Resultats globals: 44 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 24 registres trobats
Publicacions periòdiques, 3 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Materials acadèmics, 9 registres trobats
Articles 24 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
27 p, 897.2 KB Le mano (e la mente) dell'autore : storia e prospettive della Filologia d'autore / Italia, Paola (Università di Bologna)
La tradizione letteraria italiana condivide con quella spagnola una ricchezza di manoscritti genetici d'autore imparagonabile a quella di altre tradizioni europee, ed è per questo che la filologia d'autore, disciplina fondata da Dante Isella, ma che risale a una pratica ecdotica risalente al XVII secolo, può essere applicata fruttuosamente anche sui manoscritti del Siglo de Oro, come recentemente è stato mostrato sulla Dama Boba. [...]
The Italian literary tradition shares with the Spanish a wealth of author's genetic manuscripts that is incomparable to that of other European traditions, which is why author philology, a discipline founded by Dante Isella, but which goes back to an ecdotic practice dating back to the 17th century, can also be fruitfully applied to Siglo de Oro manuscripts, as has recently been shown on the Dama Boba. [...]
La tradición literaria italiana comparte con la española una riqueza de manuscritos genéticos de autor incomparable a la de otras tradiciones europeas, y es por ello que la Filología de Autor (disciplina fundada por Dante Isella, pero que se remonta a una práctica ecdótica que se remonta al siglo XVII) también puede aplicarse fructíferamente a los manuscritos del Siglo de Oro, como se demostró recientemente en el caso de La dama boba. [...]

2023 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.488
Anuario Lope de Vega, Vol. 29 (2023) , p. 324-350 (Artículos. Sección miscelánea)  
2.
6 p, 58.4 KB L. Pasquini, «Pigliare occhi per aver la mente». Dante, la Commedia e le arti figurative, Roma, Carocci, 2020 / Forte, Alessandra (Scuola Normale Superiore (Pisa, Itàlia))
Obra ressenyada: Laura PASQUINI, «Pigliare occhi per aver la mente». Dante, la Commedia e le arti figurative. Roma : Carocci, 2020.
2021 - 10.5565/rev/dea.157
Dante e l'Arte, Vol. 8 (2021) , p. 227-232 (Ressenyes)  
3.
3 p, 112.1 KB Reseña de Moix (2018) Mi mente sin mí. Lo único que falta en tu vida eres tú / Estaún Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Obra ressenyada: Jenny MOIX, Mi mente sin mí. Lo único que falta en tu vida eres tú. Barcelona: Editorial Aguilar, 2018.
2019 - 10.5565/rev/qpsicologia.1519
Quaderns de psicologia, Vol. 21 Núm. 1 (2019) , e. 1519 (Recensiones)  
4.
12 p, 1.1 MB La meritocracia en la mente del profesorado : un análisis de los discursos docentes en relación al éxito, fracaso y abandono escolar / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del artículo es poner de manifiesto las concepciones implícitas de clase social que se esconden bajo los discursos y prácticas del profesorado cuando se refieren a los procesos de éxito, fracaso y abandono escolar de su alumnado. [...]
The objective of the paper is to analyse the implicit conceptions of social class hidden in teachers' discourses and practices when referring to their students' processes of educational success, failure or drop out. [...]

2015
Revista de la Asociación de Sociología de la Educación, Vol. 8 Núm. 3 (2015) , p. 349-360  
5.
2 p, 132.4 KB La concepción ontoepistémica de Descartes y su presencia en la filosofía contemporánea de la mente / Diaz Soto, Marcelo (Universidad de Santiago de Chile)
1999 - 10.5565/rev/enrahonar.1088
Enrahonar, 1999, p. 175-176  
6.
11 p, 171.8 KB La mente "anormal" como amenaza social : la psicología del jurista E. Cuello Calón / Mülberger, Annette (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Elias Marcet, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Márquez López, Vanessa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Recuerda Martínez, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Torres Arauz, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
En el presente artículo señalamos las aportaciones que el penalista español Eugenio Cuello Calón (1879-1963) hizo a la psicología. Comenzó a estudiar la incidencia de la criminalidad infantil en España. [...]
In the present article we explore the psychological contributions made by the Spanish jurist Eugenio Cuello Calón (1879-1963). He began his career studying the incidence of child crime in Spain. Aware of the problem, during the first decade of the twentieth century he decided to study abroad to learn the psychological methods used to diagnose mental problems in children. [...]

