Warning: Ignoring empty title search term.
Resultats globals: 1 registres trobats en 0.13 segons.
Documents de recerca, 1 registres trobats
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
372 p, 2.4 MB Troubling "race" and power in preschool : an ethnographic study of "race" and identity discourses circulating in a culturally diverse primary school in South Africa / Murray, Jaclyn ; Roca i Casas, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El present estudi etnogràfic explora les complexitats de com els nens d'edats compreses entre cinc/sis anys construeixen i exploren les seves identitats racials durant la seva etapa educativa infantil en la Sudàfrica post-apartheid. [...]
This ethnographic study explores the complexities of how young children aged five to six years construct and perform their 'race' identities in early schooling in post-apartheid South Africa. Set within the broad framework of transformation and integration within the education system, official, formal and informal discourses of diversity, difference and identity are examined in order to understand how dominant ideological and discursive frameworks serve to structure social categories and imbue them with power. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.