La FAS dedica el calendari punt de llibre 2016 a les persones refugiades
08.01.2016 FAS  -  La crisi humanitària de les persones refugiades que arriben al continent europeu protagonitza el punt de llibre de la Fundació Autònoma Solidària d'enguany, que ja és editat i disponible a les oficines de la Plaça Cívica.

La Fundació Autònoma Solidària (FAS) edita cada curs un calendari punt de llibre que reculli un missatge de solidaritat i de transformació social. Enguany, amb motiu del drama humanitari que viuen milers de famílies a les fronteres d'Europa, el punt de llibre està protagonitzat per les persones refugiades.

Alhora, la campanya #UniversitatsRefugi, l'estratègia conjunta de les universitats públiques catalanes per donar resposta a l'arribada de persones, també té un espai al calendari. #UniversitatsRefugi promou iniciatives de sensibilització i accions relacionades amb l'acollida de les persones refugiades que arribin o que ja hagin arribat a Catalunya, així com la implicació activa de les comunitats universitàries.

En el marc de la campanya, el passat 10 de desembre i amb motiu de la celebració del Dia Mundial dels Drets Humans, la FAS i Cultura en Viu van organitzar l'acte "Refugiats a Europa. Mirades des del present cap al futur". Més de 70 persones van acudir a la taula rodona, que va comptar amb les ponències de persones expertes en la temàtica des d'una perspectiva política, social, sociològica, humanitària i mediàtica. Reassentar les persones refugiades que ja són al continent europeu, acabar amb les restriccions fronteres, permetre l'accés legal a la UE i prendre mesures diplomàtiques van ser algunes de les solucions que van apuntar els i la ponent.

Ina Stanimirova ha estat la il·lustradora que ha creat la imatge del calendari del 2016, que ja és disponible a les oficines de la Fundació de la Plaça Cívica de la UAB.

És possible descarregar-lo en l'arxiu adjunt a la notícia.
Punt de Llibre FAS 2016 #UniversitatsRefugi