Resultats globals: 339 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 150 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 19 registres trobats
Llibres i col·leccions, 9 registres trobats
Documents de recerca, 119 registres trobats
Materials acadèmics, 40 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 2 registres trobats
Articles 150 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
24 p, 687.0 KB Escaping the trap of temporary employment : precariousness among young people before and after Spain's 2021 labour market reform act / Verd Pericàs, Joan Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Rodríguez, Joan (Rodríguez Soler) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Godino Pons, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; González Heras, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
Temporary employment has been the core dimension of employment precariousness in Spain for decades. In December 2021, a labour market reform aimed at reducing the use of fixed-term contracts, which especially affected young people, was passed. [...]
2024 - 10.1111/ijsw.12645
International Journal of Social Welfare, 2024, p. 1-24  
2.
9 p, 522.8 KB The impact of "competition for the market" regulatory designs on intercity bus prices / Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
Spain regulates its intercity bus market by means of a 'competition for the market' mechanism, whose design has been modified several times in the last years. This implies that current services are operated under contracts whose conditions are heterogeneous. [...]
2023 - 10.1016/j.retrec.2023.101310
Research in Transportation Economics, Vol. 100 (2023) , p. 101310  
3.
The CDS market reaction to loan renegotiation announcements / Silaghi, Florina (Universitat Autònoma de Barcelona.) ; Martín-Oliver, Alfredo (Universitat de les Illes Balears) ; Sewaid, Ahmed (NSPER Institute of Education and Research, Sao Paulo, Brasil)
This paper investigates the impact of loan renegotiations on firms' credit risk using the CDS market as a measure of credit risk. Using a sample of public US firms for 2010-2017, we document a significant decrease in CDS spreads and returns that we interpret as evidence of a certification effect. [...]
2022 - 10.1016/j.jbankfin.2022.106431
Journal of banking and finance, Vol. 138 (2022) , p. 106431  
4.
62 p, 1.3 MB Immigration, wages, and education : a labour market equilibrium structural model / Llull Cabrer, Joan (Departament d'Economia i Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica ; MOVE - Markets, Organizations and Votes in Economics
Recent literature analysing wage effects of immigration assumes labour supply is fixed across education-experience cells. This article departs from this assumption estimating a labour market equilibrium dynamic discrete choice model on U. [...]
2018 - 10.1093/restud/rdx053
The Review of Economic Studies, Vol. 85 Núm. 3 (2018) , p. 1852-1896  
5.
24 p, 336.9 KB ¿Escolarización o titulación? : análisis de la inserción laboral del alumnado de educación secundaria / Bayón-Calvo, Siro (Universidad de Valladolid) ; Fernández-Mellizo, María (Universidad Complutense de Madrid)
Las transiciones entre el sistema educativo y el mercado laboral son un proceso clave en la población joven. Este artículo investiga el efecto relativo del nivel educativo alcanzado y de la escolarización en edad postobligatoria en distintas medidas de inserción laboral en las cohortes de nacidos entre 1996 y 1998. [...]
Les transicions entre el sistema educatiu i el mercat laboral són un procés clau en la població jove. Aquest article investiga l'efecte relatiu del nivell educatiu aconseguit i de l'escolarització en edat postobligatòria en diferents mesures d'inserció laboral en les cohorts de nascuts entre 1996 i 1998. [...]
Transitions from the education system to the labour market are a key process in the lives of young people. This article explores the relative effect of educational attainment and post-compulsory schooling on various measures of labour market access in Spanish cohorts born between 1996 and 1998. [...]

