Papers
PAPERS és una publicació fundada pel Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 1972; és la degana de les revistes catalanes de sociologia i una de les primeres a tot Espanya. És una revista especialitzada en temes sociològics, oberta al'ampli ventall de problemes que d'altres ciències socials analitzen i investiguen, des de la seva perspectiva. A les seves pàgines hi tenen cabuda els temes més representatius de les ciències socials a Espanya i al món occidental, en general. Així, s'hi han publicat els debats teòrics i metodològics d'actualitat en les diferents ciències socials, la investigació més recent sobre temes d'interès prioritari en les ciències socials; i també hi trobem el seguiment analític de l'evolució de l'estructura social espanyola, al doble nivell de l'Estat i de les autonomies.

 

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2020-04-02
04:22
5 p, 83.5 KB Presentación. Transiciones educativas y desigualdades sociales : una perspectiva sociológica / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta presentación tiene como objetivo contextualizar y presentar los trabajos incluidos en el número monográfico de la revista Papers titulado "Transiciones educativas y desigualdades sociales: una perspectiva sociológica". [...]
Aquesta presentació té com a objectiu contextualitzar i presentar els treballs inclosos en el número monogràfic de la revista Papers titulat «Transicions educatives i desigualtats socials: una perspectiva sociològica». [...]
This presentation aims to contextualize and introduce the articles included in the Special Issue of Papers «Educational transitions and social inequalities: a sociological perspective». It also aims to explain the importance of this topic for a sociological research and reflection. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2825
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 177-181  
2020-04-02
04:22
27 p, 285.6 KB Transiciones a la educación posobligatoria en Madrid : el peso de los factores políticos e institucionales / Prieto Egido, Miriam (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Pedagogía) ; Rujas Martínez-Novillo, Javier (Universidad de Burgos)
El presente artículo analiza los condicionantes del acceso a la educación posobligatoria (Bachillerato y Formación Profesional de Grado Medio) en Madrid. Para ello, se basa en el análisis de entrevistas a agentes políticos, educativos y empresariales, de la normativa y de datos de fuentes secundarias. [...]
This paper examines the factors that influence access and choice in post-compulsory education in Madrid (baccalaureate and intermediate vocational training), drawing on an analysis of qualitative interviews with political, educational and corporate agents, as well as education regulations and secondary data. [...]
Aquest article analitza els condicionants de l'accés a l'educació postobligatòria (Batxillerat i Formació Professional de Grau Mitjà) a Madrid. Per fer-ho, es basa en l'anàlisi d'entrevistes a agents polítics, educatius i empresarials, de la normativa i de dades de fonts secundàries. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2777
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 183-209  
2020-04-02
04:22
19 p, 283.4 KB Efectos secundarios y motivaciones de las personas jóvenes para escoger Formación Profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Martínez García, José Saturnino (Universidad de la Laguna) ; Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo analiza primero las expectativas que tienen las personas jóvenes en su último año de educación obligatoria respecto al camino a elegir después de su educación obligatoria, singularmente entre la opción académica y la opción profesional. [...]
Aquest article analitza primer les expectatives que tenen les persones joves en el seu últim any d'educació obligatòria respecte del camí que han de triar després de l'educació obligatòria, singularment entre l'opció acadèmica i l'opció professional. [...]
This article analyses young people's expectations in their last year of compulsory education regarding which path to choose after completing compulsory education, particularly between academic and professional tracks. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2776
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 259-277  
2020-04-02
04:22
23 p, 230.6 KB La heterogeneidad del abandono educativo en las transiciones posobligatorias : itinerarios y subjetividad de la experiencia escolar / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sánchez-Gelabert, Albert (Universidad Autónoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El artículo explora el abandono educativo en las transiciones posobligatorias desde una perspectiva metodológica longitudinal, con el objetivo de identificar y dimensionar la heterogeneidad de perfiles de alumnado y de itinerarios conducentes al abandono educativo. [...]
L'article explora l'abandó educatiu en les transicions postobligatòries des d'una perspectiva metodològica longitudinal, amb l'objectiu d'identificar i dimensionar l'heterogeneïtat de perfils d'alumnat i d'itineraris conduents a l'abandó educatiu. [...]
This article explores school dropout in post-compulsory education from a longitudinal perspective with the aim of identifying and measuring the heterogeneity of student profiles and educational pathways. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2775
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 235-257  
2020-04-02
04:22
24 p, 285.6 KB Imaginando futuros distintos : los efectos de la desigualdad sobre las transiciones hacia la educación secundaria posobligatoria en la ciudad de Barcelona / Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Manzano, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transiciones a la educación secundaria posobligatoria son un momento clave en la trayectoria educativa de los jóvenes. Las decisiones que los llevan a seguir unos u otros estudios son producto de una agencia delimitada por condicionantes estructurales (Furlong, 2009). [...]
Les transicions a l'educació secundària postobligatòria són un moment clau en la trajectòria educativa dels joves. Les decisions que els porten a seguir uns estudis o uns altres són producte d'una agència delimitada per condicionants estructurals (Furlong, 2009). [...]
