Esteu aquí

Telèfon:

dilluns, febrer 8, 2016 a dimecres, febrer 10, 2016de 9:30 a 13:30h

Presentació:

R és un programa lliure i obert (www.r-project.org) que, cada cop més, està imposant-se com el paquet estadístic més emprat en l’àmbit de la recerca i de la formació universitària, tot i que també es troba actualment present en l’àmbit empresarial. El fet de no disposar d’un entorn basat en menús fa que presenti una corba d’aprenentatge lenta, però que un cop superada, el converteix en una eina excel·lent per a l’anàlisi estadística, la programació de funcions i la representació gràfica de resultats.

Descripció:

El Curs d'Estadística Bàsica amb R mitjançant RStudio – MODUL II s'ha dissenyat amb un propòsit pràctic per aprendre a fer un ús correcte del programa estadístic R. Es proporcionarà la sintaxis necessària perquè l'alumne pugui replicar-la i explorar i aprofundir més en la mateixa un cop assolit un domini inicial del programa. No es farà especial ressò en els detalls tècnics donat que l'objectiu principal és aprendre les instruccions bàsiques per realitzar l'anàlisi descriptiva i els contrastos d'hipòtesis bàsics en R. És molt recomanable que l'assistent faci servir el seu propi ordinador portàtil.

Destinataris:

El curs s'adreça a professionals, investigadors i estudiants que es vulguin iniciar en el llenguatge de programació R per al tractament de bases de dades i amb coneixements bàsics d'estadística.

Requeriments previs:

Coneixements previs de programes per al tractament de bases de dades i fulls de càlcul. Coneixements bàsics de programació amb R o bé, realització del Curs d’Introducció a la sintaxis d’R amb RStudio.