Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
20 p, 476.5 KB Ignorance and competence implicatures in central Sicilian polar questions / Bianchi, Valentina (University of Siena) ; Cruschina, Silvio (University of Helsinki)
In this paper we examine the distribution and functions of two optional particles found in polar questions in central Sicilian: chi and cusà. The import of these particles can best be understood if their distribution in various types of 'non-canonical' questions is analysed, based on the typology outlined in Farkas (2020). [...]
2022 - 10.5565/rev/isogloss.117
Isogloss, Vol. 8 Núm. 2 (2022) , p. 1-20 (RLLT 17 Romance Languages and Linguistic Theory - GoRo Paris)  
2.
23 p, 346.0 KB Hydropower in the Himalayan hazardscape : strategic ignorance and the production of unequal risk / Huber, Amelie (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Rapidly expanding hydropower development in areas prone to geological and hydro-climatic hazards poses multiple environmental and technological risks. Yet, so far these have received scant attention in hydropower planning processes, and even in the campaigns of most citizen initiatives contesting these dams. [...]
2019 - 10.3390/w11030414
Water, Vol. 11, issue 3 (March 2019) , art. 414  
3.
1 p, 305.0 KB Ignorance / Elizabeth McDaniel, Wilma
1982
Wormwood Review, Vol. 22 Núm. 2, Issue 86 (1982) , p. 54  
4.
16 p, 243.1 KB Ignorancia consciente en el aprendizaje de las ciencias II : factores que influyen en lo que los alumnos saben que no saben / Vaz Rebelo, M. Piedade (Universidade de Coimbra) ; Morgado, Julia (Escola Secundária Santa Maria do Olival (Tomar, Portugal)) ; Fernandes, Paula (Escola, E B 2,3 Dr Abranches Ferrão (Seia, Portugal)) ; Otero Gutierrez, Jose (Universidad de Alcalá. Departamento de Física y Matemáticas)
La investigación en la didáctica de las ciencias ha examinado en detalle procesos de adquisición de conocimiento y comprensión del contenido científico. Sin embargo, se ha prestado menos atención a los papeles positivos de la incomprensión o el desconocimiento consciente. [...]
La recerca en la didàctica de les ciències ha examinat detalladament processos d'adquisició de coneixement i comprensió del contingut científic. No obstant això, s'ha prestat menys atenció als papers positius de la incomprensió o el desconeixement conscient. [...]
Much research in science education has focused on the processes of knowledge building and comprehension of scientific content. However, the positive roles of what is unknown or not understood have received much less attention. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1704
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 91-105 (Investigaciones Didácticas)  
5.
16 p, 280.9 KB Ignorancia consciente en el aprendizaje de las ciencias I : componentes de la incomprensión de un texto científico / Maturano, Carla Inés (Universidad Nacional de San Juan (Argentina)) ; Ishiwa, Koto (Universidad de Alcalá) ; Macías, Ascensión (Universidad Nacional de San Juan (Argentina)) ; Otero Gutierrez, Jose (Universidad de Alcalá. Departamento de Física y Matemáticas)
La investigación en la didáctica de las ciencias ha examinado en detalle los procesos de adquisición de conocimiento y comprensión del contenido científico. Sin embargo, los papeles positivos del desconocimiento y la incomprensión han recibido considerablemente menos atención. [...]
La recerca en la didàctica de les ciències ha examinat detalladament els processos d'adquisició de coneixement i comprensió del contingut científic. No obstant això, els papers positius del desconeixement i la incomprensió han rebut considerablement menys atenció. [...]
Much research in science education has focused on the processes involved in building knowledge and comprehension of scientific content. However, the positive roles of what is unknown or not understood have received much less attention. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1718
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 7-22 (Investigaciones Didácticas)  
6.
20 p, 414.8 KB Man's "knowledge" and "ignorance" for God in the teaching of Gregory of Nyssa and Nicholas of Cusa / Artemi, Eirini (Greece of International Association of Patristic Studies)
The knowledge of God has been the main subject of the theological teaching since the expanding of the Christian doctrine and teaching. Ecclesiastical writers as Gregory of Nyssa and Nicholas of Cusa accept that the knowledge about God is conventional and symbolic (deliberately). [...]
El conocimiento de Dios ha sido el tema principal de la enseñanza de la teología ya la expansión de la doctrina y la enseñanza cristiana. Escritores eclesiásticos como Gregorio de Nisa y Nicolás de Cusa aceptan que el conocimiento acerca de Dios es convencional y simbólica (deliberadamente). [...]

2014
Mirabilia, Núm. 19 (Jun-Dez 2014) , p. 42-61  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
36 p, 878.9 KB Adolescentes transgénero : del desconocimiento de las curas a su mejora desde una perspectiva familiar / Sánchez Quiles, Anna ; Leyva-Moral, Juan M, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Introducción: Los adolescentes transgénero y sus familias se enfrentan a muchos problemas específicos de salud. Además, la reacción de los progenitores al proceso de transformación influye en el estado mental de ambos. [...]
Introduction: Transgender adolescents and their families face many specific health problems. In addition, the reaction of the parents to the transformation process influences the mental health of both. [...]
Introducció: Els adolescents transgènere i les seves famílies s'enfronten a molts problemes específics de salut. A més, la reacció dels progenitors a tot el procés de transformació influeix en l'estat mental d'ambdós. [...]

2019
Grau en Infermeria [830]  
2.
1 p, 467.2 KB Lactose intolerance or ignorance? An educational approach to the foundations of lactase persistence and non persistence / Roca Barceló, Aina ; Solanas i Garcia, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2016
Grau en Ciències Biomèdiques [832]  
3.
194 p, 1.7 MB Dealing with ignorance: universal discrimination, learning and quantum correlations / Sentís Herrera, Gael ; Muñoz Tapia, Ramon, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física
Una de las tareas fundamentales de la Teor a de la Informaci on Cu antica consiste en identi car el estado en que ha sido preparado un sistema cu antico. Cuando las posibles preparaciones forman una lista nita de estados, el problema recibe el nombre de discriminaci on de estados. [...]
Discriminating the state of a quantum system among a number of options is one of the most fundamental operations in quantum information theory. A primal feature of quantum theory is that, when two possible quantum states are nonorthogonal, no conceivable measurement of the system can determine its state with certainty. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.