Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
9 p, 1.1 MB The relationship between residential proximity to outdoor play spaces and children's mental and behavioral health : The importance of neighborhood socio-economic characteristics / Pérez-del-Pulgar, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Anguelovski, Isabelle (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Cole, Helen (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; De Bont, Jeroen (Universitat Pompeu Fabra) ; Connolly, James J. T. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Baró Porras, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Díaz, Yesika (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Fontán-Vela, Mario (Hospital Universitario Infanta Leonor) ; Duarte-Salles, Talita 1985- (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Triguero-Mas, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Urban outdoor play spaces are reported to improve children's health. However, there is little empirical evidence on the impact of outdoor play spaces on childhood mental and behavioral health. To fill this gap, we investigated the associations between residential proximity to outdoor play spaces and the prevalence of diagnosed mental and behavioral disorders. [...]
2021 - 10.1016/j.envres.2021.111326
Environmental Research, Vol. 200 (September 2021) , art. 111326  
2.
12 p, 280.7 KB El juego musical infantil : indicios de un vacío en la literatura académica / Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El juego es un elemento clave para el desarrollo humano especialmente en la etapa infantil por lo que es necesario que ocupe un lugar destacado también en la educación formal. El presente estudio viene motivado por la necesidad de construir un marco teórico de referencia destinado a maestros desde el área de música. [...]
Play is a key part of human development, especially in the infant stage, so it should also occupy a prominent place in formal education. This study is motivated by the need to build a theoretical reference framework for teachers from the standpoint of music. [...]

2019
Revista electrónica de LEEME, Núm. 37 (2019) , p. 51-62  
3.
1 p, 282.7 KB Children's Play / Wheatcroft, John
1969
Wormwood Review, Vol. 9 Núm. 1, Issue 33 (1969) , p. 27-28  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.