Resultados globales: 70 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 8 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 39 registros
Documentos de investigación, Encontrados 23 registros
Artículos Encontrados 8 registros  
1.
6 p, 515.6 KB L'ensenyament i aprenentatge del català a adults / Álvarez Verger, Joana (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Drassanes) ; Estors Sastre, Laura (Universitat de Barcelona) ; Pérez i Ventayol, Montserrat (Consorci per a la Normalització Lingüística)
L'ensenyament del català a adults ha anat canviant en les últimes dècades. S'ha passat d'un alumnat homogeni de persones castellanoparlants provinent d'altres comunitats autònomes de l'Estat espanyol a una realitat d'aula molt diversa quant a procedències, llengües i experiències viscudes dels aprenents. [...]
The teaching of Catalan to adults has been changing in recent decades. We have moved from having a homogeneous group of Spanish-speaking students coming from other regions of Spain to a very diverse classroom reality in terms of backgrounds, languages and experiences of the learners. [...]
La enseñanza del catalán a adultos ha ido cambiando en las últimas décadas. Se ha pasado de un alumnado homogéneo, de personas castellanohablantes, procedentes de otras comunidades autónomas del Estado español, a una realidad de aula muy diversa en cuanto a procedencias, lenguas y experiencias vividas de los aprendices. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.64
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 2 (2021) , p. 71-76 (L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos AICLE)  
2.
14 p, 503.5 KB La recerca en aprenentatge de llengües i les percepcions sobre les pràctiques didàctiques a l'aula : el cas de l'ensenyament dels passats en català com a llengua addicional / Comajoan-Colomé, Llorenç (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Aquest article té un doble objectiu. D'una banda, fa un repàs a la relació complexa que hi ha hagut entre la recerca en l'ensenyament-aprenentatge de llengües addicionals a persones adultes i les pràctiques a l'aula. [...]
This article has a dual purpose. On the one hand, it reviews the complex relationship between research into the teaching and learning of additional languages to adults and classroom practice. The different positions that have existed around the current debate and trends are presented. [...]
Este artículo tiene un doble objetivo. Por un lado, se hace un repaso a la relación compleja que ha habido entre la investigación en la enseñanza-aprendizaje de lenguas adicionales a personas adultas y las prácticas en el aula. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.68
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 2 (2021) , p. 7-20 (Investigació i qüestions teòriques)  
3.
16 p, 1.0 MB Mi futuro, mi pasión favorita o un camino a la cultura antigua... : el significado de las motivaciones en aprendientes de griego moderno como segunda lengua / Rodríguez-Lifante, Alberto (Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Espanyola, Linguistica General i Teoria de la Literatura) ; Andria, Maria (National and Kapodistrian University of Athens)
El estudio de la motivación como variable individual en el aprendizaje de lenguas ha generado en las últimas décadas un cuerpo de contribuciones extenso en relación con el éxito en el rendimiento de sus aprendientes y con los procesos de enseñanza y aprendizaje. [...]
The study of motivation as an individual variable in language learning has produced an extensive body of contributions in the recent decades in relation to the success in language learners' performance and to teaching and learning processes. [...]
L'estudi de la motivació com a variable individual en l'aprenentatge de llengües ha generat en les últimes dècades un cos de contribucions extens en relació amb l'èxit en el rendiment dels seus aprenents i amb els processos d'ensenyament i aprenentatge. [...]

2020 - 10.5565/rev/clil.47
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 2 (2020) , p. 71-86 (Investigació i qüestions teòriques)  
4.
21 p, 300.3 KB Identifying language learning gaps of ESL students at intermediate level in Pakistani colleges / Lodhi, Muhammad Arfan (Government of the Punjab (Índia). Higher Education Department Collegiate Wing) ; Akash, Amber
The study attempted to evaluate the existing language proficiency level of 12th grade students and compared the results with the relevant learning standards fixed by the CEFR for these intermediate level language users. [...]
L'estudi intenta avaluar el nivell de competència lingüística existent dels estudiants de dotzè grau i compara els resultats amb els estàndards d'aprenentatge rellevants establerts pel CEFR per a aquests usuaris de nivell intermedi. [...]
El estudio intenta evaluar el nivel de competencia lingüística existente de los estudiantes de 12º grado y compara los resultados con los estándares de aprendizaje relevantes establecidos por el CEFR para estos usuarios de idiomas de nivel intermedio. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.783
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march 2019) , p. 44-64 (Articles)  
5.
12 p, 146.6 KB An interview with James Simpson on translanguaging and ESOL / Vollmer, Stefan (University of Leeds)
The author interviewed Dr. James Simpson of the University of Leeds in spring 2017 about translanguaging and ESOL.
L'autor va entrevistar al Dr. James Simpson de la Universitat de Leeds sobre les pràctiques translingüístiques i l'ensenyament de l'anglès com a segona llengua a la primavera del 2017.
El autor entrevistó al Dr. James Simpson de la Universidad de Leeds sobre el las prácticas translingüísticas y la enseñanza del inglés como segunda lengua en la primavera del 2017.
L'auteur a interviewé le Dr James Simpson de l'Université de Leeds sur les pratiques linguistiques recoupés et enseignement de l'anglais comme langue seconde au printemps 2017.