2024 - 10.5565/rev/papers.3213
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 1 (2024) , p. e3213 (Artículos)
2 documents
6.
20 p, 2.5 MB Which direction for sustainable development? A time series comparison of the impacts of redistributive versus market policies in Bolivia and South Korea / Bell, Karen (University of Glasgow. Department Urban Studies) ; Hickel, Jason 1982- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Arbon, Rob (University of Bristol) ; Zoomkawala, Huzaifa (UNIDO) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
This article examines two major policy frameworks for achieving sustainable development: the market-based 'Green Economy' approach (exemplified by South Korea), and the redistributive 'Living Well' approach (exemplified by Bolivia). [...]
2023 - 10.1002/sd.2592
Sustainable Development, (2023)  
7.
12 p, 405.5 KB Mercado Mundial de Competencias Laborales : una aproximación desde la Teoría de Redes / Guerrero Herrera, Laura Araceli (Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (Mèxic)) ; Terrones Cordero, Aníbal (Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (Mèxic)) ; Sánchez Torres, Yolanda (Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (Mèxic))
Las competencias laborales han tomado mayor relevancia en las últimas décadas donde las organizaciones modernas bajo el paradigma de la economía del conocimiento han incrementado la demanda de personal con habilidades que les garanticen niveles significativos de diferenciación y competitividad. [...]
Labor skills have become more relevant in recent decades where modern organizations under the paradigm of the knowledge economy have increased the demand for personnel with skills that guarantee them significant levels of differentiation and competitiveness. [...]
Les compétences de la main-d'œuvre sont devenues plus pertinentes au cours des dernières décennies, où les organisations modernes sous le paradigme de l'économie du savoir ont augmenté la demande de personnel doté de compétences garantissant des niveaux significatifs de différenciation et de compétitivité. [...]

2023 - 10.5565/rev/redes.1001
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 34 Núm. 2 (2023) , p. 254-265 (Articulos)  
8.
21 p, 1.6 MB Informal social capital building in local employment services : its role in the labour market integration of disadvantaged young people / Rodríguez, Joan (Rodríguez Soler) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Verd Pericàs, Joan Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT))
This article focuses on the role that local employment services (LES) play in informal social capital building for young people with a disadvantaged social background. The personal networks of these young people usually embed few useful resources for labour market integration, and LES actions may be an opportunity to informally build a network of contacts with better resources. [...]
Wiley-Blackwell, 2023 - 10.1111/spol.12900
Social Policy and Administration, (2023) , p.1-21  
9.
12 p, 511.5 KB Improving broiler performance at market age regardless of stocking density by using a pre-starter diet / Franco-Rosselló, R. (Trouw Nutrition) ; Navarro-Villa, Alberto (Trouw Nutrition) ; Polo, Javier (APC Europe. S.L.) ; Solà Oriol, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; García-Ruiz, A.I. (Trouw Nutrition)
Broiler early nutrition has caught the attention of nutritionists due to the positive correlation between early growth rate and market weight. Early nutrition strategies such as low Ca levels or the use of highly digestible ingredients (e. [...]
2022 - 10.1016/j.japr.2021.100232
Journal of Applied Poultry Research, Vol. 31 Núm. 1 (march 2022) , p. 100232  
10.
3 p, 272.4 KB Education choices and job market characteristics / Liu, Qianshuo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Macho Stadler, Inés (Universitat Autònoma de Barcelona)
We propose a simple three-stage model where heterogeneous schools compete via tuition fees, individuals with the ex-ante unknown ability make their education choices to (eventually) get a diploma and reveal their ability, and finally the job market determines the assignment of workers to firms and the equilibrium wages. [...]
2023 - 10.1016/j.econlet.2023.110985
Economics letters, Vol. 223 (2023) , p. 110985  

Articles : 150 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
26 p, 1.2 MB Family social capital during the labour market transitions. Inequalities and mechanisms / Vacchiano, Mattia ; Martí Olivé, Joel ; Yepes Cayuela, Lídia
2017
Conference of the European Sociological Association. Atenes, Grècia, 13a : 2017  
2.
2 p, 59.8 KB The gender pay gap as an indicator of gender inequalities in the labour market. A proposal of analysis of sectorial dynamics / Carrasquer, Pilar, 1957- ; López Andreu, Martí ; Sanchez, Núria ; Recio, Carolina ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Book of abstracts)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
3.
2 p, 58.9 KB Inequality and labor market segmentation : a comparative model between Spain and Argentina / López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Abstract book)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
4.
2 p, 63.1 KB Segmentation by gender and region in the brazilian labor market : 2002-2014 / Duarte, Christian (UNICAMP. Instituto de Economia) ; Salas, Carlos (UNICAMP. Instituto de Economia) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Abstract book)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
5.
2 p, 62.4 KB The quality of employment in the early labour market experience of young europeans / Berloffa, Gabriella (University of Trento. Department of Economics and Management) ; Matteazzi, Eleonora (University of Trento. Department of Economics and Management) ; Sandor, Alina (University of Trento. Department of Economics and Management) ; Villa, Paola (University of Trento. Department of Economics and Management) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Abstract book)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
6.
69.0 KB 37th Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation / Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
Pàgina web de la 37th Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation celebrada a Barcelona el 2016.
2016
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
7.
16 p, 697.0 KB Conference presentation collection : 37th Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation / Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
8.
12 p, 827.8 KB The gender pay gap as an indicator of gender inequalities in the labour market. A proposal of analysis of sectorial dynamics / Carrasquer, Pilar, 1957- ; Sánchez, Núria ; López Andreu, Martí ; Recio, Carolina ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37a : 2016  
9.
21 p, 1.3 MB The consequences of labour market precariousness among young people and their household living arrangements / Cantó, Olga (Universidad de Alcalá) ; Cebrián, Inmaculada (Universidad de Alcalá) ; Moreno, Gloria (Universidad de Alcalá) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37a : 2016  
10.
26 p, 343.2 KB The role of the social partners in tackling with older workers' difficulties in the labour market : the spanish strategy 55+ in the EU policy context / Ysàs Molinero, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)
When extension of working lives is in the agenda of the EU institutions and of most European countries, concrete measures need to be taken to make work possible and sustainable for older workers. These mesures comprise working conditions -especially working time arrangements-, health and safety measures to adapt work to the worker's physical and mental conditions, training, anti-discrimination measures, as well as raising consciousness of older workers' contribution. [...]
2015
Labour Law Research Network (LLRN) Conference. Amsterdam, Països Baixos, : 2015  

