Resultats globals: 134 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 1 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 130 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
27 p, 467.1 KB Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...]
El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...]
L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...]
This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Revista plurilingüe, amb avaluació externa, sobre l'investigació en Didàctica de la Llengua i de la Literatura associada als programes del màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura i els estudis doctorals de la Unitat de Didàctica de la Llengua i de la Literatura de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya).
Revista plurilingüe, con evaluación externa, sobre la investigación en Didáctica de la Lengua y de la Literatura asociada a los programas de máster en Investigación en Didáctica de la Lengua y la Literatura y los estudios doctorales de la Unidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (España).
Peer reviewed plurilingual journal of Language and Literature Teaching Methods associated with the masters degree in Research in Language and Literature Teaching Methodology and the doctoral programme from the Area of Language and Literature Education of the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (Spain).

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de les Ciències de l'Educació, Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2009-
57 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2013  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
119 p, 4.5 MB El tratamiento de la morfología derivativa en ELE : estado de la cuestión, análisis contrastivo y propuesta didáctica / Arnau Umbert, Helena ; Muñoz Armijo, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El treball versa sobre el grau de presència de la morfologia derivativa en diverses obres especialitzades i s'integra dins el marc de l'espanyol com a llengua estrangera (ELE). Així mateix, s'estudia el seu tractament als manuals Aula Internacional 2, Gente 2, Redes 3 i Gente 3 i se'n comparen els resultats amb la Gramática básica del estudiante de español, els Niveles de referencia para el español del Plan curricular del Instituto Cervantes i un conjunt de revistes d'ELE. [...]
El trabajo versa sobre el grado de presencia de la morfología derivativa en diversas obras especializadas y se integra en el marco del español como lengua extranjera (ELE). Asimismo, se estudia su tratamiento en los manuales Aula Internacional 2, Gente 2, Redes 3 y Gente 3 y se comparan los resultados con la Gramática básica del estudiante de español, los Niveles de referencia para el español del Plan curricular del Instituto Cervantes y un conjunto de revistas de ELE. [...]

2017  

Materials acadèmics 130 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 126.0 KB Didàctica de la Llengua i de la Literatura Catalana i Espanyola [44319] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Duran Rivas, Carme ; Delgado Giron, Rosalia ; Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul de didàctica específica és capacitar al futur professor de secundària perquè pugui ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la llengua i de la literatura integrant els coneixements disciplinaris i els de didàctica. [...]
The goal is to train future secondary school teachers to be able to teach the contents of the language as well as teach literature by integrating disciplinary and didactic knowledge. It includes the Teaching and Learning Blocks of the Language and Literature (9 cr) and Initiation of Research Skills (6 cr).
El objetivo de este módulo es capacitar al futuro profesorado de secudnaria para que pueda enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento disciplinar integrádolos con la didáctica. Incluye los bloques de Enseñanza y aprendizaje de la lengua y la literatura (9 cr. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1521]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
3 documents
2.
8 p, 123.8 KB Didàctica de la Llengua Francesa [44318] / Birello, Marilisa ; Llompart Esbert, Julia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En acabar aquesta assignatura els/les aprenents podran: Identificar els principis bàsics de política lingüística que inspiren el currículum català de llengües estrangeres. Aplicar les bases teòriques i principis didàctics actuals per ensenyar francès com a llengua estrangera. [...]
Upon completion of this course, participants will be able to: Identify the basic principles of the language policies that inspire the curriculum of foreign languages in Catalonia. Apply the theoretical bases and the current didactic principles to teach French as a foreign language. [...]
Al completar esta asignatura los/las aprendices serán capaces de: Identificar los principios básicos de la política lingüística que inspiran el currículo de lenguas extranjeras en Cataluña. Aplicar las bases teóricas y los principios didácticos actuales para la enseñanza del francés como lengua extranjera. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1527]
3 documents
3.
4 p, 103.1 KB Mediació Didàctica de la Llengua i Creació de Productes Turístics Literaris [44171] / Abril-Sellarés, María ; Carmaniu Mainadé, Xavier ; Pedote, Giuseppe Simone ; Revelles Soriano, David ; Tejedor Calvo, Santiago ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
L'objectiu d'aquest mòdul és doble, d'una banda, adaptar els discursos literaris a les noves propostes turístiques, així com a la varietat de recursos (autors, personatges, llocs emblemàtics) que generen atractiu més enllà de la seva pròpia finalitat principal, i d'altra banda, permetre avançar en l'aprenentatge de la comunicació escrita i oral, des de la perspectiva de l'ús correcte de la llengua en la seva aplicació en el turisme. [...]
The objective of this module is twofold, on the one hand, to adapt literary discourses to the new tourist proposals, as well as to the variety of resources (authors, characters, emblematic places) that generate attractiveness beyond their own main purpose, and on the other to advance the learning of written and oral communication, from the perspective of the correct use of the language in its application in tourism. [...]
El objetivo de este módulo es doble, por un lado, adaptar los discursos literarios a las nuevas propuestas turísticas, así como a la variedad de recursos (autores, personajes, lugares emblemáticos) que generan atractivo más allá de su propio fin principal, y por otro permitir avanzar en el aprendizaje de la comunicación escrita y oral, desde la perspectiva del uso correcto de la lengua en su aplicación en el turismo. [...]

