2023-09-18 12:41 |
|
2023-08-21 12:43 |
1 p, 37.6 KB |
A map of Yiddishland
/
Ferrarons i Llagostera, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
This document presents a map showing the towns listed in the Yiddish gazetteer by Mordkhe Schaechter and Paul Glasser, an index of Central and Eastern European place-names which is currently available on YIVO's website. [...]
2023
|
|
2023-07-17 15:16 |
132 p, 2.3 MB |
La Coeducació a Catalunya : Pràctiques de referència i reptes. Informe de la recerca
/
Gavaldà Elias, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Alimbau López, Namar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chamorro Maraboli, Constanza Javiera (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Quilabert, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barcelona : InteRed i Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere, 2021
|
|
2023-07-17 15:10 |
|
2023-07-13 10:26 |
|
2023-07-13 10:07 |
|
2023-07-13 10:02 |
2 p, 492.5 KB |
Access4all briefing papers
/
Access4all project
El Proyecto "ACCESS4ALL: Laboratorio de política y prácticas para el desarrollos social en la educación superior", coordinado por el Equipo de Desarrollo Organizacional (EDO: http://edo. uab. cat/es) de la Universitat Autònoma de Barcelona, ha sido subvencionado por la Comisión Europea en el marco del Programa Erasmus + Acción 2 (2015-1-ES01-KA203-015970). [...]
2018
5 documents
|
|
2023-07-06 20:10 |
27 p, 609.1 KB |
Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers
/
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ;
Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ;
Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ;
Gaber, Slavko (University of Ljubljana) ;
Tasner, Veronika (University of Ljubljana) ;
Kos, Ziva (University of Ljubljana) ;
Šušterič, Nika (University of Ljubljana) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documents
|
|
2023-06-27 12:21 |
46 p, 1.3 MB |
Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar
/
Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ;
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ;
Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Gaber, Slavko (University of Ljubljana) ;
Tasner, Veronika (University of Ljubljana) ;
Kos, Ziva (University of Ljubljana) ;
Šušterič, Nika (University of Ljubljana) ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documents
|
|
2023-06-22 20:42 |
8 p, 547.5 KB |
INTERSTICE. Research on the peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Careta Plans, Arnau, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Forastello, Ana María, col. ;
Halle, Kristen, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita, col. ;
Mas Parera, Maite, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Peris Morancho, Pere, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
|
|