Contribucions a jornades i congressos : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 9 registres trobats  
1.
When Employment Status Shapes Professionalism. The Case of the Academic Labour Market in Switzerland / Bataille, Pierre (Université Grenoble-Alpes) ; Le Feuvre, Nicky (Université de Lausanne) ; Sautier, Marie (Université de Lausanne) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
In the classical sociology of professions literature, professionalism is said to exist when a group of workers achieve a monopoly over a given set of tasks, and determines the manner in which the latter should best be carried out. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_2
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 39-58  
2.
20 p, 15.4 MB Comparative analysis of social inequalities in the Latin American labour market / López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Fachelli, Sandra (Universidad Pablo de Olavide. Departamento de Sociología)
The structuring of social inequalities in the Latin American labour market can be explained from a double perspective. First, in general, from the theory of labour market segmentation, where it is possible to differentiate mainly the hierarchical configuration of a primary and a secondary segment, resulting from different characterising factors that converge on both the demand and supply sides of the labour market. [...]
Springer, 2022 - 10.1007/978-3-030-90495-1_13
Persistence and emergencies of inequalities in Latin America : a multidimensional approach, 2022, p. 225-245  
3.
40 p, 1.1 MB Comparing inequalities in the labour market from a segmentation perspective / López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Semenza, Renata (Università degli Studi di Milano) ; Salvia, Agustín (Universidad Católica Argentina)
The purpose of this chapter is to carry out a comparative analysis of labour markets in Europe and Latin America from the perspective of segmentation in order to explain the processes of social inequality that arise in the workplace, in light of recent trends in global socio-economic changes. [...]
Springer 2021 - 10.1007/978-3-030-48442-2_3
Towards a Comparative Analysis of Social Inequalities between Europe and Latin America, 2021, p. 65-104  
4.
15 p, 806.6 KB Comparing labour market among Spain, Italy, Argentina and Chile / López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Semenza, Renata (Università degli Studi di Milano) ; Fachelli, Sandra (Universidad Pablo de Olavide. Departamento de Sociología) ; Sarti, Simone (Università degli Studi di Milano)
The chapter, elaborated in the context of the INCASI European project, deals with the issue of socialand employment seen from the dynamics of labour market segmentation. The study uses a specific analytical model to identify a range of segments that differentiate the employment positions hierarchically, in correspondence with the individual characteristics and professional profiles. [...]
Torino ; Paris : l'Harmattan 2020
Old and new inequalities in a globalised world : experience from Europe and Latin America, 2020, p. 28-51  
5.
31 p, 204.9 KB Labour market risks and sources of welfare among European youth in times of crisis / Maestripieri, Lara ; Sabatinelli, Stefania
Young people excluded from labour market participation or trapped in precarious employment have come to represent a key policy concern in European countries. The vulnerable position of young people in the labour market threatens the sustainability of the European social model and its dual objectives of competitiveness and social cohesion. [...]
Palgrave Macmillan 2014 (Work and Welfare in Europe)
Young People and Social Policy in Europe Dealing with Risk, Inequality and Precarity in Times of Crisis, 2014, p. 147-168  
6.
14 p, 451.1 KB Varieties of post-Fordist transitions and labour market inequalities / Cucca, Roberta ; Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona)
Routledge 2016 - 10.4324/9781315687865
Unequal cities. The challenge of Post-Industrial Transition in times of austerity, 2016, p. 21-44  
7.
9 p, 35.1 KB Diplomas and the labour market : the debate so far / Planas, Jordi, 1950- (Centre Europeu per al Desenvolupament de la Formació Professional)
Thessaloniki European Centre for the Development of Vocational Training 1998 (CEDEFOP panorama. Seminar)
Agora I : raising the level of diplomas and their distribution on the labour market: the lessons of the past and prospects for the future : Thessaloniki, 30 June 1997, 1998, p. 31-41  
8.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosa ; Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertran, Marta ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Hernando Davalillo, Cristina ; Pàmies Rovira, Jordi ; Parella Rubio, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell Pumareda, Olga ; Sordè i Martí, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)
3 documents
9.
14 p, 146.0 KB Relaciones de sucesos y mercado de noticias en Bolonia durante la Edad Moderna / Caracciolo, Carlos H. (Istituto Nazionale di Geofisica e Vulcanologia (Bolònia, Itàlia))
Después de Roma, Bolonia era la ciudad más relevante de los Estados Pontificios. Su importancia se fundaba en la famosa universidad y la industria textil, especialmente la de la seda. Además, desde el punto de vista de la red de noticias, Bolonia estaba estratégicamente ubicada, pues la vía entre Roma y el norte de Italia (y de Europa) pasaba por la ciudad, y en consecuencia también la circulación postal. [...]
After Rome, Bologna was the most important city of the Papal States in Early Modern Italy. Its importance was based on its renowned university and on its textile industry, particularly silk production. [...]

