2023-05-27 20:38 |
|
2023-04-12 10:20 |
|
2023-04-11 15:02 |
|
2023-03-17 17:36 |
|
2023-03-16 08:59 |
|
Procés d'Adquisició de la Competència Traductora i Avaluació - PACTE
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Grup de recerca que té com a objectiu fonamental investigar sobre la competència traductora i la seva adquisició. La nostra última finalitat és millorar el disseny curricular de la formació de traductors, en especial el disseny de competències, la progressió de l'ensenyament i la seva avaluació. [...] Grupo de investigación cuyo objetivo fundamental es investigar sobre la competencia traductora y su adquisición. Nuestra finalidad última es mejorar el diseño curricular de la formación de traductores, especialmente el diseño de competencias, la progresión de la enseñanza y su evaluación. [...] Research group whose main objective is to investigate translation competence and its acquisition. Our ultimate goal is to improve curriculum design for translator training, especially where competences, the progression involved in teaching, and evaluation are concerned. [...]
2022
|
|
2023-02-21 08:57 |
|
TREC (Translation, Research, Empiricism, Cognition) : Thematic Network on Empirical Research in Translation and Cognition
/
Universitat Autònoma de Barcelona ;
Olalla-Soler, Christian (Università di Bologna)
TREC (Translation, Research, Empiricism, Cognition) is a network of Translation scholars and Research groups united by their joint interest in Empiricism and the rigorous investigation of the human translation process, especially with respect to Cognition. [...] TREC (Traducción, Investigación, Empirismo, Cognición) es una red de investigadores y grupos de Investigación de Traducción que comparten un interés por la investigación Empírica, realizada con rigor científico, sobre los procesos de traducción humana, con especial énfasis en la Cognición.
2016
|
|
2023-02-08 15:21 |
|
2023-01-24 10:05 |
|
2023-01-24 10:00 |
|
2023-01-09 12:03 |
|
|
|
|