Núm. 15 - 1 de febrer de 2010
 
 
EXIGIREM TRANSPARÈNCIA  
 

L’acte que dimecres 27 de gener va reunir tres vicerectors de la UAB i un bon nombre dels professors de la Facultat, va posar de manifest la urgència i la gravetat de les mesures que cal prendre a la UAB. Però, tal com van assenyalar diversos assistents del centre, és necessari conèixer amb dades precises la situació de la nostra Facultat i d’aquesta en relació a la resta de centres per tal de garantir que les mesures es prenguin tenint en compte les actuals desigualtats en les condicions de treball.

L’equip de deganat es compromet des d’ara mateix a exigir la màxima transparència en la informació disponible en el benentès, però, que no es tracta de buscar pretextos per diluir uns canvis que també ens afectaran a nosaltres, sinó de garantir la màxima fermesa a l’hora de portar-los a terme.

Salvador Cardús i Ros, Degà

[NOTA: Aquesta mateixa setmana quedarà disponible a la pàgina web de la Facultat un resum dels continguts de la reunió del dia 27]

   
  ÉS NOTÍCIA
   
  12 DE FEBRER: JORNADA D'ANÀLISI SOBRE LA FACULTAT
 

Per al compliment del compromís de l’actual equip de deganat de millorar la qualitat docent del nostre centre, s’ha organitzat una jornada pel divendres 12 de febrer al matí. A partir d’un document encarregat al Dr. Josep M. Masjuan i a l’equip del GRET, analitzarem els principals problemes detectats en la nostra activitat docent i es discutirà una proposta per determinar una sèrie d’indicadors que ens permetin fer un seguiment objectiu anual dels resultats del nostre treball.
Donada la importància que tindran les decisions que es prenguin en els propers anys, ens permetem assenyalar la conveniència d’assistir-hi. Els propers dies s’enviarà la documentació per preparar-la de manera convenient. Hi està convidada tota la comunitat acadèmica.

   
 
UN CONVIDAT EXCEPCIONAL
 
 
 

Dijous 25 de febrer, a les 12:00, tindrem l’honor de rebre l’exlendakari Juan José Ibarretxe a la nostra Facultat per fer-hi una conferència sobre la seva experiència política al capdavant del govern basc. En temps com els actuals de descrèdit de la política, la reflexió d’Ibarretxe sobre el compromís polític i les exigències ètiques a les que obliga tindrà un valor excepcional per a tots nosaltres.

     
  TERCERA PART DEL VIDEO "EXPRESSA'T": ASSOCIACIONS D'ESTUDIANTS
 


En aquesta nova entrega, el mateix grup heterogeni d’estudiants ens exposen la seva opinió sobre l’associacionisme estudiantil a la Facultat i a la UAB.

 
  INFORMACIÓ D’UTILITAT PER A LES SETMANES D’EXÀMENS
 

 

 

Des del web de l’Edifici d’Estudiants, s’ha creat una pàgina web on s’expliquen els horaris de les biblioteques de l’Autònoma, així com algunes formules per millorar el rendiment en l’estudi.
Per altra banda, i també d’utilitat per als estudiants, la UAB juntament amb d’altres universitats han obert un nou espai web en el qual es pot trobar un bon grapat de materials que usen els professors a classe: PowerPoints, lectures, apunts, resums, etc.

   
 
GLOBAL UNIVERSITY NETWORK FOR INNOVATION
 
 
 

Voldríem fer esment de l’organització Global University Network for Innovation (GUNI) de la qual l’entrevistat del novè butlletí, Joaquim Tres, n’ha estat director executiu. Aquesta organització va ser fundada per la UPC, la UNESCO i la UNU (Universitat de Nacions Unides) per donar continuïtat a la declaració de la Conferència Mundial sobre l’Educació Superior de la UNESCO. Des d’una perspectiva de servei públic, GUNI treballa per reduir les diferències entre el Nord i el Sud en educació superior, i estudiar reformes per tal de que la universitat tingui un rol més actiu en les transformacions socials. Barcelona acull la seva conferència internacional.

