Segon seminari de treball per a promoure una educació crítica a la universitat
26.06.2015 Cooperació  -  L'Àrea de Cooperació i EpD de la FAS organitza el segon seminari sobre educació per al desenvolupament en l'àmbit universitari el pròxim 9 de juliol i dóna així continuïtat a l'anàlisi i debat de la primera edició, celebrada el passat mes de gener.

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) acollirà el pròxim dijous 9 de juliol el segon seminari de treball sobre educació per al desenvolupament en l'àmbit universitari, organitzat per la FAS, amb l'objectiu de contribuir a generar un procés que, mitjançant el treball en xarxa entre agents universitaris i socials, afavoreixi la incorporació de les perspectives de l'EpD en els estudis de grau. El seminari és tancat i es durà a terme durant tot el matí, a l'Edifici Mercè Rodoreda del Campus de la Ciutadella de la UPF.

El 15 de gener de 2015 es va celebrar a Barcelona el primer seminari "L'educació per al desenvolupament en els estudis de grau. Construint una universitat crítica i compromesa", que va reunir més de 40 professionals procedents de les diferents universitats públiques catalanes, d'entitats amb expertesa en EpD i d'altres agents afins amb trajectòria en l'àmbit de l'educació superior.

La primera jornada va permetre discutir i apuntar de manera participativa possibles estratègies cap a la integració d'un enfocament d'educació crítica en els estudis de grau universitaris, així com facilitar el coneixement mutu entre la diversitat d'actors implicats i l'intercanvi d'experiències curriculars innovadores en aquest camp.

Les persones participants van realitzar una anàlisi dels elements que afavoreixen i dificulten la incorporació de les perspectives de l'EpD en l'educació formal universitària i van elaborar un primer llistat de recomanacions que pot esdevenir un bon punt de partida per a la definició de de línies d'acció més concretes.

Partint dels punts clau de la trobada anterior i amb la intenció de donar continuïtat a aquest espai, la Fundació Autònoma Solidària proposa la realització d'un segon seminari que permeti fer un nou pas endavant cap a la concreció i la priorització de propostes d'actuació, dins d'una lògica de procés participatiu i d'articulació d'una xarxa catalana conformada per agents universitaris i socials.

Addicionalment, es presentarà una diagnosi sobre l'estat actual de l'EpD a les universitats públiques catalanes, elaborada per la FAS amb la implicació de les oficines de cooperació de les universitats, que recull també els resultats del primer seminari. També es dedicarà un espai a la Col·lecció EpD – Universitat, integrada a la nova plataforma web especialitzada en recursos de l'entitat Edualter, que pretén facilitar propostes pedagògiques i recursos per a aplicar a l’aula universitària.

La jornada està organitzada amb la col·laboració de la UPF Solidària, l'Associació Catalana d'Universitats Públiques i EduAlteri forma part del projecte "Impulsant l'educació per al desenvolupament en l'actual context universitari", que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i l'Agència Catalana de Cooperació per al Desenvolupament.