Posters
Collection of papers and poster sessions presented at seminars and conferences by teaching, researching or administrative staff linked to UAB. It also reflects the posters submitted to congress that have taken place at the university are also included if the organizers ask for.
Latest additions:
2018-07-23
11:51
1 p, 210.5 KB El proyecto NACT : hacia un Marco Europeo de niveles de competencias en traducción / PACTE ; Hurtado Albir, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Kuznik, Anna ; Olalla-Soler, Christian (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Inés, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Romero Ramos, Lupe (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Asquerino Egoscozábal, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
IV Congrés internacional sobre investigació en Didàctica de la traducció (didTRAD 2018). Bellaterra (Barcelona), : 2018  
2018-07-05
09:06
1 p, 1001.4 KB Nous espais d’aprenentatge per a noves necessitats de formació. Els projectes europeus ACT i ADLAB PRO com a exemples d’innovació docent / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mangiron i Hèvia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El pòster resumeix els objectius i resultats principals dels projectes europeus de didàctica ACT i ADLAB PRO, centrats a definir perfils professionals relacionats amb l'accessibilitat i a generar materials didàctics per formar aquests nous perfils professionals.
2018
X Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI). Girona, Catalunya, 10è : 2018  
2018-06-13
20:57
1 p, 319.9 KB Perception vs. acceptability of TM and NMT output : what do translators prefer? / Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Tradumàtica) ; Moorkens, Joss (Dublin City University) ; Way, Andy (Dublin City University)
This paper reports the results of two studies carried out with two different group of professional translators to find out how professionals perceive and accept NMT in comparison with TM. The first group translated and post-edited segments from English into German, and the second group from English into Spanish. [...]
2018
Annual Conferences of the European Association of Machine Translation. Alacant, 21è : 2018  
2018-06-13
20:48
1 p, 743.4 KB Empowering translators with MTradumàtica : a do-it-yourself SMT platform / Martín-Mor, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
According to Torres Hostench et al. (2016), the use of machine translation (MT) in Catalan and Spanish translation companies is low. Based on these results, the Tradumàtica research group,2 through the ProjecTA and ProjecTA-U projects,3 set to bring MT and translators closer with a two-fold strategy. [...]
2018
Annual Conference of the European Association of Machine Translation. Alacant, 21è : 2018  
2018-05-11
22:03
1 p, 1019.1 KB Differential effects of working memory load on visual priming and recognition / Castellà, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pina Ríos, Rocío (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Baqués Cardona, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
2018
International Meeting of the Psychonomic Society. Amsterdam, : 2018  
2018-03-20
18:54
1 p, 342.9 KB Contribución de los ítems a los patrones atípicos de respuesta : cálculo del índice de precaución modificado sin el ítem / Boixadera, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d’Estadística Aplicada) ; García Rueda, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Doval Diéguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Riba i Lloret, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Renom Pinsach, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Al diseñar una prueba de conocimientos conviene tener en cuenta que sus elementos, los ítems, han de tener diferentes niveles de dificultad. Cada persona debería ser capaz de superar la dificultad de los ítems hasta un determinado umbral que debería determinar su nivel de conocimiento. [...]
2015
XIV Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud. Palma de Mallorca, : 2015  
2018-03-16
15:28
1 p, 470.2 KB Los patrones atípicos de respuesta. Una fuente de información para evaluar la calidad del proceso enseñanza-aprendizaje / Doval Diéguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Riba i Lloret, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Renom Pinsach, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa)
Los exámenes tipo test constituyen un recurso habitual en la evaluación de los aprendizajes. La puntuación obtenida en este tipo de pruebas se utiliza, habitualmente, como indicador de la adquisición de aprendizajes. [...]
2017
5th International Congress of Educational Sciences and Development. Santander, España, : 2017  
2017-10-10
15:59
1 p, 967.6 KB Un diseño experimental para evaluar la inducción emocional mediante películas : posibilidades y limitaciones / Serrano, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
VI Jornadas Emociones y Benestar & XXIV Reunión Anual de la Sociedad Española para el Estudio de la Ansiedad y el Estrés (SEAS). Madrid, : 2017  
2017-09-26
12:19
1 p, 3.3 MB Carbonyl sulfide serves as tattletale for biosphere signal / Villalba Méndez, Gara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Gabarrell Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Campbell, Elliott (University of California, Merced)
2017
GEIA Conference "Emissions Science for a Healthy Environment". Hamburg, Germany, 18è : 2017  
2017-09-26
08:39
1 p, 2.5 MB Simulation of carbonyl sulfide (COS) to better understand the urban biosphere signal / Villalba Méndez, Gara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Umkehr, Andrew (University of California, Merced. School of Engineering) ; Whelan, Mary (University of California, Merced. School of Engineering) ; Stinecidpher, James (University of California, Merced. School of Engineering) ; Hilton, Timothy (University of California, Merced. School of Engineering) ; Gabarrell, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Campbell, Elliott (University of California, Merced. School of Engineering)
We suggest that COS can be used to determine which ecosystem model best represents the biosphere signal. Just like CO₂, COS is taken up by photosynthesis but is not given off in respiration and can thus be used as a trace gas to estimate GPP. [...]
2016
AGU Fall Meeting. San Francisco, December: 2016