2016
Revista de historia de la psicología., Vol. 37, núm. 2 (2016) , p. 2-12  
7.
18 p, 377.5 KB La distribución de las variantes -mente, -miente y -mientre en el CODEA (1221-1420) : espacio variacional y cambio lingüístico / del Barrio de la Rosa, Florencio (Università Ca' Foscari Venezia)
El interés diacrónico por las formaciones adverbiales en -mente se ha reavivado en los últimos años, en modo especial, por lo que respecta a la evolución de las variantes principales (-mente, -miente, -m(i)entre). [...]
Diachronic interest in adverbial formations with -mente has increased in recent years, especially, as far as the evolution of its main variants (-mente, -miente, -m(i)entre) is concerned. The historical evolution of these variants is of great value to the periodization of Spanish, the dating of textual copies and the theory of language change. [...]

2016 - 10.5565/rev/scriptum.68
Scriptum digital, Núm. 5 (2016) , p. 85-102 (Articles)  
8.
9 p, 508.1 KB Une ontologie cartésienne? «Quoties a me profertur vel mente concipitur» / Robinet, André
Cette proposition terminale de la Méditation II par laquelle Descartes introduit la formule «ego sum, ego existo», se situe dans le contexte phrastique suivant: «De sorte que, après y avoir bien pensé, et avoir soigneusement examiné toutes choses, il faut enfin conclure et tenir pour constant que cette proposition (hoc pronunciatum), je suis, j'existe, est nécessairement vraie toutes les fois queje la prononce, ou queje la conçois en mon esprit».
1999 - 10.5565/rev/enrahonar.1137
Enrahonar, 1999, p. 465-473 (Articles)  
9.
3 p, 44.1 KB Avança la neurociència cap al control de la ment humana? / Morgado-Bernal, Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia
L'optogenètica, una tecnologia desenvolupada en els últims deu anys, permet activar o desactivar voluntàriament en temps molt precisos les neurones que fan possible estats mentals particulars. Els seus resultats en la investigació amb rosegadors estan sorprenent als propis científics i el seu desenvolupament en un futur potser no llunyà pot constituir una manera revolucionària de penetració i control del cervell i la ment humana, fet que comporta associat tot un seguit de qüestions ètiques.
La optogenética, una tecnología desarrollada en los últimos diez años, permite activar o desactivar voluntariamente en tiempos muy precisos las neuronas que hacen posible estados mentales particulares. [...]

2016
UAB divulga, Maig 2016
2 documents
10.
6 p, 65.6 KB ¿Pagamos las bolsas de plástico? trabajando en el aula con los objetivos de la educación ambiental en mente / Uskola Ibarluzea, A. (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Maguregui González, Gurutze (Universidad del País Vasco) ; Fernández Alonso, María Dolores (Universidad del País Vasco) ; Antón Baranda, Álvaro (Universidad del País Vasco)
En esta comunicación se presenta una actividad de Educación Ambiental (EA) llevada a cabo con alumnado de 3º de la Diplomatura de Educación Social, en la que se pretendía trabajar los cinco objetivos de la EA. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 883-888  

Articles : 24 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 3 registres trobats  
1.
100 p, 25.7 MB Cuadernos mente y cerebro
Monografías sobre los grandes temas de la psicología y las neurociencias.
Barcelona : Prensa Científica, 2012-2021
30 documents
 Accés restringit a la UAB
2.
91 p, 16.4 MB Mente y cerebro
La Universitat Autònoma de Barcelona té un accés restringit a aquesta revista com a antiga subscriptora. Las actividades editoriales de Investigación y Ciencia cesaron a partir del 31/01/2023. Nuestro último número de "Mente y Cerebro" fue el 118 (publicado en enero de 2023).
Barcelona : Prensa Científica, 2002-2023
118 documents
 Accés restringit a la UAB
3.
32 p, 32.6 MB La Sin Razón : el fanzine de la gente con la mente en blanco y el futuro negro
La Sin Razón (fanzine)
[Madrid : La Sin Razón, 1999]-  

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
150 p, 1.3 MB La comprensión lectora : relación con la teoría de la mente y las funciones ejecutivas. Estudio comparativo en adolescentes con implante coclear y con desarrollo típico / Figueroa González, Mario ; Silvestre, Núria, dir. ; Darbra Marges, Sònia, dir. ; Silvestre, Núria, dir.
El benefici obtingut per la població amb sordesa de l'implant coclear (IC) ha traslladat nous reptes a la comunitat científica i educativa. La millora de la competència lectora al nivell dels seus parells amb desenvolupament típic (DT) és un dels objectius més importants dels logopedes a l'actualitat. [...]
El beneficio obtenido por la población con sordera del implante coclear (IC) ha trasladado nuevos retos a la comunidad científica y educativa. La mejora de la competencia lectora al nivel de sus pares con desarrollo típico (DT) es uno de los objetivos más importantes de los logopedas en la actualidad. [...]
The benefit obtained by the people with hearing loss from the cochlear implant (CI) has brought new challenges to the scientific and educational community. Improving reading skills at the level of their typically developing peers (TD) is one of the most important goals for speech therapists up to now. [...]

