Salut participa en una jornada sobre drogues a Can Brians
30.06.2015 Salut  -  Amb motiu del Dia Internacional de la lluita contra l'ús indegut i el tràfic il·lícit de drogues, el Centre Penitenciari Can Brians va organitzar una jornada de debat, intercanvi i sensibilització sobre drogues on va participar-hi el grup de voluntariat de Salut de la FAS.

Coincidint amb el Dia Internacional de la lluita contra l'ús indegut i el tràfic de drogues, el Centre Penitenciari de Can Brians va organitzar una jornada sobre drogues en què van participar-hi entitats que actuen en l'àmbit de la salut, personal treballador del centre, i, per primera vegada, també els voluntaris i voluntàries de salut.

Al voltant de 50 persones internes i 5 voluntàries de Salut van participar-hi i van trobar-se per compartir reflexions i activitats lúdiques en un ambient relaxat i festiu. A més de promoure la reflexió sobre el consum de drogues, un dels objectius principals de l'activitat era propiciar un intercanvi que permetés que les persones universitàries s'acostessin a la realitat d'un centre penitenciari i les persones internes s'apropessin a la tasca del voluntariat.

Les voluntàries diuen valorar molt positivament l'activitat per precisament haver permès entrar en contacte amb la realitat de persones per qui les drogues poden ser part del dia a dia i que tenen, per tant, una perspectiva diferent a la de gran part de la comunitat universitària, amb qui normalment treballa el grup de voluntariat de Salut.

Per donar tancament a una jornada d'aprenentatge i intercanvi mutu, el centre va organitzar una barbacoa per a les persones participants.