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7 p, 138.0 KB Consumption dreams : how night dreams reveal the colonization of subjectivity by the imaginary of consumerism / Xavier, Marlon (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this article I offer an overview of my doctoral dissertation, which studied the social imaginary of consumerism, and the psychological subjectivity it produces, through the dream - as both a leitmotif or thematic lens, and the empirical object of research. [...]
En este articulo describo a grandes rasgos mi tesis doctoral, que investigó el imaginario social del consumismo, y el sujeto psicológico que el mismo produce, a través del sueño - como leitmotif o lente temática y como objeto de investigación empírica. [...]

2013 - 10.5565/rev/athenead/v13n2.1171
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 13, Núm. 2 (Julio 2013) , p. 289-295  

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258 p, 2.9 MB Consumption dreams : how night dreams reveal the colonization of subjectivity by the imaginary of consumerism = Sueños de consumo : cómo los sueños revelan la colonización de la subjetividad por el imaginario de consumo / Xavier, Marlon ; Blanch i Ribas, Josep Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
La presente tesis estudia el imaginario social del consumismo y el sujeto psicológico que el mismo produce utilizando el sueño como leitmotif o lente temática y como objeto de investigación empírica. [...]
This dissertation studies the social imaginary of consumerism, and the psychological subject it produces, through the dream - as both a leitmotif or thematic lens, and the empirical object of research. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

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