2021  
2.
177 p, 1.6 MB Factores influyentes en la adquisición del lenguaje y de la teoría de la mente en criaturas con implante coclear de 4 a 7 años / Aldrete Jimenez, Karla Ernestina ; Silvestre, Núria, dir. ; Cambra, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El presente trabajo tiene dos objetivos valorar el nivel del lenguaje oral en criaturas sordas implantadas de 4 a 7 años e identificar lo principales factores influyentes en su rendimiento de acuerdo a las dimensiones lingüísticas : fonología, semántica, morfosintaxis y pragmática, así como establecer la relación de éstas con el nivel de la Teoría de la mente de edad. [...]
The current study has two objectives, namely to assest the level of oral language in deaf cochlear implanted children aged 4 to 7 and identify the main influencing factors in their performance according to the linguistic dimensions: phonology, semantics, morfosintaxis and pragmatics, as well as verifying their relation with the ToM level proper to those ages. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
59 p, 32.3 MB Creación de un programa de televisión : de la mente a la pantalla / Barrio Peguero, Paula ; Pérez Pérez, Adri ; Maldonado López, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball plasma tot el procés de creació d'un programa de televisió, concretament un magazín nocturn d'informació, debat i actualitat. En ell, treballem tots i cada un dels passos per a que sigui una realitat: Des de la idea inicial, a la posada en marxa del programa. [...]
Este trabajo plasma todo el proceso de creación de un programa de televisión, concretamente un magacín nocturno de información, debate y actualidad. En él, trabajamos todos y cada uno de los pasos para que sea una realidad: Desde la idea inicial, a la puesta en marcha del programa.
El objetivo final de este proyecto está pensado para, en algún caso, poderlo presentar a una cadena de televisión y convencer a esta para que compre nuestra producción y llegue a ofrecernos un hueco en su parrilla para emitir nuestro producto.
This work shows the entire process of creating a TV show, specifically a night magazine which provides information, debates and current issues. In it, we work each and every step to make it real: from the initial idea to the implementation of the program. [...]

2017
Grau en Periodisme [971]  
4.
112 p, 1.1 MB Teoría de la mente y epilepsia criptogénica del lóbulo frontal / Sanabria Fernández, Ángela Librada ; Salas Puig, Xavier, dir. ; Toledo Argany, Manuel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
En los últimos 25 años la Teoría de la Mente (ToM) ha recibido una considerable atención y se ha convertido en un área de investigación muy productiva en el campo de la neurociencia. El objetivo de la presente Tesis Doctoral es analizar el funcionamiento de la Cognición Social, y en particular de la ToM en pacientes con epilepsia del lóbulo frontal (ELF) en comparación con otros tipos de epilepsia y con sujetos sanos. [...]
In the last 25 years the Theory of Mind (ToM) has received considerable attention and has become a very productive area of research in neuroscience. The objective of this doctoral thesis is to analyze the functioning of the Social Cognition and in particular the ToM in patients with frontal lobe epilepsy (FLE) in comparison with other types of epilepsy and with healthy subjects. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
5.
28 p, 1.2 MB Adjetivos y adverbios como variantes de la misma categoría. El caso de los adverbios en -mente / Aceta Moreno, Cristina ; Gallego, Ángel J., (Gallego Bartolomé) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Este trabajo tiene como finalidad principal explorar la hipótesis de que los adjetivos y los denominados "adverbios en -mente" puedan considerarse variantes de la misma categoría, basándonos en los estudios de Hale y Keyser (1993 y ss. [...]
Aquest treball té com a finalitat principal explorar la hipòtesi que els adjectius i els adverbis en -mente puguin considerar-se variants de la mateixa categoría, basant-nos en els estudis de Hale y Keyser (1993 i següents) i Mateu (2002, 2005) sobre categories en funció de la seva estructura argumental. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
6.
126 p, 1.5 MB El cuerpo que habito : perspectivas sobre el embodiment y sus implicaciones en la integración cuerpo-mente para la danza movimiento terapia / Martínez Margüenda, Laura ; Fischman, Diana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
A lo largo de este trabajo nos preguntamos de qué manera la Danza Movimiento Terapia favorece la integración entre cuerpo y mente.
La formulación actual del concepto de Embodiment responde a toda una serie de teorías y postulados, que desde diferentes disciplinas se preguntan sobre la relación cuerpo-mente a lo largo de la historia y nos acercan a la comprensión de las necesidades socio-históricas que subyacen al origen y evolución de este concepto. [...]

