Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias Encontrados 20 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
1 p, 41.8 KB Índice
1994
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 296-296  
2.
1 p, 47.6 KB Editorial / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4416
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 297-297  
3.
15 p, 960.2 KB Hacia un enfoque más crítico del trabajo de laboratorio / Hodson, D. (The Ontario Institute for Studies in Education (Toronto, Canadà))
The tradition which has assumed since the past century the central role of practical work in science education, is argued in this paper. The author reviews the assumptions that justify the educational benefits of practical work, and he does a critical scrutiny of its use and misuse in science education.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4417
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 299-313  
4.
19 p, 970.4 KB La integración del momento de la técnica en el proceso de estudio de campos de problemas de matemáticas / Bosch, Marianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
This article provides a model of mathematical activity which describes it in terms of the study of fields of problems. This model helps us to analyze some didactical phenomena which are characteristic of the present systems of mathematics teaching. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4418
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 314-332  
5.
5 p, 266.0 KB Il problema della comunicazione linguistica a scuola : il linguaggio scientifico e chimico in particolare / Borsese, Aldo (Istituto di Chimica Generale (Gènova, Itàlia). Gruppo di Didattica della Chimica)
In this work first of al1 we notice the importance of linguistic communication at school and we underline the fact that every teacher, regardless of his discipline, has the problem of making himself understood. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4419
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 333-337  
6.
12 p, 644.2 KB Redes conceptuales : su aplicación como instrumento didáctico en temas de física / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina))
Concept Nets are the result of the need to acquire an instrument with which to improve the students' cognitive style of learning (Galagovsky 1993a). For the last four years we have been researching about the benefits of its use in different subjects and levels. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4420
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 338-349  
7.
5 p, 251.4 KB Un análisis de las concepciones acerca de la naturaleza del conocimiento científico de los profesores portugueses de la enseñanza secundaria / Praia, J. ; Cachapuz, Antonio
Secondary science teachers play an important role in forming the imagt: of science that is held by theirpupils. However, research suggests that quite often science teachers' conceptions of thr: nature of scientific knowledge are little better that of their students. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4421
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 350-354  
8.
6 p, 303.7 KB Influencia de la enseñanza asistida por ordenador en el rendimiento y las ideas previas de los alumnos en electricidad / Gómez Crespo, M. A. (IES Victoria Kent)
This paper presents an experience about the use of computers in learning electricity. It was carried out with students of 3º BUP. It analyses the efficacy of using a certain computer programme versus the traditional work in the classroom.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4422
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 355-360  
9.
6 p, 252.3 KB Curso de ingreso en química a la universidad : un espacio de revisión y aprendizaje conceptual / Raviolo, Andrés ; Andrade Gamboa, J.
In this article we report a didactic experience, based on a contructivist approach we carried forward in a chemistry classroom in the University Admittance Course, with the aim to promote conceptual revision and learning. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4423
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 361-368  
10.
12 p, 588.4 KB El concepto de energía en los libros de textos : de las concepciones previas a la propuesta de un nuevo sublenguaje / Michinel, J. L. (Universidad Central de Venezuela. Escuela de Física) ; D'Alessandro Martínez, Antonio (Universidad Central de Venezuela. Escuela Luis Razetti)
In this work are studied the already existing interpretations and conceptions on the concept of energy and other allied concepts in Basic Physics textbooks commonly used in the initial courses at university and in courses prior to university level (Basic School) being given in Venezuela. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4424
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 369-380  
11.
11 p, 572.4 KB Experiencias de cátedra en las clases de física de primer curso de Escuelas Técnicas / Meseguer Dueñas, José M. (Universitat Politècnica de València. Departament de Física Aplicada) ; Mas Estellés, J. (Universitat Politècnica de València. Departament de Física Aplicada)
We have performed a set of lecture room experiences in a Physics course at the Escuela Universitaria de Informática, of the Universidad Politécnica de Valencia; we have studied the effects produced on the students. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4425
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 381-391  
12.
7 p, 352.9 KB La utilización del ordenador en la realización de experiencias de laboratorio / Herrán Martínez, C. (IB Gran Capitán (Madrid)) ; Parrilla Parrilla, J. L.
In this work we expose the principles and teaching impact of the applications of the computer means to carry out the real experiments in the teaching laboratory.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4426
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 393-399  
13.
6 p, 339.9 KB Los procedimientos en el aprendizaje de la física / Sevilla Segura, C.
After an analysis of the function of the learning procedures we can identify some noticeable intellectual activities: skills and strategies. By appealing to some concrete examples we can see its importance in the process of both the teaching/learning of Physics at pre-university levels.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4427
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 400-405  
14.
6 p, 209.2 KB Mecánica de los diagramas ternarios : aplicación en el diagrama de clasificación de las rocas ígneas de Streckeisen / Castaño Fernández, Santiago (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Ingeniería Geológica y Minera)
This paper develops the mechanics of the use of the ternary diagrams for the quantitative petrologic classifications and their application in one specific case: the Streckeisen's diagram for the igneous rocks.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4428
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 406-411  
15.
4 p, 219.9 KB Utilización de los ordenadores en la enseñanza de las ciencias / Valdés Castro, Pablo (Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona (Cuba)) ; Valdés Castro, Ronaldo (Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona (Cuba))
The object of this article is to discuss the relevance of the use of microcomputers in science teaching. The authors consider that using microcomputers in order to let students get familiar with the methodological changes they have caused in contemporary scientific-technical activity, could produce radical transformations in science teaching.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4429
Enseñanza de las ciencias, Vol. 12 Núm. 3 (1994) , p. 412-415 (Investigaciones Didácticas)  
16.
12 p, 700.6 KB Historia del concepto de especie en biología / Barberá Marco, Óscar (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper deals with the oldest and most frustrating problem in biology, the species problem. It covers the evolution of the species concept over the last 2300 years, and its many ups and downs from Aristotle's biology till today. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4430
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 417-430  
17.
2 p, 81.4 KB Reseñas bibliográficas / Pérez de Eulate González, Lourdes
Obra ressenyada: C. HULLAND, H. MUNBY, Science, stories, and sense-making: a comparison of qualitative data from a wetlands unit [article de revista]. Science Education, 1994, 78 (2), pp. 117-136.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4432
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 431-436  
18.
2 p, 147.9 KB Tesis didácticas
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4431
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 437-440  
19.
2 p, 51.3 KB Noticias
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4433
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 441-441  
20.
11 p, 632.5 KB Experiencias de aula
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4434
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 443-453  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.