2017 - 10.5565/rev/jtl3.720
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 1 (february-march 2017) , p. 85-96 (Interviews)  
6.
12 p, 388.5 KB Aplicación de la pragmática en clase : propuesta para enseñar las disculpas en lengua materna, segunda lengua y lengua extranjera / Jiménez, Diego (Universidad de Sevilla) ; Maza, Marina (Universidad de Sevilla) ; Milewska, Joanna (Universidad de Sevilla) ; Mora Gutiérrez, Juan Pablo (Universidad de Sevilla)
La pragmática ha adquirido una importante dimensión convirtiéndose en una disciplina muy estudiada y con muchas posibilidades que abren diferentes frentes investigadores. En este sentido, partimos de esa importancia como pretexto para focalizar esta propuesta en torno a la enseñanza de español. [...]
Pragmatics has taken on an important dimension becoming a well-studied discipline with many different research opportunities. In this regard, we are assuming this importance as a pretext to focus this proposal on teaching of Spanish. [...]

2016 - 10.5565/rev/doblele.17
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 2 (Diciembre 2016) , p 24-35 (Articles)  
7.
5 p, 154.6 KB Cuando la lengua de la escuela es diferente de la lengua familiar / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Uno de los nuevos ejes estratégicos de las distintas reformas e intervenciones educativas, junto con las TIC(Tecnologías de la Información y la Comunicación), es el aprendizaje de idiomas, una de las grandes asignaturas pendientes del currículo. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 395 (2009) , p. 46-51  
8.
18 p, 857.8 KB Una propuesta de adaptación del Marco Europeo para los ESL / Coehlo, Elizabeth (University of Toronto. Ontario Institute for Studies in Education) ; Oller, Judith (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Serra, Josep Maria (Universitat de Girona. Departament de Psicologia)
This article deals with the evaluation of the linguistic progress of immigrant or minority students who start learning the language of the school years after their native born peers; whether the language be Catalan, Castilian, or another language of the country or a foreign language, as in CLIL classrooms where they vehicular language is English or French, for example. [...]
En aquest article abordem l'avaluació del progrés lingüístic de l'alumnat immigrant o minoritari que comença a aprendre la llengua de l'escola anys després que els seus companys nadius, ja sigui català, castellà, o una altra llengua del país o una llengua estrangera, com a les aules de CLIL on li llengua vehicular és l'anglès o el francès, per exemple. [...]
En este artículo abordamos la evaluación del progreso lingüístico del alumnado inmigrante o minoritario que empieza a aprender la lengua de la escuela años después que sus compañeros nativos, ya sea catalán, castellano, u otra lengua del país o una lengua extranjera, como en las aulas de CLIL donde le lengua vehicular es el inglés o el francés, por ejemplo. [...]
Cet article traite de l'évaluation des progrès linguistique des immigrants ou minoritaires étudiants qui commencent à apprendre la langue de l'école après leurs homologues autochtones, soit catalan, castillan, ou autre langue du pays ou dans une langue étrangère, et dans les classes EMILE où il lingua franca est l'anglais ou le français, par exemple. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.612
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 1 (february-march 2015) , p. 10-27 (Invited Authors)  

Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 39 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
31 p, 2.2 MB El uso de redes sociales en la enseñanza-aprendizaje de lenguas : una propuesta para la expresión escrita en chino / Wang, Zihui ; Casas-Tost, Helena ; Vargas-Urpi, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Las redes sociales, herramienta para relacionarnos en el mundo virtual, son utilizadas por más de la mitad de la población española e inconscientemente se han integrado en nuestra vida cotidiana. Numerosas investigaciones, tales como Sotomayor (2010), Fernández (2012), Derakhshan y Hasanabbasi (2015), Malerba (2015) y Xie (2019), han demostrado ya que las redes sociales pueden ser una excelente forma de aprender lenguas extranjeras. [...]
2022
Simposio Internacional de Investigación Joven en Traducción, Interpretación, Estudios Interculturales y Estudios de Asia Oriental. Barcelona, 12è : 2022  
2.
18 p, 446.2 KB Los estudios culturales en España : más allá de la filología / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Text de la conferència impartida el 25 de Març de 2009 a la Universidade de Santiago de Compostela.
2009
Conferència. Santiago de Compostela, : 2009  
3.
14 p, 992.5 KB CLIL Methodology, strategyfor developingbasic competencies for participating in European projects / Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya) ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Taller dirigit a docents i professors de centres educatius de primària i secundària, interessats en participar amb activitats CLIL en Projectes europeus (Comènius, Grundtvig, eTwinning). Objectius 1) Oferir exemples i models de programació de projectes educatius europeus des de plantejaments coordinats i aprenentatges integrats de continguts i llengua estrangera (AICLE), en comunitats i xarxes subvencionades pel Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea (PAP 2007-2013). [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
4.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Les dades que presentarem formen part d'un treball de recerca dins del Màster d'Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
5.
19 p, 920.0 KB Desenvolupament de bones pràctiques de l'AICLE mitjançant la col·laboració a l'ensenyament i a la reflexió / Wilson, Annie ; Leite Campos, Camila ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
6.
20 p, 644.3 KB A Quantitative Approach to FL Learner Oral Data : methodological Issues / Evnitskaya, Natalia ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
This paper proposal presents an exploratory study in which the T-unit - the most popular unit of analysis applied in SLA research - was tested against FL learner empirical data. The aim was to investigate its appropriateness and effectiveness for the assessment of complexity of learners' academic explanatory oral production in the target language. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
7.
13 p, 241.4 KB The puzzle of academic discourse. Students' essays from a genre-based perspective. Applying genre theory to the analysis of students' written product in first-year Humanities essays in L2 / Oliva Girbau, Àngels ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
The internationalisation of present day university demands from students the ability to understand and produce academic discourse in English. However, students find themselves entrapped by problems regarding not only their foreign language skills, but also their ignorance of the culturally-coined conventions of their knowledge communities, its domain-specific procedures and its substantive concepts. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
8.
75 p, 2.9 MB Environment. El tema del medio ambiente en inglés. Material de apoyo para AICLE con MALTED / Oliver Guasp, Mª Victoria ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Environment se presenta como un material digital didáctico de apoyo realizado con el programa MALTED. Habiendo sido experimentado en alumnos de 1º de bachillerato en el aula informática durante el curso 2007/2008, pretende en primer lugar introducir y avanzar en la enseñanza con las nuevas tecnologías; en segundo lugar introducir material específico AICLE, en el área de las Ciencias Naturales y en tercer lugar intenta integrar el tema del medio ambiente, como tema transversal, en la asignatura de lengua inglesa. [...]
2009  
9.
16 p, 852.7 KB The keeping of journals in CLIL contexts : how to make reflection possible by teachers and pupils / Benvenuto, Guido ; Lastrucci, Emilio ; Infante, Debora ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Sapienza Università di Roma ; Università degli Studi della Basilicata ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
This paper aims to provide an insight into ongoing experimental research on CLIL carried out as part of a PhD programme at the Sapienza University of Rome and the University of Basilicata. This research project, which has involved seven experimental primary school classes and seven control classes in the Lombardy region for two consecutive years, concerns the potential improvement of the quantitative and qualitative level of language learning and the positive effects on learning a subject in a CLIL environment. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
10.
32 p, 141.9 KB Teacher education on the CLIL Approach: A case for inclusion of informed appreciations of complementary curricular area / Horrillo Godino, Zoraida ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  

