Dipòsit Digital de Documents de la UAB 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
14 p, 686.2 KB Diseño de situaciones de aprendizaje para Matemáticas en un contexto remoto / Solar Bezmalinovic, Horacio (Universidad Católica de Chile)
En Chile, como respuesta a la crisis generada por la pandemia, se diseñaron situaciones de aprendizaje en un contexto remoto. El foco de este estudio es indagar en cinco dimensiones para el diseño de situaciones de aprendizaje en Matemáticas: tareas matemáticas, cápsulas de video, interacciones, retroalimentaciones y evaluaciones. [...]
In response to the pandemic crisis, remote learning situations were designed in Chile. This study investigates five dimensions for the design of Mathematics learning situations: mathematical tasks, video capsules, interactions, feedback, and evaluations. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5870
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 161-174 (Innovaciones Didácticas)  
2.
19 p, 1.2 MB Vulnerabilidad sociocultural en contextos de crianza : retos teóricos y propuesta analítica / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Piella Vila, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; González Echevarría, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Valdés Gázquez, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La naturaleza multidimensional de la vulnerabilidad sociocultural, unida al carácter sectorial de la mayoría de los estudios realizados hasta el momento, dificulta enormemente una aproximación verdaderamente comprehensiva a los contextos de crianza vulnerable, en buena medida debido a la carencia de una delimitación analítica precisa que articule los diversos tipos y niveles de vulnerabilidad que convergen en dicho ámbito. [...]
The multi-dimensional nature of sociocultural vulnerability, along with the sectoral nature of most academic studies carried out so far makes a truly comprehensive ethnographic approach to vulnerable parenting contexts seriously difficult, largely due to the lack of a precise analytical definition which may allow to articulate the various types and levels of vulnerability that converge in that area. [...]

2021 - 10.3989/dra.2021.021
Disparidades, Vol. 76 Núm. 2 (2021)  
3.
18 p, 2.5 MB Networks of action situations in point-source pollution : the case of winery wastewater in Aragon, Spain / Cazcarro, Ignacio (Fundación Agencia Aragonesa para la Investigación y el Desarrollo) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Lobera, Maria Pilar (Universidad de Zaragoza. Departamento de Ingeniería Química y Tecnologías del Medio Ambiente) ; Murría, Joaquín (INGEOBRAS S.A.) ; Bernechea, María (Fundación Agencia Aragonesa para la Investigación y el Desarrollo)
In this article, we offer an analysis of point-source water pollution governance in the European agri-food sector. Specifically, we tackle the case study of the wine industry in Aragon (Spain) through the lenses of the networks of action situations approach. [...]
2023 - 10.1007/s11625-022-01273-1
Sustainability science, Vol. 18 (Jan. 2023) , p. 201-218  
4.
24 p, 376.2 KB Networks of action situations in social-ecological systems : current approaches and potential futures / Kimmich, Christian (Institut für Höhere Studien-Institute for Advanced Studies (Viena, Àustria)) ; Ehlers, Melf Hinrich (ETH Zürich. Agricultural Economics and Policy Group) ; Kellner, Elke (Arizona State University. School of Sustainability) ; Oberlack, Christoph (University of Bern. Institute of Geography) ; Thiel, Andreas (University of Kassel. International Agricultural Policy and Environmental Governance) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
"Action situations"-instances of decision-making and agency-have become central to studying social-ecological systems. This special feature collects research using the network of action situations (NAS) approach to structure the way these action situations are embedded into broader interdependent instances of decision-making in different policy or discursive realms, spatial and jurisdictional context, or at different institutional levels. [...]
2023 - 10.1007/s11625-022-01278-w
Sustainability Science, Vol. 18, issue 1 (Jan. 2023) , p. 1-10  
5.
19 p, 3.3 MB Understanding the governance of sustainability pathways : hydraulic megaprojects, social-ecological traps, and power in networks of action situations / Méndez, Pablo F. (Universitat Politècnica de València. Institut d'Innovació i Gestió del Coneixement) ; Clement, Floriane (Université de Toulouse) ; Palau-Salvador, Guillermo (Universitat Politècnica de València. Institut d'Innovació i Gestió del Coneixement) ; Díaz-Delgado, Ricardo (Estación Biológica de Doñana) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
To enable sustainability pathways, we need to understand how social-ecological systems (SES) respond to different governance configurations, considering their historical, institutional, political, and power conditions. [...]
2022 - 10.1007/s11625-022-01258-0
Sustainability science, (December 2022)  
6.
13 p, 351.8 KB Situacions d'aprenentatge : idees per al desplegament curricular de les ciències / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es descriuen marcs didàctics per a l'ensenyament de les ciències i la seva connexió amb diferents tipus de Situacions d'aprenentatge. Per facilitar el seu desplegament amb el nou currículum, es proposen orientacions per al disseny de les Situacions en base a la demanda, l'escenari i els continguts. [...]
Se describen marcos didácticos para la enseñanza de las ciencias y su conexión con distintos tipos de Situaciones de Aprendizaje. Para facilitar su despliegue con el nuevo currículo, se proponen orientaciones para el diseño de las Situaciones en base a la demanda, el escenario y los contenidos. [...]
Didactic frameworks for Science teaching and their connection with different types of Learning Situations are described. To facilitate its deployment with the new curriculum, guidelines are proposed for the design of situations based on demand, scenario and content. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.469
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 73-85 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents
7.
19 p, 1.6 MB Irrigation modernization and the efficiency paradox : a meta‑study through the lens of Networks of Action Situations / Hoffmann, Patrick (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Infrastructure and technology investments that increase water-use efficiency (also called modernization investments) have become one of the most preferred solutions to cope with water scarcity in the context of climate change, increase productivity to satisfy growing demand, and save water to maintain ecosystems. [...]
2022 - 10.1007/s11625-022-01136-9
Sustainability science, (April 2022)  
8.
27 p, 567.6 KB Un inventario de clases semánticas para los adjetivos predicativos de estado / Blanco Escoda, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
Este artículo presenta un inventario de las clases sintáctico-semánticas que se han utilizado para la clasificación de los adjetivos predicativos de estado en un diccionario electrónico del español. [...]
This article presents an inventory of the syntactic-semantic classes that have been used to classify the predicative adjectives of state in an electronical dictionary of Spanish. First, we offer a general typology of the different kinds of adjectives, in order to properly identify the notion of "predicative adjective". [...]