Transitions to post-compulsory secondary education are a crucial moment in the educational trajectory of young people. The decisions that lead them to pursue different educational alternatives are the product of an agency delimited by structural constraints (Furlong, 2009). [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2773
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 279-302  
2020-02-27
05:44
24 p, 173.3 KB Capacidades, hábitos y carácter : atribuciones docentes sobre el alumnado de Bachillerato y Formación Profesional / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castejón Company, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Curran, Marta (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología Aplicada)
La división de los sistemas educativos en itinerarios diferenciados —académico y profesional— es uno de los elementos centrales para explicar las pautas de estratificación y desigualdad social en el ámbito internacional. [...]
La divisió dels sistemes educatius en itineraris diferenciats —acadèmic i professional— és un dels elements centrals per explicar les pautes d'estratificació i desigualtat social en l'àmbit internacional. [...]
The division of the educational systems into different tracks —academic and VET— represents one of the key elements in explaining social stratification and inequalities. Among the multiple factors that explain the relation between education tracks and social inequality, teachers' expectations are conceived as a crucial element in understanding the distribution of different students in each track. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2778
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 211-234  
2020-01-09
05:38
29 p, 202.2 KB El rol de las representaciones corporales mediáticas en la esfera sexual de personas de ideología feminista / Suarez-Errekalde, Maialen (Universidad de Deusto. Facultad de Ciencias Sociales y Humanas) ; Royo Prieto, Raquel (Universidad de Deusto. Facultad de Ciencias Sociales y Humanas)
Este artículo se enmarca dentro de una tesis doctoral que trata de analizar desde una perspectiva feminista las continuidades y rupturas del orden sexual heteropatriarcal analizando las relaciones de poder en las relaciones sexuales de activistas feministas y LGTBIQ+, así como de hombres a favor de la igualdad en Hego Euskal Herria. [...]
Aquest article s'emmarca dins d'una tesi doctoral que tracta d'analitzar des d'una perspectiva feminista les continuïtats i ruptures de l'ordre sexual heteropatriarcal analitzant les relacions de poder en les relacions sexuals d'activistes feministes i LGTBIQ+, així com d'homes a favor de la igualtat en Hego Euskal Herria. [...]
This article is framed within a doctoral thesis that examines the continuities and ruptures of the heteropatriarchal sexual order from a feminist perspective, with a focus on the power relations that emerge in the sexual relations of feminist activists, LGTBIQ+ activists, and men in favor of equality in the southern Basque Country. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2586
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 1 (2020) , p. 143-171 (Artículos)  
2019-10-18
06:50
4 p, 88.4 KB Avaluadors/ores anònimes de Papers i estadística d'articles de l'any 2018
2019 - 10.5565/rev/papers.2751
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 4 (2019) , p. 769-771 (Notas editoriales)  
2019-10-18
06:50
32 p, 264.8 KB La "innovación escondida" de las pymes industriales en el capitalismo español : gestión, estrategias y repertorios de prácticas innovadoras en pymes manufactureras catalanas / Pizzi, Alejandro (Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social) ; Ahedo, Manuel (University of Copenhagen)
Las pymes industriales dinámicas e innovadoras son una de las bases de prosperidad colectiva en algunos países y regiones europeas. Desde una sociología multinivel que integra los niveles micro (empresarial-organizativo), meso (regional-local y sectorial) y macro (capitalismo estatal-nacional) dentro del sistema de redes-cadenas de producción del capitalismo global, el artículo analiza la actividad innovadora de las pymes industriales, la cual se puede denominar innovación escondida al no aparecer en los indicadores convencionales de innovación. [...]
Les pimes industrials dinàmiques i innovadores són una de les bases de prosperitat col·lectiva en alguns països i regions europees. Des d'una sociologia multinivell que integra els nivells micro (empresarial-organitzatiu), meso (regional-local i sectorial) i macro (capitalisme estatal-nacional) dintre del sistema de xarxes-cadenes de producció del capitalisme global, l'article analitza l'activitat innovadora de les pimes industrials, la qual es pot denominar innovació amagada en no aparèixer en els indicadors convencionals d'innovació. [...]
Innovative and dynamic manufacturing SMEs have been and continue to be one of the bases of collective prosperity in various European countries and regions. Based on a multilevel sociology that integrates the micro level (firm and organization), meso level (regionallocal and sector) and macro level (state-related national capitalism), the article analyses the innovation activity of industrial SMEs, which may be called hidden innovation because it does not appear in conventional indicators. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2465
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 4 (2019) , p. 687-717 (Artículos)  
2019-09-10
07:39
31 p, 1.5 MB Corruption and externalities : assessing the role of intentions / Senci, Carlos Maximiliano (Universidad Nacional del Sur (Bahía Blanca, Argentina))
Experimental studies model corruption as reciprocal behavior that generates negative externalities for third parties. Results on how negative externalities factor in individuals' corruption-related decisions have been mixed. [...]
Los estudios experimentales modelan la corrupción como una forma de comportamiento establecido sobre la base de relaciones de reciprocidad que genera externalidades negativas para terceros. Los resultados acerca de cómo las externalidades negativas influyen en las decisiones relacionadas con la corrupción de los individuos no son concluyentes. [...]
Els estudis experimentals modelen la corrupció com una forma de comportament establert sobre la base de relacions de reciprocitat que genera externalitats negatives per a tercers. Els resultats sobre com les externalitats negatives influeixen en les decisions relacionades amb la corrupció dels individus no són concloents. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2630
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 1 (2020) , p. 111-141 (Artículos)