2023-08-21 12:43 |
1 p, 37.6 KB |
A map of Yiddishland
/
Ferrarons i Llagostera, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
This document presents a map showing the towns listed in the Yiddish gazetteer by Mordkhe Schaechter and Paul Glasser, an index of Central and Eastern European place-names which is currently available on YIVO's website. [...]
2023
|
|
2023-07-17 15:16 |
132 p, 2.3 MB |
La Coeducació a Catalunya : Pràctiques de referència i reptes. Informe de la recerca
/
Gavaldà Elias, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Alimbau López, Namar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chamorro Maraboli, Constanza Javiera (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Quilabert, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barcelona : InteRed i Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere, 2021
|
|
2023-07-17 15:10 |
|
2023-07-13 10:02 |
2 p, 492.5 KB |
Access4all briefing papers
/
Access4all project
El Proyecto "ACCESS4ALL: Laboratorio de política y prácticas para el desarrollos social en la educación superior", coordinado por el Equipo de Desarrollo Organizacional (EDO: http://edo. uab. cat/es) de la Universitat Autònoma de Barcelona, ha sido subvencionado por la Comisión Europea en el marco del Programa Erasmus + Acción 2 (2015-1-ES01-KA203-015970). [...]
2018
5 documents
|
|
2023-07-06 20:10 |
27 p, 609.1 KB |
Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers
/
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ;
Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ;
Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ;
Gaber, Slavko (University of Ljubljana) ;
Tasner, Veronika (University of Ljubljana) ;
Kos, Ziva (University of Ljubljana) ;
Šušterič, Nika (University of Ljubljana) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documents
|
|
2023-06-27 12:21 |
46 p, 1.3 MB |
Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar
/
Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ;
Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ;
Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Brown, Chris (Durham University) ;
Flood, Jane (Durham University) ;
Gaber, Slavko (University of Ljubljana) ;
Tasner, Veronika (University of Ljubljana) ;
Kos, Ziva (University of Ljubljana) ;
Šušterič, Nika (University of Ljubljana) ;
Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ;
Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ;
Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documents
|
|
2023-06-22 20:42 |
8 p, 547.5 KB |
INTERSTICE. Research on the peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Careta Plans, Arnau, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Forastello, Ana María, col. ;
Halle, Kristen, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita, col. ;
Mas Parera, Maite, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Peris Morancho, Pere, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
2023-06-22 20:38 |
8 p, 52.2 MB |
INTERSTICE. Training course for Education students
/
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura ;
Dybwik, Siri ;
Halle, Kristen ;
Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita ;
Panciroli, Chiara ;
Russo, Veronica ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
2023-06-22 20:35 |
70 p, 54.7 MB |
INTERSTICE : Artists, Children and Educators. Teachers in moviment. Peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Halle, Kristen ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Macuda, Anita, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
laSala. Centre de creació d'Arts per a les famílies (Sabadell), coord ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
2 documents
|
|
2023-06-20 12:26 |
74 p, 1.3 MB |
Working Paper 4 from Thematic Research 1 to 11 : Work Package 4 Deliverable D10
/
López-Roldán, Pedro, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ;
Fachelli, Sandra, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Domínguez Amorós, Màrius (Universitat de Barcelona) ;
Marqués, Ildefonso (Universidad de Sevilla. Departamento de Sociología) ;
Oso, Laura (Universidade da Coruña) ;
Saturnino Martínez, José (Universidad de La Laguna. Departamento de Sociología) ;
Sepúlveda, Leandro (Middlesex University. Center for Enterprise and Economic Development Research) ;
Oinonen, Eriikka (Tampereen Yliopsito. Institute for Advanced Social Research) ;
Semenza, Renata (Università degli Studi di Milano. Dipartamento di Scienze Sociali e Politiche) ;
Fortunato, Vincenzo (Università di Calabria. Dipartamento di Scienze Politiche e Sociali) ;
Jarty, Julie (Université de Toulouse Jean Jaurès. Centre d'Etude et de Recherche Travail Organisation Pouvoir) ;
Chávez Molina, Eduardo (Universidad de Buenos Aires. Instituto de Investigaciones Gino Germani) ;
Salvia, Agustín (Pontificia Universidad Católica Argentina. Observatorio de la Deuda Social Argentina) ;
Muñiz, Leticia (Universidad Nacional de la Plata. Centro Interdisciplinario de Metodología de las Ciencias Sociales) ;
Scarponetti, Patricia (Universidad Nacional de Córdoba. Centro de Estudios Avanzados) ;
Boado, Marcelo (Universidad de la República. Grupo Transición, Educación, Trabajo) ;
Rubilar, Gabriela (Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de Trabajo Social) ;
Benítez, Paulina (Universidad de Concepción. Departamento de Trabajo Social) ;
Barozet, Emmanuelle (Universidad de Chile. Centro de Estudios de Conflicto y Cohesión Social) ;
Perosa, Graziela (Universidade da São Paulo. Escuela de Artes, Ciencias y Humanidades) ;
INCASI Project
2019
|
|
|
|