2015 (Studia aurea monográfica ; 6)
Studia aurea monográfica, Núm. 6 (2015) , p. 41-53  

Documents de recerca 119 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 1.2 MB RoboAdvisor, comparador de estrategias bursátiles / Álvarez Molina, Xavier ; Martínez Carrascal, Juan Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Planificació de Sistemes d'Informació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En un mundo donde los datos tienen cada vez mayor relevancia, y donde los mercados financieros son parte fundamental de la economía, se plantea la creación de una aplicación destinada a la comparación y evaluación de estrategias de inversión en el mercado de valores basada en datos históricos. [...]
In a world where data is increasingly relevant, and where financial markets are a fundamental part of the economy, the creation of an application aimed at the comparison and evaluation of investment strategies in the stock market based on historical data is proposed. [...]
En un món on les dades tenen cada vegada major rellevància, i on els mercats financers són part fonamental de l'economia, es planteja la creació d'una aplicació destinada a la comparació i avaluació d'estratègies d'inversió en el mercat de valors basada en dades històriques. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
1.8 MB Análisis de mercado para un USSP / Macias Ortega, Alejandro ; Moreno Ortiz, Romualdo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball gira al voltant del projecte europeu U-space i un dels seus principals actors, l'USSP (Proveïdor de serveis U-space). El projecte U-space tracta d'aconseguir la integració de l'aviació no tripulada amb l'aviació tripulada. [...]
Este trabajo gira alrededor del proyecto europeo U-space y a uno de sus principales actores, el USSP (Proveedor de servicios U-space). El proyecto U-space busca conseguir la integración de la aviación no tripulada con la aviación tripulada. [...]
This document focuses on the European U-space project and one of its main actors, the USSP (U-space Service Provider). The U-space project aims to achieve the integration of unmanned aviation with manned aviation. [...]

2022
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
3.
56 p, 928.5 KB La propiedad temporal y la propiedad compartida en el marco actual de la crisis del mercado de la vivienda / Moreno Nogueras, Patricio ; Nuñez Zorrilla, María Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El present treball té per objecte d'estudi les dues figures introduïdes per la Llei 19/2015, de 29 de juliol, per la qual es van introduir al Llibre V del Codi Civil de Catalunya la propietat temporal i la propietat compartida. [...]
El presente trabajo tiene por objeto de estudio las dos figuras introducidas por la Ley 19/2015, de 29 de julio, por la que se introdujeron al Libro V del Código Civil de Cataluña la propiedad temporal y la propiedad compartida. [...]
The present dissertation is a research of the two institutions introduced by the Law 19/2015, on July the 29th, that introduced to the Fifth Book of the Civil Code of Catalonia the temporary ownership and the shared ownership. [...]

