1.
|
27 p, 1.6 MB |
¿El complemento indirecto, un desconocido? : dativos argumentales y no argumentales
/
Martín, Núria (Institut Bisaura) ;
Pineda i Cirera, Anna (Universität zu Köln)
Este artículo está dedicado a los conceptos fundamentales, teóricos y prácticos, acerca del complemento indirecto (CI). Primero hacemos referencia a la relación entre el CI y la noción de dativo, y explicamos la diferencia esencial entre los CI argumentales y los CI que no son argumentales, es decir, los adjuntos de dativo. [...] Aquest article està dedicat als conceptes fonamentals, teòrics i pràctics, al voltant del complement indirecte (CI). Primer fem referència a la relació entre el CI i la noció de datiu, i expliquem la diferència essencial entre els CI argumentals i els CI que no són argumentals, és a dir, els adjunts de datiu. [...] This paper is devoted to the fundamental (both theoretical and practical) concepts about the indirect object (IO). We first refer to the relation between the IO and the dative case, and explain the essential difference between argumental IOs and non-argumental IOs (i. [...]
2022 - 10.5565/rev/regroc.87
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 53-79 (Artículos)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
17 p, 338.1 KB |
Qüestions terminològiques en l'ensenyament de la gramàtica catalana : els verbs transitius i la distinció argument/adjunt
/
Paradís Pérez, Anna (University of Oxford) ;
Pineda i Cirera, Anna (Sorbonne Université)
Aquest article presenta una prospecció d'un seguit de qüestions terminològiques rellevants referides a l'ensenyament de la gramàtica de la llengua catalana. En concret, en el primer apartat s'indaga la dicotomia transitiu/intransitiu i s'examina les implicacions que tenen les definicions d'aquests termes a l'hora de comprendre el funcionament de la gramàtica. [...] Este artículo presenta una prospección de una serie de cuestiones terminológicas relevantes referidas a la enseñanza de la gramática de la lengua catalana. En concreto, en el primer apartado se indaga la dicotomía transitivo / intransitivo y examina las implicaciones que tienen las definiciones de estos términos a la hora de comprender el funcionamiento de la gramática. [...] This article presents a series of relevant terminological issues related to the teaching of Catalan grammar. Specifically, the first section investigates the transitive / intransitive dichotomy and examines the implications of the definitions of these terms in understanding the workings of grammar. [...]
2020 - 10.5565/rev/regroc.49
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 147-163 (Gramática en el aula)
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
8 p, 102.7 KB |
Pere Tomàs : mestre subtilíssim. A propòsit d'un llibre recent
/
Cabré i Duran, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'edició recent d'un tractat logicometafísic del filòsof català Pere Tomàs (1280-1340) és una bona ocasió per esclarir la posició d'aquest franciscà en relació amb l'escola escotista de la qual formà part i, des d'una perspectiva més general, estudiar el tipus de relacions que, en termes de fidelitat i originalitat acadèmica, s'establiren entre el mestre escocès Duns Escot i els seus deixebles de primera generació. [...] The recent publication of a logico-metaphysical treaty by the Catalan philosopher Pere Tomàs (1280-1340) is a good opportunity to clarify the position of this Franciscan author in the context of the Scotist school he belonged to. [...] La reciente edición de un tratado logicometafísico del filósofo catalán Pere Tomàs (1280-1340) es una buena ocasión para aclarar la posición de este franciscano en relación con la escuela escotista de la cual formó parte y, desde una perspectiva más general, estudiar el tipo de relaciones que, en términos de fidelidad y originalidad académica, se establecieron entre el maestro escocés Duns Escoto y sus discípulos de primera generación. [...]
2015 - 10.5565/rev/enrahonar.423
Enrahonar, Vol. 54 (2015) , p. 127-134 (Notes bibliogràfiques)
|
|
10.
|
10 p, 382.7 KB |
La nobleza española ante la Gran Guerra : ¿el Gran Cambiazo?
/
Hernández Barral, José Miguel (Universidad Complutense de Madrid. Centro Universitario Villanueva)
Con motivo del inicio del conflicto, de las posiciones de unos y otros, de los cambios que se percibían o del final de la Guerra, muchos nobles transmitieron visiones de la política y la sociedad que hablaban de la pérdida de referencias. [...] Amb motiu de l'inici del conflicte, de les posicions dels uns i els altres, dels canvis que es percebien o del final de la Guerra, molts nobles van transmetre visions de la política i la societat que parlaven de la pèrdua de referències. [...] Many Spanish nobles passed visions of politics and society that spoke of the loss of references around the start of the First World War, the positions of each side, the changes that were perceived or end of the war. [...]
2014 - 10.5565/rev/rubrica.67
Rúbrica contemporánea, Vol. 3 Núm. 6 (2014) , p. 47-56 (Dossier)
|
|