2011
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
7.
480 p, 6.6 MB Radiografía de una mente creativa. El caso del comunicólogo Joan Costa / Barrabino, Andreu ; Estaún Ferrer, Santiago, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Acadèmics i professionals coincideixen a reconèixer a Joan Costa com un dels comunicòlags més destacat en les Ciències de la Comunicació de les organitzacions. Aquesta valoració queda avalada per la seva extensa obra de més de quaranta llibres on es desenvolupen les seves reconegudes teories i gran part dels treballs professionals desenvolupats per a empreses i institucions a nivell internacional. [...]
Académicos y profesionales coinciden en reconocer a Joan Costa como uno de los comunicólogos más destacado en las Ciencias de la Comunicación de las organizaciones. Esta valoración queda avalada por su extensa obra de más de cuarenta libros donde se desarrollan sus reconocidas teorías y gran parte de los trabajos profesionales desarrollados para empresas e instituciones a nivel internacional. [...]
Academics and practitioners are agreed to Joan Costa as one of the most prominent communicator in Communication Sciences organizations. This assessment is confirmed by the extensive work of more than forty books where its recognized theories and much of the professional work done for companies and institutions to develop international markets. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
8.
326 p, 1.7 MB El Funcionamiento familiar, los estilos parentales y el estímulo al desarrollo de la teoría de la mente : efectos en criaturas sordas y oyentes / Rivadeneira Valenzuela, Joucelyn ; Silvestre, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
El objetivo de este estudio es explorar el impacto que pueden tener determinadas variables del contexto familiar en el desarrollo de la teoría de la mente (TM), en participantes con desarrollo típico y en participantes con problemas derivados de la pérdida auditiva. [...]
The goal of this study is to explore the potential effect of certain variables from the family context on the development of the theory of mind (ToM) on typically developing participants and participants with hearing loss derived problems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials acadèmics 9 registres trobats  
1.
5 p, 106.2 KB Ment i Cervell I [106578] / Coll-Andreu, Margalida ; Martin Garcia, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquesta assignatura té per objectiu general que els estudiants comprenguin el funcionament del sistema nerviós i les bases neurals dels processos cognitius, així com les interelacions bidireccionals entre la neurociència i la intel·ligència artificial. [...]
The general aim of this course intends that the students understand how the nervous system works, which are the neural bases of cognitive processes, and the bidirectional relationship between neuroscience and artificial intelligence. [...]
Esta asignatura tiene como objetivo general que los estudiantes comprendan el funcionamiento del sistema nervioso y las bases neurales de los procesos cognitivos, así como las interrelaciones bidireccionales entre la neurociencia y la inteligencia artificial. [...]

2023-24
Grau en Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence [1497]
3 documents
2.
5 p, 106.0 KB Filosofia de la ment [100316] / Fernandez Prat, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest és un curs introductori que cobreix una bona part de les qüestions bàsiques de la filosofia de la ment contemporània. El curs encoratja als estudiants a que prenguin una posició teòrica críticament raonada. [...]
This is an introductory course that covers a good part of the basic questions of the philosophy of the contemporary mind. The course encourages students to take a critically reasoned theoretical position. [...]
Este es un curso introductorio que cubre buena parte de las cuestiones básicas de la filosofía de la mente contemporánea. El curso anima a los estudiantes a razonar críticamente sobre las posiciones teóricas. [...]

2023-24
Grau en Filosofia [802]
3 documents
3.
5 p, 104.7 KB Ment i Cervell I [106578] / Coll-Andreu, Margalida ; Martin Garcia, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquesta assignatura té per objectiu general que els estudiants comprenguin el funcionament del sistema nerviós i les bases neurals dels processos cognitius, així com les interelacions bidireccionals entre la neurociència i la intel·ligència artificial. [...]
The general aim of this course intends that the students understand how the nervous system works, which are the neural bases of cognitive processes, and the bidirectional relationship between neuroscience and artificial intelligence. [...]
Esta asignatura tiene como objetivo general que los estudiantes comprendan el funcionamiento del sistema nervioso y las bases neurales de los procesos cognitivos, así como las interrelaciones bidireccionales entre la neurociencia y la inteligencia artificial. [...]

