2025-11-06 12:15 |
|
14 p, 4.1 MB |
Crows, Ducks, and Gongsheng : Literary Ethics of Coexistence
/
Paoliello, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
This presentation examines how contemporary Chinese ecoliterature reflects gòngshēng (共生, "living together"), a concept rooted in Confucian, Daoist, and Buddhist traditions that embraces mutual interdependence and ethical coexistence among all beings, human and nonhuman alike. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2025
Network of Asian Environmental Philosophy Online Symposium, 4rt : 2025
|
|
2025-10-08 13:21 |
|
2025-10-03 18:02 |
|
38 p, 3.3 MB |
e·ChinesePlus : 基于教师协作的中文智慧练习平台的创新实践
/
Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Gay-Punzano, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
González-Torrents, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Xiaoyan, Guo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Lingzhi, Nie (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Paoliello, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
2025
Diálogo y Contacto entre Oriente y Occidente: Congreso Internacional de Estudios Contemporáneos sobre China. León, Castilla y León, 2025
|
|
2025-09-02 09:50 |
|
2025-08-17 15:54 |
|
2025-07-15 12:59 |
|
5 p, 494.9 KB |
Museums and Industry : Long Stories of Collaboration - MaILHoC - PCI2023-143370 Ethics Workshop - Barcelona - 9/4/2025 - Brief report
/
Carandell Baruzzi, Miquel, 1981- coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència) ;
Tabernero, Carlos, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
In September 2024, within the MaILHoC and Ben joint Seminar, at the Norwegian Museum of Science and Technology, Oslo, Emily Rees, member of MaILHoC from the Science Museum, led an "ethics workshop" in which museum professionals and academics reflected on ethics in the museum environment. [...]
2025 (Projecte MaILHoC)
Ethics Workshop. Barcelona, : 2025
|
|
2025-05-21 16:37 |
|
8 p, 1.2 MB |
Entrevista a Mar Sureda Perelló
/
Sureda Perelló, Mar
Lectura de la tesi titulada: Las experiencias lectoras como fenómeno pedagógico tentacular. Una investigación difractiva sobre la lectura autónoma y los procesos de subjetivación del alumnado de secundaria en el proyecto First (Literary) Dates, ha estat dirigida per Juli Palou i Juana Maria Sancho.
2025
First Literary Dates, 2025
|
|
2025-04-23 17:54 |
|
3 p, 248.2 KB |
Simposio: Agentes, procesos y contextos en la orientación hacia estudios postobligatorios
/
Virgós-Sánchez, Marta (Universidad de Oviedo)
La complejidad de la orientación invita a considerarla desde múltiples perspectivas y analizar qué procesos se desarrollan y qué agentes están implicados. En este sentido, este simposio se propone como un punto de partida para una reflexión sobre la orientación hacia los estudios postobligatorios en la Educación Secundaria Obligatoria (ESO), los Ciclos Formativos de Grado Básico (CFGB), y los Institutos-Escuelas. [...] The complexity of counseling invites us to consider it from multiple perspectives and analyze what processes are taking place and what agents are getting involved. In this sense, this symposium is proposed as a starting point for a reflection on the orientation towards post-compulsory studies in Compulsory Secondary Education (ESO), Basic Grade Training Cycles (CFGB), and single-structure schools. [...]
2024
Congreso Internacional de investigación educativa. Encuentro Internacional de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles AIDIPE. Barcelona, 21è : 2024
|
|
2025-04-11 18:16 |
|
2025-02-17 20:34 |
|
14 p, 117.4 KB |
The voice of youngsters and professionals in action research experiences for empowering youth through arts and new media
/
Tarrés Vallespí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Pozos Pérez, Katia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Hillaert, Ingeborg (University of Antwerp)
As part of the European project "E-TFU - Empowering the Future" for the transfer of innovation carried out from 2011-2014, we present here some of the results of this research experience developed by a team of professionals from diverse cities such as Amsterdam, Antwerp, Berlin, Postdam and Barcelona. [...]
2014
EDULEARN14 Proceedings. Barcelona, España, 6th : 2014
|
|
|
|