Resultats globals: 148 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Materials acadèmics, 142 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
6 p, 346.1 KB L'ús dels models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química inorgànica : una prova pilot a secundària / Piza Mir, Bartolome (Universidad Pontificia Comillas. Centro de Enseñanza Superior Alberta Giménez (Palma))
Es presenta la descripció d'una experiència didàctica amb l'ús de models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química al cursos de l'educació secundària obligatòria. Els resultats mostren que hi ha un increment del seu aprenentatge i l'ús dels models moleculars permet una major comprensió d'aquesta àrea de la química en la que els estudiants solen presentar dificultats a causa de l'elevada abstracció d'aquests conceptes.
The description of a didactic experience with the use of molecular models for the learning ofchemical formulation in compulsory secondary education courses is presented. The results show that thereis an increase in learning and the use of molecular models allows a better understanding of this area ofchemistry in which students usually present difficulties due to the high abstraction of these concepts.
Se presenta la descripción de una experiencia didáctica con el uso de modelos moleculares para el aprendizaje de la formulación química en los cursos de educación secundaria obligatoria. Los resultados muestran que existe un incremento de su aprendizaje y el uso de modelos moleculares permite una mayor comprensión de esta área de la química en la cual los estudiantes suelen presentar dificultades a causa de la elevada abstracción de estos conceptos.
Es presenta la descripció d'una experiència didàctica amb l'ús de models moleculars per a l'aprenentatge de la formulació química al cursos de l'educació secundària obligatòria. Els resultats mostren que hi ha un increment del seu aprenentatge i l'ús dels models moleculars permet una major comprensió d'aquesta àrea de la química en la que els estudiants solen presentar dificultats a causa de l'elevada abstracció d'aquests conceptes.

2022 - 10.5565/rev/ciencies.463
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 50-55 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
8 p, 224.7 KB La práctica docente en el laboratorio universitario y el conocimiento didáctico del contenido de química inorgánica / Sánchez, Germán Hugo (Universidad Nacional del Litoral, Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológica. CONICET) ; Odetti, Héctor Santiago (Universidad Nacional del Litoral, Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas) ; Lorenzo, María Gabriela (Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica)
La educación universitaria de la química utiliza el laboratorio como un contexto privilegiado de enseñanza. Por ello, conocer el conocimiento didáctico del contenido (CDC) que poseen los docentes universitarios sobre los trabajos prácticos experimentales cobra singular importancia. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 183-190  
3.
7 p, 161.9 KB Experiencia de uso de ECATHS en Quimica Inorgánica / Vera, María I. (Universidad Nacional del Nordeste (Argentina)) ; Montiel, Graciela M. (Universidad Nacional del Nordeste (Argentina)) ; Petris, Raquel H. (Universidad Nacional del Nordeste (Argentina)) ; Stoppello, Marta G. (Universidad Nacional del Nordeste (Argentina)) ; Giménez, Liliana I. (Universidad Nacional del Nordeste (Argentina))
Es objetivo de esta comunicación presentar los resultados de una encuesta en la que se indagó en alumnos ingresantes a carreras de orientación química sobre el uso y la utilidad del espacio virtual Ecaths creado en el año 2012 en la Asignatura Química Inorgánica, Facultad de Ciencias Exactas y Naturales y Agrimensura de la Universidad Nacional del Nordeste (Argentina). [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3662-3668 (Innovacions didàctiques)  
4.
4 p, 334.5 KB Recursos per treballar a l'aula la formulació i nomenclatura de química inorgànica / Hernández Santadaría, José Ángel (Institut Badalona VII)
L'article presenta diversos recursos i activitats elaborats per l'autor que permeten treballar la formulació i nomenclatura de química inorgànica a les classes de química d'educació secundària i de batxillerat, seguint les darreres recomanacions de la IUPAC de l'any 2005.
This article sets forth several resources and activities designed by the author which allow the inclusion of formula writing and nomenclature of inorganic chemistry in the chemistry lessons of compulsory secondary education and Baccalaureate, following the latest IUPAC recommendations in 2005.

2015 - 10.5565/rev/ciencies.55
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 25-28 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
5.
18 p, 404.8 KB Implantación de las TIC en la materia química inorgánica / Leite, Ana Cristina B. (Colégio Pedro II (Rio de Janeiro)) ; Leite, Marco A. B. (Universidade Federal do Rio de Janeiro)
A lo largo de los años hemos observado el desinterés de los estudiantes en la materia de Química Inorgánica, perteneciente al curso de Ingeniería Química, la poca autonomía para estudiar y como consecuencia, un bajo rendimiento. [...]
Throughout the years, we have noticed among students a lack of both interest and selfmotivation to study the subject of Inorganic Chemistry in the Chemical Engineering program, which, consequently, has resulted in student's poor performance. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n2.702
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 2 (2013) , p. 253-268  
6.
3 p, 152.8 KB Les relacions de la química amb la societat segons Pablo Espinet, catedrátic de Química Inorgànica / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció ; Mora Casanova, Jordi ; Pareto, Jordi, fot.
Pablo Espinet és catedràtic de Química Inorgànica a la Universitat de Valladolid. La seva línia de recerca està íntimament lligada al Premi Nobel de Química 2010, en utilitzar catal·litzadors metàl·lics en reaccions de síntesi orgànica. [...]
Pablo Espinet es catedrático de Química Inorgánica en la Universidad de Valladolid. Su línea de investigación está íntimamente ligada al Premio Nobel de Química 2010, al utilizar catalizadores metálicos en reacciones de síntesis orgánica. [...]
Pablo Espinet is professor of Inorganic Chemistry at University of Valladolid. His line of research is closely related to the Nobel Prize in Chemistry 2010, in using metal catalyses in organic synthesis reactions. [...]