2022-23
Grau en Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence [1497]
3 documents
4.
4 p, 104.1 KB Filosofia de la ment [100316] / Fernández Prat, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest és un curs introductori que cobreix una bona part de les qüestions bàsiques de la filosofia de la ment contemporània. El curs encoratja als estudiants a que prenguin una posició teòrica críticament raonada. [...]
This is an introductory course that covers a good part of the basic questions of the philosophy of the contemporary mind. The course encourages students to take a critically reasoned theoretical position. [...]
Este es un curso introductorio que cubre buena parte de las cuestiones básicas de la filosofía de la mente contemporánea. El curso anima a los estudiantes a razonar críticamente sobre las posiciones teóricas. [...]

2022-23
Grau en Filosofia [802]
3 documents
5.
4 p, 104.4 KB Filosofia de la ment [100316] / Fernández Prat, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest és un curs introductori que cobreix una bona part de les qüestions bàsiques de la filosofia de la ment contemporània. El curs encoratja als estudiants a que prenguin una posició teòrica críticament raonada. [...]
This is an introductory course that covers a good part of the basic questions of the philosophy of the contemporary mind. The course encourages students to take a critically reasoned theoretical position. [...]
Este es un curso introductorio que cubre buena parte de las cuestiones básicas de la filosofía de la mente contemporánea. El curso anima a los estudiantes a razonar críticamente sobre las posiciones teóricas. [...]

2021-22
Grau en Filosofia [802]
3 documents
6.
4 p, 104.4 KB Filosofia de la ment [100316] / Fernández Prat, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest és un curs introductori que cobreix una bona part de les qüestions bàsiques de la filosofia de la ment contemporània. El curs encoratja als estudiants a que prenguin una posició teòrica críticament raonada. [...]
Este es un curso introductorio que cubre buena parte de las cuestiones básicas de la filosofía de la mente contemporánea. El curso anima a los estudiantes a razonar críticamente sobre las posiciones teóricas. [...]

2020-21
Grau en Filosofia [802]
3 documents
7.
4 p, 103.9 KB Filosofia de la ment [100316] / Fernández Prat, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest és un curs introductori que cobreix una bona part de les qüestions bàsiques de la filosofia de la ment contemporània. El curs encoratja als estudiants a que prenguin una posició teòrica críticament raonada. [...]
Este es un curso introductorio que cubre buena parte de las cuestiones básicas de la filosofía de la mente contemporánea. El curso anima a los estudiantes a razonar críticamente sobre las posiciones teóricas. [...]

2019-20
Grau en Filosofia [802]
3 documents
8.
5 p, 36.5 KB Ment [42532] / Fernández Prat, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest curs s'adreça a aquells alumnes que vulguin conèixer l'estat actual de les qüestions filosòfiques centrals relaciones amb la natura de la ment i la seva relació amb els cossos, ja siguin biològics o mecànics. [...]
This course is aimed at students who want to know present and central philosophical discussions about the nature of mind and its relation to bodies, biological or mechanics. Thus it will be shown present debates about topics like the possibility of thought in machines, the possibility of Artificial íntelligence or whether machines could become conscious. [...]

2015-16
Reptes de la Filosofia Contemporània [1127]
3 documents
9.
3 p, 130.8 KB Ment [42532] / Fernández Prat, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquest mòdul és oferir a l'alumne una visió crítica d'alguns dels prolemes més importants en la filosofia de la ment i la filosofia de les ciències cognitives contemporànies. Són els estats metnals idèntics a estats físics? Es poden reduir les proietats mentales a les físiques? En aquest mòdul s'examinran les principals anàlisis conceptuals sobre les diferents formes de consciència que s'han produït contemporàniament a fi de centrar el curs en un dels debats princiapls en aquest àmbit i en el que es contribuieix tant des de la perspectiva filosòfica com científica: la possibilitat de l'estudii científic de la consciència.
The aim of this module is to offer the student a critical view of some of the most important problems in the contemporary philosophy of mind and the philosophy of the cognitive sciences. Are mental states identical to physical states? Can mental properties be reduced to physical properties? In thismodule, the relations between neuroscience and traditional philosophy of mind will be examined. [...]

2014-15
Reptes de la Filosofia Contemporània [1127]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.