2023-24
Màster Universitari en Gestió Turística del Patrimoni Cultural [1426]
3 documents
4.
7 p, 128.5 KB Recerca en Ensenyament i Aprenentatge de la Llengua Xinesa [43974] / Vargas Urpi, Mireia ; Rovira Esteva, Sara ; Llompart Esbert, Julia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
Els objectius principals d'aquest mòdul són adquirir les bases de la recerca en la didàctica del xinès, així com familiaritzar-se amb els aspectes formals fonamentals per realitzar un treball acadèmic dins de l'àmbit de l'aprenentatge-ensenyament de llengües i de la lingüística xinesa aplicada en un context d'ensenyament multicultural. [...]
The main objectives of this module are for students to learn the fundamentals of research in Teaching Chinese as a Foreign Language (TCFL) , and to familiarize themselves with basic formal aspects to develop an academic work in the field of language teaching and learning, and Chinese linguistics in a context of multicultural teaching. [...]
Los objetivos principales de este módulo son adquirir las bases de la investigación en la didáctica del chino, así como familiarizarse con los aspectos formales fundamentales para realizar un trabajo académico dentro del ámbito del aprendizaje-enseñanza de lenguas y de la lingüística china aplicada en un contexto de enseñanza multicultural. [...]

2023-24
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]
3 documents
5.
7 p, 148.6 KB Ensenyament i Aprenentatge de la Llengua Xinesa [43972] / Casas-Tost, Helena ; Paoliello, Antonio ; Liao Pan, Shu-Ching ; Costa Vila, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
L'objectiu principal d'aquest mòdul és treballar des d'una perspectiva pràctica tots els aspectes que intervenen en l'ensenyament de la llengua xinesa, des de l'aplicació de les teories de l'aprenentatge en l'ensenyament del xinès per a castellanoparlants, fins la planificació, el desenvolupament i l'avaluació d'una proposta didàctica pròpia, passant per l'anàlisi, selecció i creació de materials didàctics de la llengua xinesa.
The main aim of this module is to put into practice all the aspects involved in the teaching of Chinese as a foreign language. This includes learning theories of teaching Chinese for Spanish speakers, planning, designing and assessing a teaching project, and analyzing, selecting and creating teaching materials on the Chinese language.
El objetivo principal de este módulo es trabajar desde una perspectiva práctica todos los aspectos que intervienen en la enseñanza de la lengua china, desde la aplicación de las teorías de aprendizaje en la enseñanza de chino para hispanohablantes, hasta la planificación, desarrollo y evaluación de una propuesta didáctica propia, pasando por el análisis, selección y creación de materiales didácticos de la lengua china.

