No exact match found for «human-based, using human based instead...

No exact match found for enterprises», using enterprises instead...

No exact match found for outcome?, using outcome instead...
Results overview: Found 1 records in 0.08 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
20 p, 1.2 MB La emergencia de las "empresas de base humana" en España : ¿nuevo paradigma o consecuencia inevitable? / Valenzuela García, Hugo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Molina, José Luis (Molina González) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
El artículo presenta una serie de estudios de caso etnográfico de empresas españolas de «base humana», denominadas de este modo por potenciar el factor humano como ventaja competitiva. Estas empresas poseen ciertos rasgos en común: operan en la economía del conocimiento, sus fundadores son talentosos jóvenes emprendedores, aplican conocimientos de las humanidades, son flexibles y cooperativas, realizan una gestión horizontal y no persiguen el lucro como único objetivo. [...]
L'article exposa una sèrie d'estudis de cas etnogràfic d'empreses espanyoles de «base humana », anomenades d'aquesta manera pel fet de potenciar el factor humà com a avantatge competitiu. Aquestes empreses posseeixen certs trets en comú: operen en l'economia del coneixement, els seus fundadors són joves emprenedors talentosos, apliquen coneixements de les humanitats, són flexibles i cooperatives, tenen una gestió horitzontal i no persegueixen el lucre com a objectiu únic. [...]
L'article présente un ensemble d'études de cas ethnographiques portant sur des entreprises espagnoles «de base humaine», dénommées ainsi afin de favoriser le facteur humain comme avantage concurrentiel. [...]
This paper presents a number of ethnographic case study of Spanish so-called "human-base enterprises", since they enhance the human factor as a competitive advantage. These companies do share certain traits: they operate in the knowledge economy, founders are talented young entrepreneurs, knowledge from humanities and arts are usually applied, are flexible and cooperative, apply horizontal management, and do not necessarily pursue profit as their main objective. [...]

2013 - 10.5565/rev/dag.61
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 59, Núm. 3 (Setembre-Desembre 2013) , p. 523-542  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.