2023
Grau en Dret [949]  
4.
133 p, 2.9 MB Proposta per al Radical Market : rebranding, replantejament de l'esdeveniment i campanya de comunicació per a l'edició 2024 / Dilmé Collell, Júlia ; Trull Cabas, Sandra ; Enrique, Ana Ma. (Ana María), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte de fi de grau està encarat a la creació de la campanya comunicativa de l'edició 2024 del Radical Market Barcelona. Per fer-ho, s'ha partit d'un anàlisi de la marca i del mercat i, un cop detectats els punts forts i els punts dèbils, s'ha plantejat una nova identitat corporativa, és a dir, unes noves bases amb perdurabilitat temporal. [...]
Este proyecto de fin de grado está encarado a la creación de la campaña comunicativa de la edición 2024 del Radical Market Barcelona. Para hacerlo, se ha partido de un análisis de la marca y del mercado y, una vez detectados los puntos fuertes y los puntos débiles, se ha planteado una nueva identidad corporativa, es decir, unas nuevas bases con perdurabilidad temporal. [...]
This final degree project is aimed at creating the communication campaign for the 2024 edition of the Radical Market Barcelona. In order to do this, the first step has been an analysis of the brand and the market and, once the strong points and weak points have been detected, a new corporate identity has been proposed, that is to say, new bases with temporary durability. [...]

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
5.
116 p, 5.5 MB NextGen Market : la creació d'un esdeveniment per la promoció de joves talents / Puig Andrés, Clara ; Setó Llorens, Clara ; Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte està enfocat en la creació d'un esdeveniment innovador per a la promoció de joves emprenedors oferint-los un espai d'inspiració per presentar les seves creacions de proximitat. Es desenvolupa una diagnosi, l'elaboració de la marca i una proposta d'execució de l'esdeveniment.
El proyecto está enfocado en la creación de un evento innovador para la promoción de jóvenes emprendedores ofreciéndoles un espacio de inspiración para presentar sus creaciones de proximidad. Se desarrolla una diagnosis, la elaboración de la marca y una propuesta de ejecución del evento.
The project focuses on creating an innovative event to promote young entrepreneurs by offering them a space of inspiration to present their proximity creations. A diagnosis, the elaboration of the brand and a proposal for the execution of the event are developed.

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  
6.
98 p, 22.3 MB Llançament de la marca Vallboa : pla de comunicació per l'entrada al mercat digital / Martín Silva, Emma ; Moreno Sánchez, Marta ; Lavilla Raso, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest projecte de Final de Grau s'elabora un Pla de Comunicació per a la marca de joies artesanals Vallboa. L'objectiu d'aquest és el llançament de la marca en l'entorn digital, contribuint així al creixement empresarial de Vallboa. [...]
En este proyecto de Final de Grado se elabora un Plan de Comunicación para la marca de joyas artesanales Vallboa. El objetivo de este es el lanzamiento de la marca en el entorno digital, contribuyendo así al crecimiento empresarial de Vallboa. [...]
In this Final Degree project, a communication plan for the handmade jewelry brand Vallboa is elaborated. The aim of this is the launching of the brand in the digital environment, thus contributing to the business growth of Vallboa. [...]

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  
7.
4 p, 835.6 KB A Espanya, treballar més anys ha de venir de jove : apunts sobre la sortida del mercat laboral dels 50 als 65 anys en la darrera década / López Gómez, María Andrée (Centre d'Estudis Demogràfics)
A partir de 2013, l'edat de jubilació a Espanya, que era als 65 anys, augmenta paulatinament, de manera que el 2027 se situarà als 67 anys, amb el consegüent increment del llindar mínim d'anys de cotització, que passa dels 35 als 38 anys. [...]
Desde el 2013, la edad de jubilación en España aumenta paulatinamente de los 65 a los 67 años para el año 2027 y, con ella, sube también el mínimo de años de cotización de 35 a 38. La justificación de esta política es la sostenibilidad del sistema de seguridad social dado que las personas mayores incrementan con más velocidad que el número de contribuyentes. [...]
Since 2013, retirement age in Spain has been rising slowly from 65 to an expected 67 in 2027 and, with it, the minimum number of years of National Insurance contributions from 35 to 38. This policy is justified by sustainability of the social security system since the number of older people is increasing faster than the number of contributors. [...]

