Results overview: Found 3 records in 0.04 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
15 p, 144.2 KB Aprendizaje autodirigido en procesos de trabajo colaborativo en educación superior / Hernández-Sellés, Núria (Centro Superior de Estudios Universitarios La Salle)
El aprendizaje autodirigido implica la adopción de un rol activo por parte de los estudiantes, que autorregulan su adquisición de conocimientos en procesos que abarcan la cognición, la metacognición y la motivación. [...]
L'aprenentatge autodirigit implica l'adopció d'un rol actiu per part dels estudiants, que autoregulen l'adquisició de coneixements en processos que abasten la cognició, la metacognició i la motivació. [...]
Self-directed learning requires students to adopt an active role in self-regulating their learning process in processes that include cognition, metacognition and motivation. This study analyses these three dimensions of self-directed learning in a collaborative work process mediated by technologies in the field of higher education. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1525
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 389-403 (Monográfico)  
2.
22 p, 813.4 KB El trabajo académico digital como factor de riesgo psicosocial : usos y abusos de las TIC en la educación superior / Blanch i Ribas, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
La cara visible y amable de la innovación tecnológica en educación superior refleja el impacto positivo de las TIC en la mejora cualitativa de la productividad y la eficiencia académicas. El objetivo de este estudio consistió en visibilizar algunos aspectos relevantes del lado oculto y oscuro de este proceso. [...]
The visible and friendly face of technological innovation in higher education reflects the positive impact of ICT on the improved quality of academic productivity and efficiency. This study aimed to present some relevant aspects of the unknown dark side of this process. [...]

2013
Educação em Perspectiva, Vol. 4, Num. 2 (2013) , p. 511-532  
3.
28 p, 203.4 KB Higher education policy and the world of work : changing conditions and challenges / Teichler, Ulrich
At the end of the 20th century, the connections between higher education and the world of work are again among the key issues of debate whenever challenges for innovation in higher education are at stake. [...]
1999
Higher education policy, vol. 12 n. 4 (1999) p. 285-312  
 UAB restricted access

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.