Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)

El grup Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS) forma part del Departament de Sociologia de la UAB. El GEPS té una llarga experiència de recerca en l’àmbit de les polítiques educatives i socials. Des de la meitat dels anys noranta, el GEPS desenvolupa recerca competitiva i aplicada en qüestions com la formació de polítiques, els seus processos d’implementació i l’avaluació d’impactes de polítiques socials diverses, i especialment de polítiques educatives. Des de l’any 2005 els GEPS pertany al Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE), grup de recerca consolidat reconegut per la Generalitat de Catalunya i que desenvolupa projectes de recerca nacionals i internacionals en els àmbits de l’economia de l’educació, la sociologia de l’educació i els estudis comparats de sistemes educatius.

Les àrees d’especialització professional del GEPS inclouen: les polítiques socials i les desigualtats; l’avaluació de polítiques educatives; les polítiques de salut, les relacions entre educació, pobresa i exclusió social; la mercantilització educativa i la governança global.

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2018-11-14
17:40
4 p, 173.4 KB Una reflexió sobre l'educació en temps de crisi / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
2015
Nous horitzons, Vol. 210 (2015) , p. 88-91  
2018-11-13
19:49
36 p, 260.4 KB Les zones educatives com a espais de coresponsabilitat / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges de Catalunya)
Barcelona Diputació de Barcelona 2011 (Documents de treball. Sèrie educació ; 7)
Observatori de polítiques educatives locals : informe 2010, 2011, p. 29-64  
2018-11-13
17:28
28 p, 526.5 KB El crecimiento de la educación privada en Argentina : ocho explicaciones paradigmáticas / Narodowski, Mariano (Universidad Torcuato Di Tella) ; Moschetti, Mauro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gottau, Verónica (Universidad de San Andrés)
Este artículo ofrece una revisión de la producción académica que ha intentado analizar las causas del proceso de privatización de la educación en Argentina. Se delimitan ocho explicaciones paradigmáticas que condensan las diversas interpretaciones y construcciones teóricas surgidas en los últimos veinte años referidas a la cuestión de la privatización, y se identifican sus logros y limitaciones empíricas y hermenéuticas. [...]
This article provides a review of the academic production that has aimed to analyze the causes of the process of privatization of education in Argentina. It presents eight paradigmatic explanations that summarize the different interpretations and theoretical constructions that have emerged in the last twenty years regarding privatization, and identifies their achievements as well as empirical and hermeneutical limitations. [...]
Cet article propose une révision de la production académique qui a essayé d’analyser les causes du processus de privatisation de l’éducation en Argentine. Les conquêtes et limitations empiriques et herméneutiques de ce processus ont été identifiées à travers huit explications paradigmatiques qui condensent les diverses interprétations et constructions théoriques fournies durant ces vingt dernières années concernant la privatisation. [...]
Este artigo oferece uma revisão da produção acadêmica que tentou analisar as causas do processo de privatização da educação na Argentina. São delimitadas oito explicações paradigmáticas que condensam as diversas interpretações e construções teóricas surgidas nos últimos vinte anos referentes à questão da privatização, identificando-se suas conquistas e limitações empíricas e hermenêuticas. [...]

2017 - 10.1590/198053143853
Cadernos de pesquisas, Vol. 47 Núm. 164 (Abril-Junio 2017) , p. 414-441  
2017-09-14
18:48
41 p, 1.3 MB Campaigning for “Education for All” histories, strategies and outcomes of transnational advocacy coalitions in education / Verger, Antoni, ed. (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Novelli, Mario, ed. (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Mundy, Karen, ed. ; Eickelberg, Anja, ed. ; Grant, Laura, ed. ; Hilgersom, Selma, ed. ; Hoop, Joosje, ed. ; Plaat, Felice van der, ed. ; Sarfaty, Jonah, ed.
Rotterdam : Imprint: SensePublishers, 2012  
2017-09-14
14:58
48 p, 611.1 KB ¿Continuidad o abandono escolar? : el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes / Arabini-Castellani, Aina, (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Montes, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Rambla, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)
Madrid : Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015  
2017-06-30
14:49
76 p, 2.5 MB Silencis : les violències paral·leles a les forces armades / Gonzàlez Balletbó, Isaac, 1974- investigador ; Adelantado Gimeno, José, editor literari ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- editor literari ; Mora, Montse, investigador ; Gisbert, Tomàs, investigador ; Noguera Ferrer, José Antonio, investigador
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, [data de publicació no identificada]  
2017-06-19
12:21
17 p, 203.0 KB Conclusiones / Bonal, Xavier ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Calderón, Eduardo ; Pros, Núria
Barcelona Fundació Carles Pi i Sunyer 2005 (Estudis (Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals) ; 18)
La Descentralización educativa en España. Una mirada comparativa a los sistemas escolares de las Comunidades Autónomas, 2005  
2017-06-19
12:18
12 p, 116.9 KB Introducción / Bonal, Xavier ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Calderón, Eduardo ; Pros, Núria
Barcelona Fundació Carles Pi i Sunyer 2005 (Estudis (Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals) ; 18)
La Descentralización educativa en España. Una mirada comparativa a los sistemas escolares de las Comunidades Autónomas, 2005  
2017-06-12
18:18
26 p, 497.9 KB Focalización educativa y lucha contra la pobreza : un debate acerca de los límites y posibilidades del programa Bolsa Escola / Bonal, Xavier ; Tarabini-Castellani, Aina
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 355-380  
2017-06-09
20:26
32 p, 531.6 KB La reforma educacional chilena y la educación pública / García-Huidobro, Juan Eduardo
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 187-218