Bellaterra: Centre d'Estudis Demogràfics, 2023 (Perspectives Demogràfiques ; 33) - 10.46710/ced.pd.cat.33
3 documents
8.
38 p, 3.1 MB Family change in Latin America : schooling and labor market implications for children and women / Esteve, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castro-Torres, Andrés F (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Becca, Federica (Centre d'Estudis Demogràfics)
This chapter provides an account of the major family transformations that occurred in recent decades across Latin American and Caribbean countries and examines the implications of such transformations for children's school attendance and progress and women's labor force participation. [...]
IDB Inter-American Development Bank 2023 (IDB Working Paper Series; 1516) - 10.18235/0005145  
9.
31 p, 3.2 MB El mercat setmanal i el comerç local : anàlisi comparatiu de la ciutat de Granollers (2023) / Subirats Cruz, Xènia ; Vera Martin, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball és una recerca sobre el comerç del centre urbà de la ciutat de Granollers i com aquest es veu afectat per la influència i l'impacte del mercat setmanal, analitzant el paper del mercat envers el comerç a la ciutat i esmentar el seu paper mercantil. [...]
Este trabajo es una investigación sobre el comercio del centro urbano de la ciudad de Granollers y como este se ve afectado por la influencia y el impacto del mercado semanal, analizando el papel del mercado hacia el comercio en la ciudad y mencionar su papel mercantil. [...]
This study is a research on the trade of the urban center of Granollers and how it is affected by the influence and impact of the weekly market, analyzing the market's role towards trade in the city and mentioning its mercantile role. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]  
10.
30 p, 524.8 KB Analysis of the labour market integration of women in Bologna / Maestripieri, Lara
2014 (FLOWS working paper series ; 9/2014)  

Documents de recerca : 119 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 40 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 106.8 KB Estratègies de Recerca i Estudis sobre el Mercat [42433] / García Muñoz, Núria ; Prado Pico, Emilio ; Ramajo Hernandez, Natividad ; Monclus Blanco, Ana Belen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest mòdul pretén dotar del coneixement específic de caràcter metodològic aplicat a la investigació de continguts audiovisuals i publicitaris, oferint les bases del treball científic i dels estudis de mercat. [...]
This module aims to provide specific methodological knowledge applied to audiovisual and advertising content research, offering the basis of scientific and market research. Learning with this module focuses on quantitative, qualitative and experimental research methods and techniques.
Este módulo pretende dotar del conocimiento específico de carácter metodológico aplicado a la investigación de contenidos audiovisuales y publicitarios, ofreciendo las bases del trabajo científico y de los estudios de mercado. [...]

2023-24
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
2.
6 p, 107.5 KB Recerca de Mercats i del Consumidor [103150] / Lopes Da Silva, Elaine Aparecida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura forma part de la matèria Recerca en Comunicació, juntament amb l'assignatura Mètodes de Recerca en Comunicació. Objectius formatius de l'assignatura: 1. Dotar els estudiants d'una visió global, des del punt de vista científic, de les tècniques de recerca de mercats i del consumidor (quantitatives i qualitatives) 2. [...]
The subject is part of the subject Research in Communication, together with the subject Research Methods in Communication. Learning objectives of the subject: 1. To provide students with a global vision, from a scientific point of view, of market and consumer research techniques (quantitative and qualitative). [...]
La asignatura forma parte de la materia Investigación en Comunicación, juntamente con la asignatura Métodos de Investigación en Comunicación. Objetivos formativos de la asignatura: 1. Dotar a los estudiantes de una visión global, desde el punto de vista científico de las técnicas de investigación de mercados y del consumidor (cuantitativas y cualitativas). [...]

2023-24
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
3 documents
3.
6 p, 109.3 KB Investigació Comercial I [102355] / Rialp Criado, Josep ; Roca Batlle, Monica ; Lamberti, Giuseppe ; Llavina Esparza, Alexandra ; Gimeno Sanchez, Anna ; Isierte Moreno, Laura Victoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquesta assignatura es presenten els projectes d'investigació comercial com l'eina més usual d'obtenció d'informació, amb la finalitat de reduir la incertesa inherent a qualsevol procés de decisió en l'àmbit comercial de l'empresa. [...]
This course presents commercial research projects as the most common tool for obtaining information in order to reduce the uncertainty inherent in any decision process in the commercial area of the company. [...]
En esta asignatura se presentan los proyectos de investigación comercial como la herramienta más usual de obtención de información, con la finalidad de reducir la incertidumbre inherente a cualquier proceso de decisión en el ámbito comercial de la empresa. [...]