     
  L'ORLA PELS ESTUDIANTS DE LA PROMOCIÓ 2006/2007
 

Ens volem fer ressò de la iniciativa d’uns estudiants de la promoció de 2006-07 que ara són a tercer i quart de carrera, i que ja han iniciat l’elaboració de l’Orla, encarregant-la a una empresa instal·lada a la Plaça Cívica de la UAB. Tot i que n’han informat per la Facultat, troben a faltar estudiants de Sociologia que s’hagin anat a fer la fotografia. Per a més informació, i per a decidir el professorat que volen demanar que surti a l’Orla, han creat un espai al Facebook, però també podeu contactar-hi a través d’aquest correu: informacioorla@gmail.com

 
  L'ASSOCIACIÓ INTERNACIONAL DE SOCIOLOGIA CREA UN NOU BLOC
 
  En aquest nou bloc s’hi recolliran anàlisis de professors d’arreu del món sobre la privatització i els efectes de la crisi a la Universitat Pública.
   
  RECULL DE PROPOSTES DEL PLA DIRECTOR
 
 

L’Equip de rectorat de la UAB vol recollir propostes per acabar d’elaborar el seu Pla director, el pla estratègic del seu govern fins al 2010. Per conèixer-lo i participar-hi, entreu al web.

   
   
  Si ens voleu fer arribar alguna notícia que creieu interessant difondre a través del butlletí, envieu-nos-la a fcps.butlleti@uab.cat
  Si voleu opinar i aportar propostes per millorar el butlletí:   http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=1317986979&ref=ts
  Si us voleu donar de baixa envieu un missatge a fcps.butlleti@uab.cat
 
AGENDA

03/02/10 19:30 h Caixa Fòrum
Exposició fotogràfica sobre el Líban. Places limitades (93 476 8630, 2 €)

 
04/02/10 12:30 h Sala de Graus
Lectura de tesi de Josep San Martin: "Catalunya, paradís de la societat civil? Explicacions i conseqüències de la participació en associacions"
 
12/02/10 de 10 a 13:30 h Aula 8
Jornada d'anàlisi sobre els principals desafiaments per a la millora acadèmica de la Facultat.
 

12/02/10
Data límit per presentar sol·licitud d'Ajut a la recerca en govern local de la Diputació de Barcelona

 

EL PERFIL

En Miquel Àngel Lozano Arjona es llicencià en Ciències Polítiques i de l'Administració en la promoció de 1998.
Ha fet estudis de postgrau a la UAB. També ha treballat com a Tècnic superior de la Generalitat de Catalunya. Actualment treballa com a director de programes del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya.
 

En què consisteix la teva feina?
Entre d’altres: disseny tècnic de programes; coordinació tècnica dels projectes en marxa; relacions institucionals quan afecten un programa; relació amb les entitats quan afectin un programa; assessorament tècnic als membres del secretariat pel que fa a programes o qüestions de contingut; atenció i presència a mitjans de comunicació; preparació de les Tancades del Secretariat; assistència a les reunions del Secretariat; coordinació de l’elaboració dels informes de gestió i del pla de treball; elaboració de documents de contingut; organització d’actes i esdeveniments del CNJC; seguiment de l’activitat legislativa i parlamentària i seguiment de l’actualitat informativa i compilació d’informació.

Com hi vas accedir?
Vaig enviar el CV a través de la borsa de treball del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs. Llavors vaig fer una entrevista i una prova escrita i em van seleccionar.

Què en penses de la formació rebuda a la Facultat?
Multidisciplinar. Prou enriquidora.

Com valores la Facultat des de la pràctica professional?
Crec que més enllà de l’orientació professional que t’hi poden donar, per a mi, el més important, és la mentalitat que et confereix haver passat per allà. Mentalitat d’obertura, d’adaptació al canvi, de saber que no tens una professió clara on anar a parar, sinó que te l’has de forjar durant la teva trajectòria i que segurament ja s’ha acabat l’època de tenir només una feina a la vida.

Quin consell donaries als futurs politòlegs i sociòlegs de la Facultat?
Doncs això, capacitat d’adaptació al canvi, que es preocupin per tenir una formació teòrica potent i no tant pel futur laboral perquè la millor garantia d’això és la capacitat que dèiem.

Si voleu contactar amb en Miquel Àngel podeu fer-ho a: miquel.a.lozano@gmail.com
 
ENLLAÇOS
 
EL WEB RECOMANAT
L’Institut de Govern i Polítiques Públiques, dirigit pel Dr. Joaquim Brugué i estretament vinculat a la Facultat, té un web al qual podeu accedir per conèixer quines activitats duen a terme.
 
   
       
2010 Universitat Autònoma de Barcelona