Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)

L'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) és un centre de recerca interdepartamental, amb projecció interuniversitària.

Els seus objectius principals són la recerca ―bàsica i aplicada―, la formació especialitzada, la difusió, la prestació de serveis avançats en comunicació i la transferència de coneixements.

L'InCom-UAB es va crear el 18 de desembre de 1997, per acord de la Junta de Govern de la UAB, i des de llavors s'ha convertit en un centre de referència internacional en la recerca i la difusió el camp de la comunicació.

  • Articles
  • Contribucions a jornades i congressos
  • Publicacions periòdiques
  • Llibres i col·leccions
  • Documents de recerca
  • Estadístiques d'ús Els més consultats
    Darreres entrades:
    2023-11-20
    16:26
    58 p, 648.8 KB La Ley General de la Comunicación Audiovisual a examen crítico / Zallo, Ramón (Universidad del País Vasco)
    Tras un debate parlamentario intenso se aprobó (2022) la Ley General de la Comunicación Audiovisual que traspone y concreta la Directiva Europea de Servicios de la Comunicación Audiovisual (2018) y tiene como novedades temáticas, la regulación de las plataformas de intercambio de videos y un tratamiento de los servicios audiovisuales a petición, más preciso que el que se reguló en la ley General de la Comunicación Audiovisual de 2010. [...]
    2023
    Lecciones del Portal, (2 Mayo 2023)  
    2023-11-15
    16:24
    9 p, 107.2 KB Epíleg : digitalització accelerada i poc temps per pensar / López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
    Tot i que es parla del sector de la comunicació com un conjunt, la realitat és que cada àmbit té la seva pròpia dinàmica. Així, malgrat les tendències globals, determinades els últims anys per la hiperconnexió digital amb tot el que això implica en la creació, difusió i consum de l'oferta mediàtica i cultural, cada àrea demostra tenir la seva pròpia personalitat. [...]
    Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
    Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 245-253  
    2023-11-15
    16:10
    15 p, 276.4 KB El paper dels mitjans públics : reptes davant la plataformització / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
    Els mitjans públics de Catalunya encaren desafiaments en el context de plataformització. La innovació als prestadors públics és multinivell i força atomitzada, de manera que s'estan creant diverses plataformes de lliure transmissió o over the top (OTT) en paral·lel. [...]
    Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
    Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 229-243  
    2023-11-15
    15:52
    19 p, 987.7 KB Canvi climàtic : informar sobre un procés irreversible / Teso, Gemma (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología: Metodología y Teoría) ; Fernández-Reyes, Rogelio (Universidad de Sevilla)
    La comunicació és un element clau per evitar la inacció enfront del canvi climàtic. Els assumptes tractats venen marcats, sobretot, per l'agenda política -amb un pes molt destacat de les cimeres mundials del clima (COP)-, l'agenda científica -amb la presentació dels successius informes de l'IPCC- i l'agenda social, arran de les mobilitzacions per la defensa de la salut de la Terra. [...]
    Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
    Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 209-227  
    2023-11-14
    20:11
    13 p, 270.1 KB Joventut, infantesa i mitjans / Narberhaus, Marta (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
    Aquest capítol fa un repàs d'alguns dels principals temes comunicatius que més han afectat la població infantil i juvenil el bienni 2021-2022 per entendre quins reptes presenta el futur de la comunicació a Catalunya als joves i els infants. [...]
    Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
    Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 195-207  
    2023-11-14
    20:01
    10 p, 263.3 KB El videojoc / Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía) (Universitat de Vic. Departament de Comunicació) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
    El sector dels videojocs a Catalunya i Espanya ha crescut significativament en els darrers anys, amb un augment del nombre d'empreses i de desenvolupadors que llancen títols per a totes les plataformes. [...]
    Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
    Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 183-192
    2 documents
    2023-11-14
    19:53
    13 p, 319.0 KB La música / Costa Galvez, Lola
    El sector musical a Catalunya ha estat marcat, el bienni 2021-2022, per una lenta però ferma recuperació. Després de la crisi derivada dels dos anys de pandèmia per la Covid-19, els sectors fonogràfic i de la música en directe mostren una tendència a l'alça a partir del reenfocament de l'oferta, amb l'esperança posada, com sempre des de fa deu anys, en el món digital i, sobretot, en els grans festivals. [...]
    Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023  
    2023-11-14
    19:43
    14 p, 328.1 KB El llibre / Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
    Després de la crisi de la Covid-19 de l'any 2020, el sector del llibre de Catalunya ha experimentat una notable recuperació i consolidació, tant des de la perspectiva de l'oferta com de la demanda en els mercats interior i exterior. [...]
    Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
    Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 155-168  
    2023-11-14
    19:36
    18 p, 319.5 KB El cinema / Caballero Molina, Juan José (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació) ; Jariod, Daniel (Universitat de Barcelona. Departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual)
    El nou context on es troba immers l'audiovisual ha imposat un necessari procés de revisió i adaptació del marc legislatiu, marcat per les directrius de la Comissió Europea. Enmig d'aquests canvis el sector cinematogràfic català -impulsat pel trasbalsament pandèmic originat el 2020- continua afanyant-se a trobar un model estratègic i de negoci que resulti sostenible i funcional, en el marc dels processos de transformació que coneix el conjunt de l'ecosistema audiovisual on operen les emergents plataformes OTT (acrònim d'over the top), que les administracions pretenen regular. [...]
    Barcelona Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) 2023
    Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 137-154  
    2023-11-14
    19:22
    27 p, 451.2 KB La televisió i les plataformes audiovisuals / Besalú Casademont, Reinald, 1983- (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
    El bienni 2021-2022 fou el de l'aprovació de la nova Llei general de comunicació audiovisual, que estableix per a les plataformes les mateixes obligacions d'inversió i promoció d'obra europea que per a les televisions convencionals. [...]
    Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
    Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 109-135