2023-24
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Pla d'Estudis en Economia [1407]
Pla d'Estudis en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
4.
5 p, 107.2 KB Investigació Comercial II [102354] / Rialp Criado, Josep ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest curs té com a objectiu abordar diferents anàlisis realitzades en departaments de comercialització i/o departaments d'intel·ligència de màrqueting, o als instituts d'investigació de mercats, relacionats amb els processos de decisió en l'àrea comercial. [...]
This course aims to address different analyses carried out in marketing and/or intelligence departments, or market research institutes, related to decision processes in the commercial area. More precisely, the objective is to present processes and technologies that enable marketers to evaluate the success of their marketing initiatives or, in other words, explain how their marketing programs are performing. [...]
Este curso tiene como objetivo abordar diferentes análisis realizados en departamentos de comercialización y / o departamentos de inteligencia de marketing, o en institutos de investigación de mercados, relacionados con los procesos de decisión en el área comercial. [...]

2023-24
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
5.
9 p, 119.2 KB Dret Europeu del Mercat Interior (Lliure Circulació) [102260] / Pons De Vall Alomar, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
- Oferir una visió bàsica i de conjunt dels principis i marc normatiu principal del mercat interior de la Unió Europea, conformat per les anomenades "quatre llibertats" de circulació (persones, mercaderies, serveis i capitals) i per les normes de la UE de protecció de la competència en el mercat. [...]
This course aims at offering: - a basic overview of the principles and main legal framework of the European Union internal market: the "four freedoms" of movement (persons, goods, services and capital) and EU competition law. [...]
- Ofrecer una visión básica y de conjunto de los principios y marco normativo principal del mercado interior de la Unión Europea, conformado por las llamadas "cuatro libertades" de circulación (libre circulación de personas, mercancías, servicios y capitales) y por las normas de la UE de protección de la competencia en el mercado. [...]

2023-24
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Dret [1209]
Grau en Dret i Grau en Relacions Laborals [1285]
Grau en Criminologia i Grau en Dret [1411]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Dret i Relacions Internacionals [1496]
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Dret [1513]
Grau en Dret [949]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
6.
5 p, 105.6 KB Mercat de l'art i difusió del patrimoni artístic [100555] / Vidal Oliveras, Jaime ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Introducció a l'ecositema del mercat de l'art: galeries i col·leccionisme, institucions i polítiques culturals,la premsa cultural i la crítica d'art. Especial atenció al cas de Barcelona.
Introduction to the ecosystem of the art market: galleries and collecting, cultural institutions and policies, the cultural press and art criticism. Special attention to the case of Barcelona.
Introducción al ecositema del mercado del arte: galerías y coleccionismo, instituciones y políticas culturales,la prensa cultural y la crítica de arte. Especial atención al caso de Barcelona.

2023-24
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
7.
5 p, 106.3 KB Estratègies de Recerca i Estudis sobre el Mercat [42433] / García-Muñoz, Núria ; Prado Pico, Emili ; Ramajo Hernández, Nati ; Monclus Blanco, Belen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest mòdul pretén dotar del coneixement específic de caràcter metodològic aplicat a la investigació de continguts audiovisuals i publicitaris, oferint les bases del treball científic i dels estudis de mercat. [...]
This module aims to provide specific methodological knowledge applied to audiovisual and advertising content research, offering the basis of scientific and market research. Learning with this module focuses on quantitative, qualitative and experimental research methods and techniques.
Este módulo pretende dotar del conocimiento específico de carácter metodológico aplicado a la investigación de contenidos audiovisuales y publicitarios, ofreciendo las bases del trabajo científico y de los estudios de mercado. [...]

2022-23
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
8.
5 p, 106.0 KB Recerca de Mercats i del Consumidor [103150] / Lopes Da Silva, Elaine Aparecida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura forma part de la matèria Recerca en Comunicació, juntament amb l'assignatura Mètodes de Recerca en Comunicació. Objectius formatius de l'assignatura: 1. Dotar els estudiants d'una visió global, des del punt de vista científic, de les tècniques de recerca de mercats i del consumidor (quantitatives i qualitatives) 2. [...]
The subject is part of the subject Research in Communication, together with the subject Research Methods in Communication. Learning objectives of the subject: 1. To provide students with a global vision, from a scientific point of view, of market and consumer research techniques (quantitative and qualitative). [...]
La asignatura forma parte de la materia Investigación en Comunicación, juntamente con la asignatura Métodos de Investigación en Comunicación. Objetivos formativos de la asignatura: 1. Dotar a los estudiantes de una visión global, desde el punto de vista científico de las técnicas de investigación de mercados y del consumidor (cuantitativas y cualitativas). [...]

