Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social (IARS)

IARS és un grup de recerca interdisciplinar i interuniversitari que va néixer amb la voluntat de contribuir al desenvolupament de l’acció socioeducativa en l’àmbit de la Infància i l’Adolescència en Risc Social des de la recerca. El grup està format per acadèmics i professionals investigadors que volen aportar estudis i dades que permetin als professionals i als responsables polítics avançar vers una millor atenció i protecció a la infància basant-se en l’evidència empírica, tal com s’està reclamant des de diferents fòrums internacionals. Tot i que en les últimes dècades s’ha avançat molt en l’atenció als infants i joves en risc social, encara hi ha molts obstacles que dificulten a aquest joves una inserció social i laboral exitosa. És per això que la confluència dels esforços de tots els agents socials, professionals, investigadors i gestors és més necessària que mai.

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2022-03-02
23:39
13 p, 507.2 KB Difficulties Establishing New Bonds during Adolescence. The Influence of Past Childhood Attachment Experiences / Oriol, Xavier (Universitat de Girona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Filella, Gemma (Universitat de Lleida)
This study aims to explore whether past childhood attachment experiences influence adolescent attachment style and difficulties establishing new bonds during adolescence, and whether caregiving environment conditions, such as being in foster care or in an at-risk family, affect this association. [...]
2019  
2022-03-02
22:12
23 p, 1.3 MB Breu guia didàctica per desenvolupar competències socioemocionals / Zárate Alva, Nair Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soldevila, Anna (Universitat de Lleida) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS ; Almendros, Jorge Luis il
2019
2 documents
2021-01-06
23:19
12 p, 382.7 KB Test Situacional de Desarrollo de Competencias Básicas de Empleabilidad (DCBE) / Sala Roca, Josefina (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Arnau-Sabatés, Laura (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Jariot, Mercè (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Marzo, Teresa (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Urrea, Aida (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Ortega, Daniel (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social)
El DCBE es un test situacional que permite evaluar el desarrollo de las competencias básicas de empleabilidad en jóvenes de entre 12 y 18 años. El test se estructura en 5 historias que presentan diversas situaciones-problema, y en cada situación se pueden dar cinco posibles respuestas. [...]
El DCBE és un test situacional que permet avaluar el desenvolupament de les competències bàsiques d'empleabilitat en joves d'entre 12 i 18 anys. El test s'estructura en cinc històries que presenten diverses situacions-problema, i cada situació-problema té cinc possibles respostes. [...]

2020
3 documents
2020-06-03
06:22
9 p, 284.7 KB The relationship between group class integration, socio-emotional abilities and disruptive behaviours peer group integration factors / Esturgó Deu, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Introduction: School is a socializing environment where a substantial part of children's socio-emotional development takes place. For many children, their school years are imbued with experiences of rejection by their peers and feelings that the teacher also berates them constantly. [...]
2019 - 10.1344/ANPSIC2019.49.9
Anuario de psicología, Vol. 49, núm. 2 (2019) , p. 85-93  
2019-10-10
19:38
13 p, 1.4 MB Instrumento de coordinación educativa para el desarrollo de competencias de empleabilidad en adolescentes tutelados / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marzo Arpón, Maite (Universitat Ramon Llull) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Clasificar las competencias básicas de empleabilidad para conseguir y mantener el empleo eincluso promocionarse en el mercado laboral preocupa a muchos expertos de distintas áreas deconocimiento. Si bien encontramos clasificaciones, no existe literatura científica sobre modelosde competencias básicas de empleabilidad. [...]
Identifying and classifying the basic transversal competence to obtain,maintain a job and be promoted in the labour market is an issue that many experts are concerned about. Even though there are different classifications, the employability competencemodels are much scarcer. [...]

2018
XIV FAPMI. No hablar, no ver, no oir. Barcelona, : 2018  
2019-10-10
13:08
1 p, 951.8 KB Development of Outcome Indicators for the Foster Care System in Catalonia / Llosada Gistau, Joan (Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muner Armengol, Jordi (Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència) ; Pérez Romero, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
2019-10-10
13:05
1 p, 4.3 MB Verification of the Temporal Stability (Test-Retest) of the Test of Social-Emotional Skills Development in Young People (DCSE-J) / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doval, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
2019-10-10
13:01
1 p, 2.3 MB Convergent Validity of the Test of Social-Emotional Skills Development in Young people (DCSE-J) / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Urrea Monclús, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Anna Soldevila Benet (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nair Elizabeth Zárate Alva (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
EUSARF International Conference. Porto, XV : 2018  
2019-10-10
13:00
14 p, 3.5 MB Test situacional para el diagnóstico de competencias socioemocionales (CSEJ). Estabilidad temporal TEST-RETEST / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Seminario Interuniversitario de Pedagogia Social. Sevilla, XXX : 2017  
2019-10-10
12:56
14 p, 29.5 MB Test de competencias socioemocionales para jóvenes(CSEJ). Estabilidad temporal test-retest / Rodríguez Pérez, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
CIMIE17. Bilbao, : 2017