Dipòsit Digital de Documents de la UAB 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
22 p, 309.5 KB Institutional habitus in context : implementation, development and impacts in two compulsory secondary schools in Barcelona / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This article aims to revisit the relationship between school-level variables and students' educational opportunities through the lens of institutional habitus. This approach is particularly well suited to explore the notion of school culture because it brings to the forefront the impact of social context, avoiding some of the limitations typically associated with the long-dominant perspective of school effectiveness research. [...]
2017 - 10.1080/01425692.2016.1251306
British journal of sociology of education, Vol. 38 Núm. 8 (2017) , p. 1177-1189  
2.
11 p, 542.7 KB The politics of good enough data. Developments, dilemmas and deadlocks in the production of global learning metrics / Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The indicator framework established for the monitoring of SDG4 is unambiguous on the need to advance in the production of global learning data. However, the production of SDG4 learning metrics has been riddled with technical and political difficulties. [...]
2023 - 10.1016/j.ijedudev.2022.102684
International Journal of Educational Development, Vol. 96 (january 2023) , article number 102684  
3.
32 p, 214.8 KB La economía política de la privatización educativa : políticas, tendencias y trayectorias desde una perspectiva comparada / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Zancajo, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques
A lo largo de las dos últimas décadas, la privatización educativa ha adquirido una dimensión global. Un amplio número de países en circunstancias políticas y económicas muy distintas han adoptado políticas que promueven la participación del sector privado en el campo educativo. [...]
Over the last two decades, education privatization has taken on a global dimension. Countries with very different political and economical circumstances have come to adopt a variety of pro-private sector policies in education. [...]

C.I.U.P., 2016 - 10.17227/01203916.70rce47.78
Revista colombiana de educación, Vol. 70 (2016) p.47-78  
4.
295 p, 2.0 MB La concertada a debat : Reformes contra les desigualtats educatives des d'una mirada internacional i comparada / Zancajo, Adrián (Universiy of Manchester) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fontdevila, Clara (University of Glasgow) ; Fundació Jaume Bofill, ed
L'educació concertada va ser instaurada fa gairebé quaranta anys, un període en què Catalunya s'ha situat entre els set països de l'OCDE amb un pes més elevat de matrícula a escoles privades dependents de fons públics, per darrere dels Països Baixos, el Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Xile i Corea. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, setembre 2021 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 90)  
5.
84 p, 1.6 MB Regulating public-private partnerships, governing non-state schools : an equity perspective : Background paper for UNESCO Global Education Monitoring Report / Zancajo, Adrián (University of Manchester) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Global and Comparative Studies in Education (GLANCE)) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Global and Comparative Studies in Education (GLANCE)) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Global and Comparative Studies in Education (GLANCE))
The global expansion of non-state actors as providers of basic education has frequently taken place under the umbrella of some form of public-private partnership (PPP). PPPs have expanded despite an increasing number of studies warning about the possible negative consequences of higher levels of private provision on equity, such as school segregation and students selection practices. [...]
UNESCO, 2021  
6.
7 p, 118.2 KB Política educativa [101159] / Verger Planells, Antoni ; Fontdevila, Clara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta assignatura té per objectiu: Introduir diverses perspectives teòriques i metodològiques per examinar els processos i resultats de reformes en política educativa, i dotar els estudiants de coneixements i habilitats analítiques per a la comprensió de la política educativa en diferents contextos. [...]
This course aims at: Introducing a variety of theoretical and methodological perspectives to examine education policy reform, processes, contents and outcomes; and equipping students with knowledge and analytical skills for the understanding of education policy in different contexts. [...]
Esta asignatura tiene por objetivo: Introducir diversas perspectivas teóricas y metodológicas para examinar los procesos de reformas en política educativa, sus contenidos y resultados; y dotar a los estudiantes de conocimientos y habilidades analíticas para la comprensión de la política educativa en diferentes contextos. [...]