2022-23
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
3 documents
9.
4 p, 104.3 KB Mercat de l'art i difusió del patrimoni artístic [100555] / Vidal Oliveras, Jaime ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Introducció a l'ecositema del mercat de l'art: galeries i col·leccionisme, institucions i polítiques culturals,la premsa cultural i la crítica d'art. Especial atenció al cas de Barcelona.
Introduction to the ecosystem of the art market: galleries and collecting, cultural institutions and policies, the cultural press and art criticism. Special attention to the case of Barcelona.
Introducción al ecositema del mercado del arte: galerías y coleccionismo, instituciones y políticas culturales,la prensa cultural y la crítica de arte. Especial atención al caso de Barcelona.

2022-23
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
10.
6 p, 108.8 KB Investigació Comercial I [102355] / Rialp Criado, Josep ; Roca Batlle, Monica ; Gimeno Sanchez, Anna ; Isierte Moreno, Laura Victoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquesta assignatura es presenten els projectes d'investigació comercial com l'eina més usual d'obtenció d'informació, amb la finalitat de reduir la incertesa inherent a qualsevol procés de decisió en l'àmbit comercial de l'empresa. [...]
This course presents commercial research projects as the most common tool for obtaining information in order to reduce the uncertainty inherent in any decision process in the commercial area of the company. [...]
En esta asignatura se presentan los proyectos de investigación comercial como la herramienta más usual de obtención de información, con la finalidad de reducir la incertidumbre inherente a cualquier proceso de decisión en el ámbito comercial de la empresa. [...]

2022-23
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Pla d'Estudis en Economia [1407]
Pla d'Estudis en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents

Materials acadèmics : 40 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
#tradumatica20_market. Translation technologies and professional market / Mata Pastor, Manuel ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Tradumàtica)
2022
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) (Tradumàtica dossier)  
2.
1024x768, 347.3 KB Mercat de Tordera : animales de corral / Fàbregas i Comadran, Xavier
Los mercados semanales han sido la forma tradicional de compra, venta y abastecimiento en los pueblos y ciudades. A ellos acudían los payeses de la comarca, para vender sus productos. El mercado dominical de Tordera viene celebrándose por la mañana de cada domingo del año, desde hace más de 150 años. [...]
Els mercats setmanals han estat la forma tradicional de compra, venda i aprovisionament als pobles i ciutats. Els pagesos de la comarca hi anaven per vendre els seus productes. De fa més de 150 anys, cada diumenge al matí es celebra el mercat dominical de Tordera. [...]

2019 (Memoria digital de la vida rural)
36 documents

Fons personals i institucionals 2 registres trobats  
1.
19 p, 3.0 MB Recetarios de parada de mercado: Cocina catalana tradicional. Josefina Martí Poch / Fàbregas i Comadran, Xavier
Se presentan recetas de puesto de mercado de Cocina catalana tradicional, de Josefina Martí Poch. Agradecimientos: a mi suegra Josefina.
Es presenten receptes de parada de mercat de Cuina catalana tradicional, de Josefina Martí Poch. Agraïments: a la meva sogra Josefina.

2021 (Memòria gastronòmica digital)  
2.
1024x768, 347.3 KB Mercat de Tordera : animales de corral / Fàbregas i Comadran, Xavier
Los mercados semanales han sido la forma tradicional de compra, venta y abastecimiento en los pueblos y ciudades. A ellos acudían los payeses de la comarca, para vender sus productos. El mercado dominical de Tordera viene celebrándose por la mañana de cada domingo del año, desde hace más de 150 años. [...]
Els mercats setmanals han estat la forma tradicional de compra, venda i aprovisionament als pobles i ciutats. Els pagesos de la comarca hi anaven per vendre els seus productes. De fa més de 150 anys, cada diumenge al matí es celebra el mercat dominical de Tordera. [...]

2019 (Memoria digital de la vida rural)
36 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.