Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME)

El Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME) creat l'any 1989, forma part del Departament de Sociologia de la UAB. Acumula una llarga trajectòria en l'estudi de les dinàmiques migratòries internacionals, les pràctiques transnacionals en contextos migratoris i la inclusió social de les minories ètniques, des d'una perspectiva sociològica.

Des de l'any 2005 ha estat reconegut com a grup de recerca consolidat per la Generalitat de Catalunya, i l'any 2009 es constituí com un dels grups de recerca fundadors del Centre d'Estudis i Recerca de Migracions (CER-Migracions), actualment centre de recerca interdisciplinari i interuniversitari UAB-UB.

Les principals línies de recerca del GEDIME inclouen:

1. La perspectiva transnacional en l'estudi de les migracions 2. Mobilitats i noves reconfiguracions de les dinàmiques migratòries 3. Els moviments migratoris i mercats de treball 4. Migracions, minories ètniques i inclusió social 5. Estudis de gènere, migració i diversitat

Darreres entrades:
2020-03-11
18:42
14 p, 856.6 KB Derechos y deberes frente al racismo y la integración de los inmigrantes en la sociedad receptora / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2000
Sociedad y utopía : revista de las ciencias sociales, Núm. 16 (2000) , p. 119-132  
2020-03-09
18:23
5 p, 4.6 MB Ciudadanía e identidad europea desde una perspectiva transnacional / Solé, Carlota, 1944- ; Parella Rubio, Sònia
2006
Travessia : revista do migrante, Num. 56 (Setembro-Decembro 2006) , p. 23-28  
2020-03-09
18:17
6 p, 6.0 MB Migraciones internacionales : alteridades y ciudadanía / Santamaría Lorenzo, Enrique, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques) ; Cavalcanti, Leonardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis d'Immigració i Minories Ètniques)
2006
Travessia : revista do migrante, Núm. 56 (Setembro-Decembro 2006) , p. 17-22  
2020-03-09
15:57
26 p, 425.0 KB The problems of efficiency and linguistic discrimination in the coordination of firms / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Terrones Ribas, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alarcón Alarcón, Amado (Universitat Rovira i Virgili) ; Garzón Guillén, Luis (Universitat Rovira i Virgili)
This article deals with the strategies of linguistic coordination of four enterprise models located in Catalonia (Spain), unequally a¤ected by the mobility of factors of production. We analyze the linguistic regimes of each one of these models paying special attention to the linguistic criteria of selection and promotion of personnel. [...]
2006 - 10.1515/IJSL.2006.068
International journal of the sociology of language, Núm. 182 (2006) , p. 41-66  
2020-03-09
15:15
377 p, 1.5 MB El uso de las políticas sociales por las mujeres inmigrantes / Solé, Carlota, 1944- editor literari (Universidad Autónoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Flaquer, Lluís, 1946- editor literari (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosa ; Lurbe, Kàtia ; Parella Rubio, Sònia ; Samper Sierra, Sarai ; Terrones Ribas, Albert ; Moreno, Raquel ; Adelantado Gimeno, José ; Marzo, Núria
Este estudio indaga la situación de las mujeres inmigrantes en España, así como el uso que hacen de las políticas y servicios sociales con el fin de poder establecer si éstas son adecuadas y contribuyen al incremento de su bienestar. [...]
Madrid : Instituto de la Mujer, 2005  
2020-03-04
18:13
3 p, 114.0 KB Sociología analítica / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2009 - 10.3989/ris.2009.i2.152
Revista internacional de sociología, Vol. 67 Núm. 2 (2009) , p. 488-490  
2020-02-19
20:00
10 p, 42.2 KB Equality of differences in Learning Communities / Botton, Lena de (Universitat de Barcelona) ; Puigvert, Lídia (Universitat de Barcelona) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
We are currently living in a multicultural society where its members show a great social and educational potential. However, ethnic discrimination still represents a strong limitation in our societies, and more specifically in Europe. [...]
Vivimos en sociedades multiculturales cuyos miembros tienen un gran potencial social y educativo. Sin embargo, la discriminación étnica representa todavía una fuerte limitación en nuestras sociedades y, en concreto, en Europa. [...]

2009
Psychology, society and education, Vol. 1 Núm. 1 (2009) , p. 51-60  
2020-02-19
18:08
15 p, 719.0 KB Hacia una evaluación inclusiva de la eficacia intercultural en el profesorado en formación de Infantil, Primaria y Secundaria en España / Elboj Saso, Carmen (Universidad de Zaragoza) ; Gómez Bahillo, Carlos (Universidad de Zaragoza) ; Iñiguez Berrozpe, Tatiana (Universidad de Zaragoza) ; Valero Errazu, Diana (Universidad Antonio de Nebrija) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.13140/RG.2.2.24235.95529
Conferencia de Sociología de la Educación. Alacant, València, 20a : 2018  
2020-02-19
15:37
4 p, 768.7 KB Reviews / Aiello, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Laura RUIZ, Free Women (Mujeres Libres). Voices and Memories for a Libertarian Future. Rotterdam : Sense Publishers, 2010. ISBN: 978­94­6091­087­6.
2012
Historia social y de la educación, Vol. 1 Núm. 1 (2012) , p. 104-106  
2020-02-17
18:23
19 p, 544.3 KB Analyzing male attractiveness models from a communicative approach : socialization, attraction, and gender-based violence / Diez-Palomar, Javier (Universitat de Barcelona) ; Capllonch Bujosa, Marta (Universitat de Barcelona) ; Aiello, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Although the analysis of male attractiveness models is key to shed light into the prevention of gender-based violence (GBV), it is not always easy to access crucial information about these models. Research shows that inadequate data collection techniques can lead to reproducing superficial arguments confirming existing stereotypes instead of tackling with the real connections. [...]
2014 - 10.1177/1077800414537205
Qualitative Inquiry, Vol. 20 Núm. 7 (2014) , p. 844-849