2024-09-28 18:48 |
|
2024-07-23 07:33 |
|
2024-07-23 07:33 |
|
2024-07-18 05:37 |
|
2024-07-17 05:33 |
31 p, 538.1 KB |
A critical appraisal of foreign language research in content and language integrated learning, young language learners, and technology-enhanced language learning published in Spain (2003-2012)
/
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona)
This state-of-the-art review provides a critical overview of research publications in Spain in the last ten years in three areas of teaching and learning foreign languages (especially English): context and language integrated learning (CLIL), young language learners (YLL), and technology-enhanced language learning (TELL). [...] El presente artículo ofrece una mirada crítica a las investigaciones en torno a la enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras en España en los últimos diez años. Este estado de la cuestión presta especial atención al inglés y aborda tres ejes que tienen gran relevancia en las actuales políticas educativas y las prácticas docentes en España: la introducción temprana de una lengua extranjera, el aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras (AICLE) y el aprendizaje de lenguas asistido por ordenador (ALAO). [...]
2015 - 10.1017/S0261444815000117
Language Teaching, Vol. 48, Núm. 3 (2015) , p. 343-372
|
|
2024-07-17 05:33 |
15 p, 8.3 MB |
"I don't know" : Results of a small-scale survey on teachers' perspectives of the European language portfolio
/
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Calatrava, Javier Barba (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Borràs González, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Creus Pedrol, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
González Andreu, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona)
As one of the working groups belonging to the VOICES of the European Teachers Network (funded with support from the European Commission), Spanish members carried out an online survey of teachers' experiences, knowledge and perspectives on the European Language Portfolio (ELP). [...] Como parte del proyecto europeo VOICES of the European Teachers Network (financiado con el apoyo de la Comisión Europea), miembros de un grupo de trabajo llevaron a cabo una encuesta 'en línea', enfocada a profesores de enseñanza primaria, secundaria y universitaria, sobre sus experiencias, conocimientos y perspectivas del Portafolio Europeo de Lenguas (PEL). [...]
2017
Porta Linguarum, Vol. 2017, Núm. 27 (2017) , p. 63-77
|
|
2024-07-17 05:33 |
|
2024-07-17 05:33 |
|
2024-07-17 05:33 |
|
2024-07-17 05:33 |
|
|
|