2024-11-15 15:37 |
|
2024-11-13 10:33 |
|
2024-11-13 10:31 |
|
2024-11-13 10:27 |
47 p, 1.3 MB |
Deliverable 2.3 - Multi-Actor Approach Guide : INCASI living lab : dialogues. Outlining a Multi-Actor Approach Guide
/
INCASI2
In the context of the INCASI2 project (International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities, http://incasi. uab. es) we have the objective 3 of our proposal that consist in the Creation of a Living Lab on Socioeconomic Inequalities between Europe and Latin American and the Caribbean (INCASI Living Lab) in order to forge international scientific cooperation on socioeconomic inequalities to solve present and future challenges and prepare diagnoses and practical conclusions that inform the design of innovative public policies aimed at addressing situations of socioeconomic inequality in collaboration with socioeconomic, political and scientific agents. [...]
2024 (INCASI2 - Informes)
|
|
2024-11-07 10:03 |
14 p, 327.1 KB |
Examples of texts for translation levels A & B
/
Hurtado Albir, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rodríguez-Inés, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Van Egdom, Gys-Walt (Utrecht University) ;
González Cruz, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This document was elaborated during the Erasmus Plus project called EFFORT. This document contains examples of texts that are representative of translation levels A & B. The texts serve an illustrative purpose, as they provide practical examples of different levels of texts and potential translation problems encountered in said texts and allow for differentiation between the levels of translation competence required to translate these texts and resolve those problems. [...] Aquest document es va elaborar durant el projecte Erasmus Plus EFFORT i conté, a mode il·lustratiu, exemples de textos representatius dels nivells de traducció A i B amb potencials problemes de traducció presents en cada text. [...] Este documento se elaboró durante el proyecto Erasmus Plus EFFORT y contiene, a modo ilustrativo, ejemplos de textos representativos de los niveles de traducción A y B con potenciales problemas de traducción presentes en cada texto. [...]
2023
|
|
2024-11-05 13:45 |
35 p, 2.2 MB |
Manuscrit de la memòria de la intervenció arqueològica preventiva de la Cova del Tabac- estructura E47 (Camarasa, La Noguera) 2024
/
Martínez Moreno, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vega Bolívar, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rodríguez Pérez, Cèlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Mora Torcal, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
González Marcén, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Roda Gilabert, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Benito-Calvo, Alfonso
La Cova del Tabac (Camarasa, La Noguera) era coneguda com un possible habitat prehistòric (Pleyán de Porta et al. 1880), però no serà fins a finals del s. XIX a conseqüència dels treballs realitzats per (Vidal 1894) que recuperarà el seu valor arqueològic. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
|
|
2024-10-28 16:37 |
79 p, 7.0 MB |
Memòria de la intervenció arqueològica preventiva de la Cova del Tabac Documentació Gràfica (Camarasa, La Noguera) 2024
/
Mora Torcal, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Benito-Calvo, Alfonso ;
Martínez Moreno, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Roda Gilabert, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Vega Bolívar, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
Durant els darrers anys s'han realitzat diversos treballs enfocats a investigar les característiques de la Cova del Tabac, aprofundint en aspectes com el seu aixecament topogràfic, la contextualització geològica de la cavitat, determinar les fases de formació de la cavitat i la seqüència estratigràfica del seu replà, així com el reconeixement geomorfològic regional per identificar les etapes en l'evolució del paisatge que va formar la galeria. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
|
|
2024-10-21 11:38 |
23 p, 16.8 MB |
Estratègies per fomentar la creativitat i la co-creació a la Facultat de Ciències de l'Educació
/
Rodríguez Gómez, David coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Galdames Calderón, Marisol (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Muñoz Moreno, José Luís 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Material didàctic elaborat en el marc del projecte "Co-CREAt: estratègies per fomentar la creativitat i la co-creació als Grau d'Educació", de la Convocatòria d'Ajuts per a Projecte d'Innovació i Millora de la Qualitat Docent 2023 de la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat de Formació - Coordinació de Formació i Innovació Docent de l'Institut de Ciències de l'Educació).
2024
|
|
2024-10-15 16:21 |
7 p, 3.8 MB |
International workshop : Framing critical childhood studies and decoloniality to intersectionalise children's rights
/
Abebe, Tatek ;
Agud Morell, Ingrid ;
Ally, Amina A. ;
Bertran, Marta ;
Ten Brummelaar, Mijntje D. C. ;
Budal, Spelca ;
Foradada Villar, Mireia ;
Moya González, Estrella ;
Majó, Anna ;
Poujol, Virginie ;
Rifà Valls, Montse ;
Romero, Mónica M. ;
Sánchez Martí, Angelina ;
Segarra Vidal, Laura ;
Sørenssen, Ingvild Kvale
This workshop brought together researchers in K-reporters to lay the groundwork for reconceptualizing childhood studies and children's rights from interdisciplinary perspectives, with an emphasis on intersectionality and decoloniality. [...]
Trondheim 2024
|
|
2024-10-10 12:21 |
|
|
|