Sigues mentora i construeix vincles
28.10.2015 Voluntariat  -  El projecte de mentoria entre noies "Construint vincles" permet conèixer altres realitats i afavoreix l'empoderament de les noies que hi participen, estudiants de la UAB i noies tutelades o ex-tutelades. Vine a les sessions del dimecres 4 de novembre i informa-te'n.

La mentoria és una eina d'intervenció social que promou la relació entre una persona que voluntàriament vol proporcionar suport i acompanyament a una altra persona que es troba en risc d'exclusió social. Depenent del col·lectiu amb què els voluntaris i voluntàries actuïn, hi ha diferents tipus de projecte de mentoria, però tots ells comparteixen l'objectiu d'afavorir processos d'inclusió educativa, laboral i social d'infants i joves en risc d'exclusió.

La FAS, en col·laboració amb el Grup de recerca IARS i la Coordinadora mentoria per a la inclusió,compta aquest curs amb la iniciativa "Construint vincles. Projecte de mentoria entre noies". El programa consisteix en la participació de noies estudiants de la UAB que setmanalment es troben amb noies joves tutelades o ex-tutelades i fan activitats d’oci, estudien juntes, parlen i comparteixen el seu temps.

L'experiència com a mentora permet conèixer realitats i maneres de veure el món diferents als habituals, aprendre habilitats i experiència de la companya i desenvolupar una relació de confiança i amistat, alhora que facilita l'empoderament com a dones joves. A l'altra banda, a la mentorada l'experiència li pot proporcionar una referent vinculada al món universitari amb nous estils de vida, oci i projecció de futur.

Dues de les participants del curs passat, la Patricia i la Rabia, expliquen com va ser la seva experiència com a mentores en aquest vídeo:

Per participar-hi, cal ser una noia estudiant de la UAB d'entre 18 i 23 anys, tenir empatia i capacitat de compromís i disposar de 2 hores a la setmana per compartir amb lajove mentorada.

El pròxim dimecres 4 de novembre la FAS organitza dues sessions informatives per a les persones que hi estiguin interessades. Es faran a l'aula 117 de l'Edifici Àgora (al costat de l’Abacus, 1r pis) de 14.00 h a 15.00 h i de 15.00 h a 16.00 h.
Més informació: construint.vincles.mentoring@gmail.com