2010
UAB divulga, Novembre 2010, p. 1-3
3 documents

Materials acadèmics 142 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 116.3 KB Química Inorgànica i de l'Equilibri [106045] / Céspedes Mulero, Francisco ; Novio Vazquez, Fernando ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Context L'assignatura Química Inorgànica i de l'equilibri s'imparteix en el Grau d'Enginyeria Química com matèria bàsica dintre del primer curs acadèmic. És una assignatura de caràcter introductori i també finalista, ja que no té continuïtat en el Pla d'Estudis. [...]
Context The subject Inorganic and Equilibrium Chemistry is taught in the Degree in Chemical Engineering as a basic subject in the first academic year. It is an introductory and finalist subject, since it has no continuity in the Syllabus. [...]
Contexto La asignatura Química Inorgánica y del equilibrio se imparte en el Grado de Ingeniería Química como materia básica dentro del primer curso académico. Es una asignatura de carácter introductorio y también finalista, ya que no tiene continuidad en el Plan de Estudios. [...]

2023-24
Grau en Enginyeria Química [1461]
3 documents
2.
6 p, 111.0 KB Laboratori de Síntesi Inorgànica [105041] / Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura experimental és doble. D'una banda, reforçar, mitjançant una sèrie d'experiments de síntesi i caracterització de compostos, la comprensió dels conceptes desenvolupats en l'assignatura "Química de Coordinació i Organometàl·lica", que l'alumne ha cursat en el primer semestre. [...]
The aim of this experimental subject is twofold. On the one hand, to reinforce, by means of a series of experiments of synthesis and characterization of compounds, the understanding of the concepts developed in the asignatura "Coordination Chemistry and Organometallics", that the student has cursado in the first semester. [...]
El objetivo de esta asignatura experimental es doble. Por un lado, reforzar, mediante una serie de experimentos de síntesis y caracterización de compuestos, la comprensión de los conceptos desarrollados en la asignatura "Química de Coordinación y Organometálica", que el alumno ha cursado en el primer semestre. [...]

2023-24
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents
3.
7 p, 111.2 KB Química Inorgànica Industrial [102496] / Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Objectius: El principal objectiu d'aquesta assignatura és mostrar les principals característiques de la Indústria Química actual, centrada en la fabricació de productes "inorgànics", centrant-se en els mètodes de producció dels principals sectors d'aquesta industria, les seves aplicacions i les implicacions econòmiques i ambientals que se'n deriven.
Goals: The main objective of this subject is to show the main characteristics of the current Ch.
Objetivos: El principal objetivo de esta asignatura es mostrar las principales características de la Industria Química actual , centrada en la fabricación de productos "inorgánicos", centrándose en los métodos de producción de los principales sectores de esta industria, sus aplicaciones y las implicaciones económicas y ambientales que se derivan.

2023-24
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
4.
8 p, 115.8 KB Química Inorgànica i de l'Equilibri [106045] / Céspedes Mulero, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Context L'assignatura Química Inorgànica i de l'equilibri s'imparteix en el Grau d'Enginyeria Química com matèria bàsica dintre del primer curs acadèmic. És una assignatura de caràcter introductori i també finalista, ja que no té continuïtat en el Pla d'Estudis. [...]
Context The subject Inorganic and Equilibrium Chemistry is taught in the Degree in Chemical Engineering as a basic subject in the first academic year. It is an introductory and finalist subject, since it has no continuity in the Syllabus. [...]
Contexto La asignatura Química Inorgánica y del equilibrio se imparte en el Grado de Ingeniería Química como materia básica dentro del primer curso académico. Es una asignatura de carácter introductorio y también finalista, ya que no tiene continuidad en el Plan de Estudios. [...]

