Consorci Europeu d'Universitats Innovadores (ECIU)

L’ECIU University és una iniciativa del Consorci Europeu d'Universitats Innovadores (ECIU) que té per objectiu crear un model d'institució d'ensenyament superior pioner i innovador a escala europea, que funcioni com un sistema obert i flexible.

La missió final del projecte ECIU University és establir una Universitat Europea on estudiants, investigadors, empreses, ciutadans, organitzacions públiques i associacions puguin crear solucions innovadores per resoldre reptes de la vida real, i generar un impacte social real. L’ECIU University vol canviar la manera de gestionar l’educació universitària, passant d’una perspectiva basada exclusivament en títols a una basada en múltiples oportunitats d'aprenentatge i assoliment de competències. En aquest sentit, representa un exemple únic d'Universitat Europea que crea, posa en marxa i avalua no només un model de formació sinó també un sistema d'innovació que comprèn l’educació, la recerca, la valorització i transferència, però també l’administració, la governança, les relacions amb l'entorn en un marc d'innovació en tots aquests àmbits.

   

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2024-06-04
16:48
1 p, 98.6 KB Jornada d'Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) de la UAB / Ellinger, Dorothea (Universitat Tecnològica d'Hamburg) ; Farrés, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Gifreu, Judith 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Redondo, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de projectes Institucionals) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de projectes Institucionals) ; Sàez i Tajafuerce, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Aquesta entrada recull les presentacions compartides per les persones ponents durant la 1a Jornada d'Aprenenatge Basat en Reptes de la UAB, així com el programa complet de la Jornada.
2024 (Aprenentatge basat en reptes)
Jornada d'Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) de la UAB, 1a : 2024
6 documents
2024-05-30
15:34
30 p, 5.3 MB Enhancing the Role of Libraries in European University Alliances : The ECIU University Libraries and the Open Science / Casaldàliga, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Tautkevičienė, Gintarė (Kauno technologijos universitetas (Kaunas, Lituània))
2024
ECIU Forum. Kaunas (Lituània), : 2024  
2024-05-28
14:56
81 p, 2.7 MB TOOLBOOK. Tools for creativity and innovation / Martínez Flores, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Gerència) ; Hernandez, David (Fundació Parc de Recerca UAB)
L'objectiu d'aquesta guia és proporcionar eines útils per transformar idees en projectes reals. Aquestes eines permetran a la persona creadora tenir un enfocament més segur en la definició i més ampli en la creativitat, per reforçar les seves investigacions i projectes.
The purpose of this guide is to provide useful tools to transform new ideas into real projects. These tools will allow the creator to have a more certain approach in definition and wider in creativity, to strengthen their investigations and projects.

2024 (Aprenentatge basat en reptes)  
2024-05-21
14:52
39 p, 7.0 MB ECIU Position Paper on Living Labs and experimentation spaces. Recommendations and insights about the potential of Living Labs as innovation and learning platforms in the ECIU University / Kourkoutas, Konstantinos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sàez i Tajafuerce, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Junjan, Veronica (University of Twente) ; Kuipers, Wiro (University of Twente) ; Hernández Palacio, Fabio (University of Stavanger) ; Lindland, Kristiane Marie (University of Stavanger) ; Müller, Anders Riel (University of Stavanger) ; Neset, Tina-Simone (Linköping University) ; Malmgren, Sara (Sankt Kors Fastigheter AB)
This publication is a a result of WP2: Status Quo & Best Practices Catalogue of University Lab of Labs for Transformative Societal Innovation (KA220-HED-000157489).
The ECIU-UTC seed project's objective was to expand existing research and innovation initiatives of the ECIU by linking established living labs and citizen science projects run by partners and their regional ecosystems. [...]

Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024  
2024-05-10
13:07
6 p, 222.1 KB ECIU University en la UAB : la Agenda 2030 como eje para transformar la Universidad / Martínez, Marius 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galí Reyes, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las universidades deben afrontar los anteriores desafíos a través de la transformación de las actividades que les son propias: la formación de nivel superior; la investigación, que la informa y le aporta calidad y rigurosidad; y la innovación o transferencia, que revierte en la sociedad el resultado de su actividad. [...]
2022
Dossieres EsF, Núm. 47 (Otoño 2022) , p. 30-35  
2024-05-08
17:22
14 p, 3.4 MB Guia per implementar l'Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) a la UAB / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Franco Puntes, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Redondo, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals)
Aquesta guia és un instrument pràctic pel PDI de la UAB que vol implementar l'Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) en la seva docència. Conté un llistat de punts clau a tenir en compte en les diferents fases del procés, material informatiu, i enllaços d'interès.
2024 (Aprenentatge basat en reptes)  
2024-05-06
15:31
1 p, 246.0 KB ECIU challenge - Meet our neighbors : break the class, race, and gender segregation in Sant Joan Despí / Alvarez, Bruna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Malgosa Gasol, Estel
Aquesta entrada recull el material teòric i pràctic al voltant del repte "Meet our neighbors: break the class, race, and gender segregation in Sant Joan Despí", que es va treballar durant el 2n semestre de l'any acadèmic 2023/24. [...]
This entry collects the theoretical and practical material of the challenge "Meet our neighbors: break the class, race, and gender segregation in Sant Joan Despí", which was developed during the 2nd semester of the academic year 2023/24. [...]

2024 (Aprenentatge basat en reptes)
6 documents
2024-03-10
20:30
61 p, 42.4 MB The role of universities in innovation and regional development : Findings of the RUNIN Project
This report summarises the excellent results of 14 young PhD researchers who have, together with regional partners,investigated the role of universities in regional innovation processes and driving economic growth.
Limburg, Netherlands Green Writing 2021 - 10.31265/usps.77  
2024-02-10
09:04
14 p, 183.1 KB The value of building strong European research communities : Lessons from ECIU SMART-ER / Miñarro Vivas, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Petit Boix, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gabarrell Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Solving current global challenges such as climate change or social inequalities demands the involvement of all actors in our societies. An education, research and innovation system which values and integrates the knowledge and views from science and society is thus essential. [...]
Kaunas : University of Technology, 2024 - 10.5755/e01.9786090218556  
2023-11-23
15:53
20 p, 725.3 KB L'agenda compartida de la UAB : el projecte ITACA i la implementació institucional de l'aprenentatge basat en reptes / Ariño, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals) ; Ronzoni, Myra (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Projectes Institucionals) ; Freixas, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Tubau Muntaña, Susagna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
En aquest article es presenta una experiència concreta d'innovació transformadora a la UAB: l'experiència pilot d'implementació de la metodologia de l'aprenentatge basat en reptes (ABR) a dues facultats de la Universitat. [...]
This article will explain a specific experience of transformative innovation in the UAB: the pilot experience of implementing the Challenge Based Learning (CBL) methodology in two of the university's faculties. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 (Aprenentatge basat en reptes)
2 documents