2023-24
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]
3 documents
6.
10 p, 123.7 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Salas, Nayme Daniela ; Fittipaldi, Martina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant en referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula; g) la importància de conèixer i aplicar pràctiques basades en evidència científica per a l'ensenyament de la llengua escrita i la literatura. [...]
The course focuses mainly on the following areas, a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing; b) children's learning processes concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organize written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula; g) la importancia de conocer y aplicar prácticas basadas en evidencia científica para la enseñanza de la lengua escrita y la literatura. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
7.
8 p, 118.0 KB Didàctica de la Llengua i de la Literatura Catalana i Espanyola [44319] / Margalló González, Ana María ; Durán, Carmen ; Delgado Giron, Rosalia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul de didàctica específica és capacitar al futur professor de secundària perquè pugui ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la llengua i de la literatura integrant els coneixements disciplinaris i els de didàctica. [...]
The goal is to train future secondary school teachers to be able to teach the contents of the language as well as teach literature by integrating disciplinary and didactic knowledge. It includes the Teaching and Learning Blocks of the Language and Literature (9 cr) and Initiation of Research Skills (6 cr).
El objetivo de este módulo es capacitar al futuro profesorado de secudnaria para que pueda enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento disciplinar integrádolos con la didáctica. Incluye los bloques de Enseñanza y aprendizaje de la lengua y la literatura (9 cr. [...]

2022-23
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
3 documents
8.
7 p, 122.7 KB Didàctica de la Llengua Francesa [44318] / Birello, Marilisa ; Llòria Pascual, Andreu ; Kelsall, Sophie Jeanine ; Souchard, Benjamin ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En acabar aquesta assignatura els/les aprenents podran: Identificar els principis bàsics de política lingüística que inspiren el currículum català de llengües estrangeres. Aplicar les bases teòriques i principis didàctics actuals per ensenyar francès com a llengua estrangera. [...]
Upon completion of this course, participants will be able to: Identify the basic principles of the language policies that inspire the curriculum of foreign languages in Catalonia. Apply the theoretical bases and the current didactic principles to teach French as a foreign language. [...]
Al completar esta asignatura los/las aprendices serán capaces de: Identificar los principios básicos de la política lingüística que inspiran el currículo de lenguas extranjeras en Cataluña. Aplicar las bases teóricas y los principios didácticos actuales para la enseñanza del francés como lengua extranjera. [...]

2022-23
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
3 documents
9.
10 p, 123.3 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Salas, Nayme Daniela ; Fittipaldi, Martina ; Mañas Navarrete, Iban ; González Manzanero, Remei ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
10.
4 p, 103.3 KB Mediació Didàctica de la Llengua i Creació de Productes Turístics Literaris [44171] / Abril-Sellarés, María ; Garriga Escribano, Cecilio ; Tejedor, Santiago ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
L'objectiu d'aquest mòdul és doble, d'una banda, adaptar els discursos literaris a les noves propostes turístiques, així com a la varietat de recursos (autors, personatges, llocs emblemàtics) que generen atractiu més enllà de la seva pròpia finalitat principal, i d'altra banda, permetre avançar en l'aprenentatge de la comunicació escrita i oral, des de la perspectiva de l'ús correcte de la llengua en la seva aplicació en el turisme. [...]
The objective of this module is twofold, on the one hand, to adapt literary discourses to the new tourist proposals, as well as to the variety of resources (authors, characters, emblematic places) that generate attractiveness beyond their own main purpose, and on the other to advance the learning of written and oral communication, from the perspective of the correct use of the language in its application in tourism. [...]
El objetivo de este módulo es doble, por un lado, adaptar los discursos literarios a las nuevas propuestas turísticas, así como a la variedad de recursos (autores, personajes, lugares emblemáticos) que generan atractivo más allá de su propio fin principal, y por otro permitir avanzar en el aprendizaje de la comunicación escrita y oral, desde la perspectiva del uso correcto de la lengua en su aplicación en el turismo. [...]

2022-23
Màster Universitari en Gestió Turística del Patrimoni Cultural [1426]
3 documents

Materials acadèmics : 130 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.