A punt per a la FM15!
22.10.2015 Voluntariat  -  La UAB celebra la Festa Major 2015 el pròxim  dijous 5 de novembre. Com cada curs, la FAS també hi participa i ho fa amb 6 activitats relacionades amb els programes socials i el voluntariat. Descobreix quines i com participar-hi!

La Plaça Cívica i la Plaça del Coneixement seran els espais on la FAS durà a terme activitats per a aquesta FMUAB 2015 i que mostraran a la comunitat universitària què fa la Fundació a través d'estands informatius, jocs i gimcanes participatives i de sensibilització.

El programa CROMA ha decidit repetir l'activitat de l'edició anterior i que porta per títol "Deixa't atrapar pels infants i joves", una teranyina gegant que convidarà les persones participants a entrar-hi per superar un seguit de proves. Se'n sortiran o s'hi quedaran enganxades?

A més de la teranyina, a la Plaça Cívica a partir de les 13.00 h i fins les 17.00 h també s'hi realitzaran les activitats vinculades a Caixes Niu,  Salut, Justícia, i al grup d'acció Menja Just.

Els voluntaris i voluntàries de Caixes Niu faran difusió del programa i animaran les persones curioses a participar a l'activitat "Piu-piu caixes niu", que té com a objectiu posar a prova la bona oïda de les persones participants que hauran de reconèixer el so dels diferents ocells que es poden trobar al Campus. El grup d'acció Menja Just farà una acció amb el títol "Actua amb el grup d'acció Menja Just!", amb què volen donar a conèixer la seva tasca en relació amb la sobirania alimentària i la justícia global. La tercera activitat que la FAS que es realitzarà a la Plaça Cívica serà la gimcana lúdica "Què FAS de Festa?",  vinculada al programa de Salut, i que recrea la tornada a casa després d'una nit de festa gràcies a unes ulleres de distorsió que simulen l'efecte de l'alcohol. Durant el recorregut, les persones participants hauran de superar proves relacionades amb temàtiques de salut i sexualitat. L'activitat estarà en marxa fins a les 17.00 h de la tarda.  Finalment, sota el nom "Mites i prejudicis sobre el món de la presó", el programa de Justícia descobrirà quines són les idees preconcebudes que existeixen al voltant dels centres penitenciaris i intentarà trencar-les.

A més, la Plaça del Coneixement acollirà dos estands relacionats amb el programa de Salut. D'una banda, el ja tradicional "Xiringu", el punt d'informació per parlar, reflexionar i resoldre qüestions sobre sexualitat i drogues. Paral·lelament, de 18.00 h a 21.00 h,  Energy Control serà present a la Festa Major durant les últimes hores del dia per donar assessorament en consum responsable de drogues i donarà la possibilitat de fer-se proves d'alcoholèmia i analitzar substàncies per un consum més conscient.

Des del inici de la festa fins a les 17.00 h, un equip d'estudiants, tant voluntariat com equip de la FAS, informaran dels diferents programes a la carpa de la Fira d'Entitats que hi haurà a la Plaça Cívica.

El vídeo següent recull l'èxit de Festa Major del curs passat.

Les novetats de l'activitat de la FAS durant la FM es podran seguir a través dels hashtags a #tuFASFM i #FMUAB. També podreu compartir les vostres experiències FAS amb les etiquetes #CROMAenganxa#Xiringu o #MenjaJust.