2006
Verba: Anuario galego de filoloxia, Núm. 33 (2006) , p. 235-260  
9.
21 p, 207.3 KB Micro-utopías de lo cotidiano, espacios de encuentro en el arte relacional : una aproximación a ciertas acciones de Marina Abramović y Tino Sehgal / Manonelles Moner, Laia (Universitat de Barcelona)
En el presente artículo se analiza la concepción de estética relacional de Nicolas Bourriaud, ahondando en la estrecha vinculación de ciertas prácticas artísticas performativas con la participación activa del espectador en la creación de situaciones construidas. [...]
This paper analyses the concept of relational aesthetics proposed by Nicolas Bourriaud considering the close connections of some performative art practices with the active participation of the spectator in the creation of «constructed situations». [...]

2016 - 10.5944/etfvii.4.2016.16030
Espacio, tiempo y forma. Serie VII, Historia del arte, Núm. 4 (2016) , p. 329-349  
10.
18 p, 1.3 MB Papel de las situaciones adidácticas en el aprendizaje matemático : una mirada crítica desde el enfoque ontosemiótico / Godino, Juan D. (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Burgos Navarro, María (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Wilhelmi, Miguel R. (Universidad Pública de Navarra. Departamento de Estadística, Informática y Matemáticas)
El postulado del aprendizaje por adaptación a un medio antagonista asumido por la teoría de situaciones didácticas en matemáticas se corresponde con el papel central que esta teoría atribuye a las situaciones adidácticas (momentos en los que tiene lugar la producción autónoma de conocimientos por parte de los estudiantes). [...]
The theory of didactic situations in mathematics postulates that learning is produced by adaptation to an antagonistic milieu, given the central role that this theory assigns to the adidactical situations (moments where the students' autonomous production of knowledge takes place). [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2906
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 1 (2020) , p. 147-164 (Investigaciones Didácticas)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.