Contribuciones a jornadas y congresos : Encontrados 39 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 23 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
68 p, 606.4 KB The Effectiveness of Providing EFL Students with Language Support as a Scaffolding Resource when Writing a Text / Cufí Pericot, Miquel ; Dooly Owenby, Melinda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The purpose of this study is to prove the usefulness of providing 4th ESO EFL students with language support when writing a text, as a scaffolding resource. This writing support consists of explicit instruction and examples of structures and connectors to organise their composition, so as to facilitate the task of writing in English. [...]
El objetivo de este estudio es demostrar la eficacia de proporcionar un apoyo lingüístico para escribir un texto, como recurso de andamiaje (scaffolding), a alumnado estudiante de inglés como lengua extranjera de 4º de ESO. [...]
L'objectiu d'aquest estudi és demostrar l'eficàcia de proporcionar un suport lingüístic per tal d'escriure un text, com a recurs d'andamiatge (scaffolding), a alumnat estudiant d'anglès com a llengua estrangera de 4t d'ESO. [...]

2021
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]  
2.
479 p, 5.7 MB Formación en posedición de traducción automática para estudiantes de lenguas extranjeras / Zhang, Hong ; Torres-Hostench, Olga, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
La presente tesis doctoral trata sobre la formación en posedición (PE) de traducción automática (TA) aplicada a la didáctica del español para estudiantes chinos. El objetivo general de esta tesis es explorar si la PE puede ser una herramienta útil en la enseñanza del español como segunda lengua para los estudiantes chinos con un nivel mínimo de B2. [...]
This doctoral thesis deals machine translation (MT) post-editing (PE) training applied to the teaching of Spanish for Chinese students. Although the use of MT is not usually recommended by foreign language teachers, many students use MT regardless; therefore, the general objective of this thesis is to explore whether PE can be a useful tool in teaching Spanish as a second language to Chinese students with a minimum level of B2. [...]

2019  
3.
65 p, 2.1 MB Mrożek : la sàtira com a paròdia de la realitat. Mostra de relats curts traduïts al català / Artiaga Valls, Gloria ; Navtanovich, Liudmila, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball té com a finalitat traduir i comentar una mostra de relats curts del dramaturg, escriptor i dibuixant polonès Sławomir Mrożek (29. 06. 1930-15. 08. 2013). Per tal de facilitar la comprensió de l'obra de l'autor, s'hi inclou una introducció sobre Mrożek, així com també una visió del context social, polític i literari de la segona meitat del segle XX a Polònia. [...]
Este trabajo tiene como finalidad traducir y comentar una muestra de relatos cortos del dramaturgo, escritor y dibujante polaco Sławomir Mrożek (29. 06. 1930-15. 08. 2013). Para facilitar la comprensión de la obra del autor, se incluye una introducción sobre Mrożek, así como una visión del contexto social, político y literario de la segunda mitad del siglo XX en Polonia. [...]
The purpose of this paper is to translate and comment on a sample of short stories by the Polish playwright, writer and cartonist Sławomir Mrożek (29. 06. 1930-15. 08. 2013). In order to help with the comprehension of the author's work, the annotated paper includes an introduction to Mrożek, as well as a vision of the social, political and literary context of the second half of the 20th century in Poland. [...]

2020
Grau en Traducció i Interpretació [0]  
4.
95 p, 6.6 MB Inquiry into the influence of motivation in dyad task engagement : a case study in an EFL high school classroom / Palomeque Ortiz, Víctor ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
The following paper is a small-scale case study of four Catalan students of 4th of ESO (the last course of Spanish compulsory education) who were organized in dyads for task completion. The aim of the study is to examine the influence of motivation in task engagement while working in pairs. [...]
El siguiente ensayo es un estudio de caso a pequeña escala de cuatro estudiantes catalanes de 4o de ESO, que fueron distribuidos en parejas para la realización de una tarea durante la clase de inglés. [...]

Juny 2020  
5.
49 p, 5.6 MB How can familiarization with task structure and expectation influence the willingness to communicate (WTC) in L2 in students of 4th of ESO during the task of mock job interviews with their classmates? / Chávez Pozo, Josselyn ; Simon Auberach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This research paper aims to help SLA students enhance their willingness to communicate (WTC), and in order to achieve so, it suggests a change of the teacher's focus. According to the theoretical framework on second language acquisition (SLA) once the student becomes aware of which situational learning technique is better for them, they use this information to ameliorate their communication skills in the L2, and how their teachers react to their progressive learning can have a big influence on their WTC. [...]
Esta investigación tiene como objetivo ayudar a los estudiantes de L2 a incrementar su voluntad de comunicación y que el enfoque de el/la maestro/a cambie para poder conseguirlo. Basándose en el marco teórico de adquisición de una segunda lengua (SLA) una vez los estudiantes qué técnicas de aprendizaje situacional benefician su comprensión de la lengua meta usan esta información para mejorar su destreza comunicativa en la L2, y la reacción que tengan sus maestros/as a su aprendizaje progresivo puede tener una gran influencia su voluntad de comunicación (WTC). [...]