2021-22
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
Grau en Sociologia [1361]
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402]
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440]
Grau en Sociologia [819]
3 documents
7.
43 p, 1.2 MB Educating on a budget : The subsistence model of low-fee private schooling in Peru / Balarin, Maria (Grupo de Análisis para el Desarrollo) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marius, Paola (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez, María Fernanda (Grupo de Análisis para el Desarrollo)
Durante las últimas décadas, Perú ha experimentado un aumento extraordinario de las escuelas privadas de bajo coste (LFPSs). Si bien los debates globales sobre la calidad de esta modalidad escolar han cobrado relevancia, la investigación sobre las prácticas organizativas de las LFPS está comparativamente menos desarrollada. [...]
Over the last decades, Peru has experienced an extraordinary rise of low-fee private schools (LFPSs). While global debates on the quality of this modality of schooling have been gaining currency, research on the organizational practices of LFPSs remains comparatively underdeveloped. [...]

2019 - 10.14507/epaa.27.4328
Education policy analysis archives, Vol. 27 (2019) , p. 132  
8.
30 p, 279.9 KB Meeting development goals : evidence from the Civil Society Education Fund / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Edwards Jr., D. Brent (University of Hawai) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
In recent years, the Civil Society Education Fund has supported national education civil society coalitions (NECs) in low-income countries so that they put pressure on governments and donors to implement the Education for All agenda and the Millennium Development Goal on education. [...]
Ces dernières années, le Fonds de la société civile pour l'éducation (FSCE) a soutenu les coalitions nationales de la société civile pour l'éducation (CNE) dans les pays à faibles revenus, afin qu'elles fassent pression sur les gouvernements et les donateurs pour qu'ils mettent en œuvre l'initiative Éducation pour tous et l'objectif du millénaire pour le développement concernant l'éducation. [...]
Durante los últimos años, el Fondo de la Sociedad Civil para la Educación (fsce) ha otorgado apoyos en varios países de bajos ingresos; los mismos son destinados a las coaliciones de la sociedad civil para la educación nacional (cen) y su propósito es que estas presionen a gobiernos y donantes para que implementen la agenda "Educación para todos" y el Objetivo de Desarrollo del Milenio concerniente a la educación. [...]

2017 - 10.1080/09614524.2017.1343275
Development in practice, Vol. 27 Núm. 6 (2017) , p. 851-864  
9.
6 p, 395.1 KB L'abandonament escolar en context : algunes reflexions després del Seminari Abjoves / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES. es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l'assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions -universitats, administracions educatives, centres educatius, etc. [...]
2016
butlletí inf@ncia, Núm. 97 (setembre 2016)  
10.
23 p, 879.7 KB Crescimento e disseminação de avaliações em larga escala e de responsabilizações baseadas em testes : uma sociologia política das reformas educacionais globais / Verger, Antoni ; Parcerisa, Lluís ; Fontdevila, Clara
O Movimento de Reforma Educacional Global (Global Education Reform Movement -GERM) está se expandindo internacionalmente e alcançando países que aparentavam ser imunes a essa abordagem de reforma educacional até muito recentemente. [...]
The Global Education Reform Movement (GERM) is expanding internationally and reaching countries that seemed to be immune to this education reform approach until quite recently. Accordingly, more and more educational systems in the world are articulated around three main policy principles: accountability, standards and decentralisation. [...]
El movimiento de reforma de la Educación Mundial (GERM) se está expandiendo internacionalmente y llegando a países que parecen ser inmunes a este enfoque de reforma educativa hasta hace muy poco. Así, los sistemas educativos del mundo se han articulado cada vez más en torno a tres principios políticos principales, a saber: rendición de cuentas, normas y descentralización. [...]

2018 - 10.21879/faeeba2358-0194.2018.v27.n53.p60-82
Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade, Vol. 27, Núm. 53 (2018) , p. 60-82  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.