LipDub de la FAS finalista al FELIP
FELIP. Festival Lipdub 20.12.2011 Voluntariat  -  La FAS va participar en la primera edició del Festival de LipDub de RAI (Recursos d'Animació Intercultural) per associacions i projectes sense ànim de lucre (FELIP), on es volia animar associacions i col·lectius a preparar els seus LipDub's, per divulgar les seves iniciatives i activitats.

Des de la FAS es va presentar el LipDub, "A cada pas", el qual va quedar entre els 6 preseleccionats. Aquest LipDub va ser gravat l'any passat, amb la cançó de "A cada pas" de Gossos, on van participar voluntaris i voluntàries, estudiants en pràctiques,  becaris i becàries, estudiants del PIUNE i personal treballador de la FAS. El vídeo, produït pel Servei de producció audiovisual de l'ICE, va servir per tancar el curs, i transmetre de manera amena i divertida els valors de la FAS de: voluntariat, solidaritat, acció, canvi, amistat... i reconèixer la tasca de totes les persones vinculades a la FAS unint la diversió, la música i la participació.

Finalment, el premi al millor vídeo va ser donat a ECOM, un moviment social d'associacions de persones amb discapacitat física, pel seu vídeo "Scene Mob ECOM", realitzat amb la cançó de Macaco "Mensajes del agua", que promou la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat física, i recrea escenaris de la vida real (una escola, una pista esportiva, la terrassa d'un bar...) on interactuen amb normalitat persones amb i sense discapacitat. El premi al millor vídeo en català el va rebre l'Ateneu Roig, que a través d'un LipDub amb la cançó "El camí" d'en Joan Colomo, va voler explicar el treball col·lectiu que organitzen a la Vila de Gràcia. També van donar una menció especial de reconeixement al LipDub de Kukutza III, on a través d'una cançó de Zea Mays volien explicar les activitats dutes a terme a un centre social ocupat de Bilbao, que va ser desallotjat el passat mes de setembre.

La Sara Martínez, com a representant de la FAS i coordinadora de Voluntariat, va assistir el 17 de desembre a la cerimònia d'entrega dels premis del festival, on es van visionar tots els vídeos i es va reconèixer el treball fet per totes les associacions participants. La Sara va explicar les iniciatives que es duen a terme des de la FAS, i els valors que es transmeten des d'aquesta a la comunitat universitària.

Volem, des de la FAS, agrair i felicitar a l'organització per dur a terme el desenvolupament d'aquesta iniciativa; i congratular i encoratjar les altres associacions a seguir realitzant les seves tasques i lluitant pels seus objectius!

Imprimir Enviar a un amic