Juny 2020  
6.
58 p, 697.0 KB L1 use in group interaction in EFL classes / Bermejo Cruz, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This research paper analyzes the first language (L1) interactions of 14 students, aged between 14 and 15 years, assembled in groups to accomplish 3 different collaborative and interactional tasks, such as writing, reading and grammar-based tasks in an EFL class. [...]
Aquest document de recerca analitza les interaccions en la primera llengua (L1) de 14 estudiants, d'entre 14 i 15 anys, reunits en grups per realitzar 3 tasques col·laboratives i interaccionals diferents, com ara tasques d'expressió escrita, comprensió escrita i gramàtica en una classe d'anglès com a llengua estrangera (EFL). [...]

Juny 2020  
7.
90 p, 4.9 MB Pros and Cons of Deductive and Inductive Grammar Teaching in Adults / Belousova, Aleksandra ; Tubau Muntaña, Susagna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The main purpose of this study was to investigate what method of teaching grammar is more effective at B1 level of proficiency, arguing that explicit-deductive design of instruction could have an advantage in adult learners. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
8.
56 p, 2.2 MB The Triple function of bookmarks as external representations in a cooperative speaking, listening and writing task / Cervera Teruel, Marina ; Simon Auerbach, Jill ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball presenta una anàlisi del potencial dels punts de llibre utilitzats com a representacions externes en una tasca de lectura cooperativa. Aquesta tasca ha consistit en una interacció cooperativa utilitzant l'Entrevista en tres passos de Kagan seguida d'una activitat individual de producció escrita. [...]
This paper presents an analysis of the potential of bookmarks employed as external representations in a cooperative task. This task consisted of a cooperative book report using Kagan's Three-Step Interview followed by an individual writing task. [...]

2018  
9.
352 p, 3.0 MB La expresión de la modalidad continuativa : estudio sobre la interlengua en estudiantes de italiano LE con LM castellana o catalanocastellana y propuestas didácticas contrastivas / Ambrosini, Maria Vittoria ; Vilella, Eduard, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica
El papel desempeñado por nuestra lengua materna (LM) en el aprendizaje de cualquier otra lengua (LE, lengua extranjera) es fundamental. Los estudios de adquisición lingüística confirman que la LM representa para el estudiante un "filtro" a través del cual recibe y va almacenando las estructuras de la LE. [...]
The role of our mother tongue (MT) in learning another foreign language (FL) is essential. Linguistic acquisition studies have demonstrated that the MT constitutes a "filter" through which the student receives and stores the FL structures. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
10.
386 p, 3.6 MB Compétence plurilingue et interculturelle : détection, quantification et analyse de son incidence chez des étudiants de mobilité sur leur appropiation en immersion d'une nouvelle langue, le catalan / Frigière, Julia ; Blanco Escoda, Xavier, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica
Esta tesis pretende hacer una evaluación de las competencias comunicativas adquiridas en una lengua extranjera desconocida por parte de sujetos en situación de inmersión lingüística, relacionando dichas competencias con el bagaje lingüístico, cultural y procedural de los sujetos y los parámetros más clásicos de la apropiación de lenguas extranjeras. [...]
Cette thèse prétend faire une évaluation des compétences communicatives acquises dans une langue étrangère inconnue par des sujets placés en situation d'immersion linguistique, en reliant lesdites compétences avec le bagage linguistique, culturel et procédural des sujets et les paramètres plus classiques de l'appropriation des langues étrangères. [...]
This thesis claims to make an evaluation of the communicative skills acquired in an unknown language by subjects placed in linguistic immersion, relating the aforementioned skills with the linguistic, cultural and procedural background of the subjects as well as the more usual parameters which condition the appropriation of foreign languages. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
4 documentos

Documentos de investigación : Encontrados 23 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.