Projects reports


This collection gathers all those documents that describe the different achievements, or partial results, during the evolution of a research project. These documents are also known as Deliverables.

Usage statistics Most popular
Latest additions:
2021-05-11
14:51
20 p, 677.5 KB La intermediació lingüística per part de menors a l'àmbit educatiu. Informe / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Romero Moreno, Aran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Gil Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Orozco Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social)
Els infants i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. Gràcies a l'escolarització i la immersió lingüística a la nova societat aprenen la llengua o llengües oficials del nou país de manera més ràpida que els seus progenitors. [...]
maig 2021  
2021-04-30
23:15
32 p, 1.4 MB Deliverable 2.4. Model development to match models to user needs : Sustainable Energy Transitions Laboratory (SENTINEL) project / Madrid, Cristina (Madrid López) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Talens Peiró, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Martin, Nick (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Süsser, Diana (Institute for Advanced Sustainability Studies) ; Lilliestam, Johan (Institute for Advanced Sustainability Studies) ; Stavrakas, Vassilis (University of Piraeus Research Centre) ; Flamos, Alexandros (University of Piraeus Research Centre)
Although energy models advance rapidly in termsof technical and techno-economic details, social and political aspects and environmental burdensbeyond greenhouse gas emissions are currently underrepresented. [...]
2021 (Sustainable Energy Transitions Laboratory (SENTINEL) Deliverables)  
2021-04-29
12:03
13 p, 929.1 KB 6è Informe TransparEnt València (novembre 2020) / Molina Rodríguez-Navas, Pedro
Bellaterra : Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP-UAB); Ajuntament de València, 2020  
2021-04-16
10:55
63 p, 4.3 MB Orientation and tutorial action proposal. Strategies for the action / Olmos Rueda, Patricia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Freire, Carla (Instituto Politécnico de Leiria) ; Cadima, Rita (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mihano, Sandrina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Lopes, Sara (Instituto Politécnico de Leiria) ; Brown, Ceri (University of Bath) ; Costas, Ioannis (University of Bath) ; Savvides, Nicola (University of Bath) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
The purpose of this document is to provide educational institutions and involved agents with a set of strategies and tutorial actions, which have been designed according to a previous diagnostic, to support them on their task of preventing young people's risk of early leaving in each one of their specific contexts.
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
5 documents
2021-04-14
10:59
31 p, 793.1 KB Informe anual 2020 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut
Activitats del Grup de Recerca en Estrès i Salud (GIES) durant l'any 2020.
2021  
2021-04-08
16:48
30 p, 2.3 MB Prácticas educativas basadas en las evidencias científicas. Diseño y validación de estrategias para la mejora de los centros educativos. Resumen ejecutivo / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Ion, Georgeta, coord.
El Proyecto PBE-Tools tiene como objetivo principal analizar los procesos de incorporación de la investigación científica en las prácticas educativas de los centros educativos desde la perspectiva de todos los agentes implicados. [...]
Bellaterra , 2020  
2021-02-26
12:15
36 p, 1.3 MB EASIT - Multiplier Event 5 - Final Report / Fernández i Torné, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
This document contains an overview about the EASIT Multiplier Event 5, Workshop: EASIT project training materials, held online at the Campus Virtual Moodle platform of Universitat Autònoma de Barcelona on 27 January 2021.
2021 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))  
2021-01-21
10:35
56 p, 3.7 MB Informe de evaluación del pilotaje 'La DefeNsA de las plantas' / Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2020  
2021-01-06
22:48
90 p, 11.9 MB ORALPHA. Guía de buenas prácticas en alfabetización de segundas lenguas (L2) / Gude Romero, Guiomar, coord. ; Narciso Pedro, Laia ; Carrasco, Sílvia ; Reyes, Charo ; Vilar, Marta ; Montoya, Mar
El Proyecto Europeo Oralpha tiene el objetivo general de promover la inclusión de personas, jóvenes y adultas, inmigrantes y refugiadas, hablantes de lenguas distintas a la de los países en los que se encuentran y con la dificultad añadida de presentar distintos niveles de alfabetización. [...]
Barcelona : PROBENS, Asociación para la Promoción del Bienestar Social, 2020
2 documents
2020-12-29
18:11
44 p, 3.0 MB Gli approcci culturalisti allo studio del ceto medio - elementi per una definizione operativa / Bellini, Andrea ; Maestripieri, Lara
Sin dagli albori del dibattito sociologico sulle classi, il ceto medio è stato definito "in negativo", per ciò che non è, in quanto "mondo di mezzo" tra borghesia e classe operaia. Gli approcci tradizionali, come è noto, fanno riferimento all'occupazione come criterio di stratificazione primario o esclusivo. [...]
LPS - Laboratorio di Politiche Sociali 2020 (DAStU Working Papers n.05/2020 (LPS.12))