paper que té en aquesta les tècniques de gestió empresarial 2. Comprendre que el funcionamient i les dinàmiques de les empreses de comunicació estan generades en el temps per agents, relacions socials, estratègies polítiques, económiques, tecnològiques, necessitats, interessos, accions racionals i que tenen un naturalesa reactiva respecte als paràmetres del context en que es situen.
1. To know the dynamics of the markets in the communication industry and the role that this plays in the business management techniques 2. Understand that the functioning and dynamics of communication companies are generated over time by agents, social relationships, political, economic, technological, needs, interests, and rational actions that are reactive in relation to the context parameters in they are located.
1. Conocer las dinámicas de los mercados de la industria de la comunicación y el papel que juegan en ella las técnicas de gestión empresarial. 2. Ayudar a la comprensión de que el funcionamiento y las dinámicas de las empresas de comunicación están generadas en el tiempo por agentes, relaciones sociales, estrategias políticas, económicas, tecnológicas, necesidades, intereses, acciones racionales. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
7.
5 p, 106.1 KB Epistemologia i Metodologia de la Recerca en Comunicació [42443] / Soriano Clemente, Jaume 1965- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Coneixement i aplicació dels mètodes i tècniques de recerca en comunicació.
Knowledge and usage of communication research methods and techniques.
Conocimiento y aplicación de los métodos y técnicas de investigación en comunicación.

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
8.
5 p, 126.9 KB Comunicació i Cultura Política [42441] / Carrillo Pérez, Nereida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1. Identificar la relació entre els mitjans de comunicació social i la cultura política. 2. Reconèixer el paper fonamental dels mitjans de comunicació en la configuració de l'opinió pública i els processos de socialització política. [...]
1. Identify the relationship between social media and political culture. 2. Recognize the fundamental role of media in shaping the public opinion and the political socialization processes. 3. Analyze and debate new phenomena related to communication and political culture. [...]
1. Identificar la relación entre los medios de comunicación social y la cultura política. 2. Reconocer el papel fundamental de los medios de comunicación en la configuración de la opinión pública y los procesos de socialización política. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
9.
5 p, 106.1 KB Comunicació, Desenvolupament i Canvi Social [42440] / Fernández Viso, Ana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius bàsics del mòdul són els següents: 1. Reflexionar a l'entorn de la relació entre comunicació, poder i cultura. 2. Fer una reflexió crítica sobre la relació entre comunicació, desenvolupament, democràcia i cultura. [...]
The basic objectives of the module are the following: 1. Reflect on the relationship between communication, power and culture. 2. Make a critical reflection on the relationship between communication, development, democracy and culture. [...]
Los objectivos básicos del módulo son los siguientes: 1. Reflexionar sobre la relación entre comunicación, poder y cultura. 2. Hacer una reflexión crítica sobre la relación entre comunicación, desarrollo, democracia y cultura. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
10.
5 p, 103.9 KB Treball de Final de Màster [44116] / Corominas Piulats, Maria ; Chillón Asensio, Lluís Albert ; Marin Otto, Enric ; Soriano Clemente, Jaume 1965- ; Diez Jimenez, Mercedes ; Ferre Pavia, Maria del Carme ; Fernandez Alonso, Maria Isabel ; Martori, Aida ; Fernández Viso, Ana ; Gaya Morla, Catalina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Realització d'un treball de recerca individual que sigui una aportació original en l'ambit científic de l'àrea de la comunicació.
Realization of an individual research work, contributing to the scientific field of the communication area, with innovative, original knowledge.
Realización de un trabajo de investigación individual que sea una aportación original en el ámbito científico del área de la comunicación.

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents

Course materials : 129 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.