2022-23
Grau en Enginyeria Química [1461]
3 documents
5.
6 p, 110.7 KB Laboratori de Síntesi Inorgànica [105041] / Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura experimental és doble. D'una banda, reforçar, mitjançant una sèrie d'experiments de síntesi i caracterització de compostos, la comprensió dels conceptes desenvolupats en l'assignatura "Química de Coordinació i Organometàl·lica", que l'alumne ha cursat en el primer semestre. [...]
The aim of this experimental subject is twofold. On the one hand, to reinforce, by means of a series of experiments of synthesis and characterization of compounds, the understanding of the concepts developed in the asignatura "Coordination Chemistry and Organometallics", that the student has cursado in the first semester. [...]
El objetivo de esta asignatura experimental es doble. Por un lado, reforzar, mediante una serie de experimentos de síntesis y caracterización de compuestos, la comprensión de los conceptos desarrollados en la asignatura "Química de Coordinación y Organometálica", que el alumno ha cursado en el primer semestre. [...]

2022-23
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents
6.
6 p, 109.7 KB Química Inorgànica Industrial [102496] / Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Objectius: El principal objectiu d'aquesta assignatura és mostrar les principals característiques de la Indústria Química actual, centrada en la fabricació de productes "inorgànics", centrant-se en els mètodes de producció dels principals sectors d'aquesta industria, les seves aplicacions i les implicacions econòmiques i ambientals que se'n deriven.
Goals: The main objective of this subject is to show the main characteristics of the current Ch.
Objetivos: El principal objetivo de esta asignatura es mostrar las principales características de la Industria Química actual , centrada en la fabricación de productos "inorgánicos", centrándose en los métodos de producción de los principales sectores de esta industria, sus aplicaciones y las implicaciones económicas y ambientales que se derivan.

2022-23
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
7.
7 p, 113.6 KB Química Inorgànica i de l'Equilibri [106045] / Céspedes Mulero, Francisco ; Bayón, Joan Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Context L'assignatura Química Inorgànica i de l'equilibri s'imparteix en el Grau d'Enginyeria Química com matèria bàsica dintre del primer curs acadèmic. És una assignatura de caràcter introductori i també finalista, ja que no té continuïtat en el Pla d'Estudis. [...]
Context The subject Inorganic and Equilibrium Chemistry is taught in the Degree in Chemical Engineering as a basic subject in the first academic year. It is an introductory and finalist subject, since it has no continuity in the Syllabus. [...]
Contexto La asignatura Química Inorgánica y del equilibrio se imparte en el Grado de Ingeniería Química como materia básica dentro del primer curso académico. Es una asignatura de carácter introductorio y también finalista, ya que no tiene continuidad en el Plan de Estudios. [...]

2021-22
Grau en Enginyeria Química [1461]
3 documents
8.
6 p, 110.3 KB Laboratori de Síntesi Inorgànica [105041] / Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura experimental és doble. D'una banda, reforçar, mitjançant una sèrie d'experiments de síntesi i caracterització de compostos, la comprensió dels conceptes desenvolupats en l'assignatura "Química de Coordinació i Organometàl·lica", que l'alumne ha cursat en el primer semestre. [...]
The aim of this experimental subject is twofold. On the one hand, to reinforce, by means of a series of experiments of synthesis and characterization of compounds, the understanding of the concepts developed in the asignatura "Coordination Chemistry and Organometallics", that the student has cursado in the first semester. [...]
El objetivo de esta asignatura experimental es doble. Por un lado, reforzar, mediante una serie de experimentos de síntesis y caracterización de compuestos, la comprensión de los conceptos desarrollados en la asignatura "Química de Coordinación y Organometálica", que el alumno ha cursado en el primer semestre. [...]

2021-22
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents
9.
6 p, 109.4 KB Química Inorgànica Industrial [102496] / Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Objectius: El principal objectiu d'aquesta assignatura és mostrar les principals característiques de la Indústria Química actual, centrada en la fabricació de productes "inorgànics", centrant-se en els mètodes de producció dels principals sectors d'aquesta industria, les seves aplicacions i les implicacions econòmiques i ambientals que se'n deriven.
Goals: The main objective of this subject is to show the main characteristics of the current Ch.
Objetivos: El principal objetivo de esta asignatura es mostrar las principales características de la Industria Química actual , centrada en la fabricación de productos "inorgánicos", centrándose en los métodos de producción de los principales sectores de esta industria, sus aplicaciones y las implicaciones económicas y ambientales que se derivan.

2021-22
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
10.
6 p, 109.6 KB Laboratori de Síntesi Inorgànica [105041] / Palacios Bonilla, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura experimental és doble. D'una banda, reforçar, mitjançant una sèrie d'experiments de síntesi i caracterització de compostos, la comprensió dels conceptes desenvolupats en l'assignatura "Química de Coordinació i Organometàl·lica", que l'alumne ha cursat en el primer semestre. [...]
El objetivo de esta asignatura experimental es doble. Por un lado, reforzar, mediante una serie de experimentos de síntesis y caracterización de compuestos, la comprensión de los conceptos desarrollados en la asignatura "Química de Coordinación y Organometálica", que el alumno ha cursado en el primer semestre. [...]

2020-21
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents

Materials acadèmics : 142 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.