2024-04-23 06:32 |
|
2024-04-23 06:32 |
|
2024-02-09 05:43 |
24 p, 434.1 KB |
Can educational engagement prevent Early School Leaving? Unpacking the school's effect on educational success
/
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
There is growing evidence that school engagement, or more specifically disengagement, is a key indicator for predicting Early School Leaving. The aim of this article is to explore the impact of secondary schools in student (dis)engagement and subsequent opportunities to succeed in school. [...]
2019 - 10.1080/03055698.2018.1446327
Educational Studies, Vol. 45 Núm. 2 (2019) , p. 226-241
|
|
2022-05-25 20:21 |
295 p, 2.0 MB |
La concertada a debat : reformes contra les desigualtats educatives des d'una mirada internacional i comparada
/
Zancajo, Adrián (Universiy of Manchester) ;
Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Fontdevila, Clara (University of Glasgow) ;
Fundació Jaume Bofill
L'educació concertada va ser instaurada fa gairebé quaranta anys, un període en què Catalunya s'ha situat entre els set països de l'OCDE amb un pes més elevat de matrícula a escoles privades dependents de fons públics, per darrere dels Països Baixos, el Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Xile i Corea. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, setembre 2021 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 90)
|
|
2022-01-12 10:50 |
15 p, 2.3 MB |
Opting out of neighbourhood schools : the role of local education markets in student mobility
/
Scandurra, Rosario Ivano (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Zancajo, Adrián (University of Manchester. Manchester Institute of Education) ;
Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Open enrolment policies assume that students living in disadvantaged areas can access better schools outside their neighbourhood. However, characteristics of individuals, quality of schooling and neighbourhood characteristics interact in very complex ways to produce heterogeneous patterns of school choice in local educational markets. [...]
2021 - 10.1002/psp.2542
Population, space and place, Vol. 28, núm. 5 (July 2022) , p. e2542
|
|
2021-03-04 11:15 |
|
2020-05-19 10:38 |
29 p, 365.3 KB |
Movimientos sociales y resistencia al accountability en Chile : estrategias discursivas, identidad y acciones de la campaña Alto al SIMCE
/
Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Villalobos, Cristóbal (Universidad de Chile) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
El artículo busca analizar la campaña Alto al SIMCE en Chile, mediante un marco analítico que combina distintas herramientas heurísticas de las teorías de movimientos sociales. Específicamente, el artículo explora los marcos discursivos presentes en las narrativas del movimiento, así como también aspectos vinculados a la formación y trayectoria de la campaña, la identidad colectiva, las alianzas y los repertorios de acción colectiva empleados por los actores para tratar de incidir en las políticas educativas. [...] The main objective of the article is to analyze the Alto al SIMCE (Stop the SIMCE) campaign in Chile through an analytical framework that combines different heuristic tools from social movement theories. [...]
2020
Revista Izquierdas, Vol. 49, Núm, 115 (Marzo 2020) , p. 2427-2455
|
|
2019-02-11 16:40 |
|
2019-02-08 18:41 |
6 p, 395.1 KB |
L'abandonament escolar en context : algunes reflexions després del Seminari Abjoves
/
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES. es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l'assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions -universitats, administracions educatives, centres educatius, etc. [...]
2016
butlletí inf@ncia, Núm. 97 (setembre 2016)
|
|
2018-11-14 17:40 |
|
|
|