Reducció del 50% de l'aportació de la UAB al Fons de Solidaritat
Imatge del fons per noticia sobre retallades 05.03.2012 Cooperació  -  El pressupost de la UAB per a l'any 2012 inclou per primera vegada en molts anys una disminució del Fons de Solidaritat.
El pressupost de la UAB per a l'any 2012 inclou per primera vegada en molts anys una disminució del Fons de Solidaritat. La Junta de Govern de la UAB va acordar l'any 1993 que la universitat destinés el 0'7% dels seus ingressos propis per contribuir a canviar un món injust. La comunitat universitària se sumava així a la recomanació de 1972 de l'ONU, on es va establir el 0'7% com la xifra que havia de permetre equilibrar les diferències entre nord i sud. Des de llavors, i encara que la UAB mai ha arribat a aquest percentatge, any rere any s'anava incrementant amb la voluntat d'apropar-nos a aquest compromís, fins arribar a un 0'4%. La disminució del Fons de Solidaritat per a aquest any suposa un 50% de l'aportació respecte a l'anterior.

D'aquesta partida surten les convocatòries del Fons, que tenen per objectiu contribuir al finançament dels projectes de cooperació de professors i grups de recerca de la UAB adreçats a enfortir les capacitats de les universitats dels països del sud.

Encara que els imports destinats a les convocatòries del Fons seran significativament inferiors, la Fundació continuarà treballant per mantenir el suport a les iniciatives de cooperació que des del compromís com a universitat es puguin dur a terme.
Imprimir Enviar a un amic Compartir amb Facebook