V seminari internacional de Comunicació, Desenvolupament i Drets Humans
08.11.2016 Cooperació  -  El 15 de novembre la Facultat de Comunicació acollirà aquest seminari  que debatrà sobre el paper de la comunicació i de les persones professionals d’aquest àmbit en relació als objectius de desenvolupament sostenible que marca l’Agenda 2030.

L’Agenda 2030 de les Nacions Unides és una nova estratègia que integra l’àmbit econòmic, social i ambiental amb la meta d’eradicar la pobresa al món. A més, l’ONU ha determinat 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que governs i institucions membres caldria que assolissin. Entre aquests objectius hi trobem vetllar per una educació de qualitat, aconseguir una igualtat de gènere real, o lluitar per una producció i un consum responsables.

Aconseguir aquests 17 objectius suposa tot un repte i, per aquest motiu, l’Observatori Mediterrani de la Comunicació (OMEC) pretén aclarir quins reptes i tasques pertanyen als comunicadors en l’assoliment dels ODS. Així doncs, l’OMEC està duent a terme el projecte  “El paper dels comunicadors com a promotors dels Objectius de Desenvolupament Sostenible: diagnòstic, sensibilització i formació en els graus de Ciències de la Comunicació”. Aquest projecte va ser un dels seleccionats en la XXIII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la Universitat Autònoma de Barcelona, que  gestiona la FAS.

La jornada del dia 15 de novembre té per objectiu sensibilitzar a la comunitat universitària sobre la nova Agenda 2030 i els ODS, i tractar el paper de la comunicació i de les persones professionals d’aquest àmbit com agents clau en totes les accions relacionades amb el desenvolupament sostenible, el canvi social i el respecte als drets humans.

Teresa Velázquez, presidenta de l’OMEC, i Jordi Prat, director de la FAS, seran els encarregats d’obrir el seminari. Tot seguit, tres ponents diferents centraran el tema i la relació entre desenvolupament sostenible i comunicació, i parlaran de l’evolució dels Objectius del Mil·lenni als Objectius de Desenvolupament Sostenible, dels drets a la informació, la comunicació i el ciberespai com a eines per al canvi social, i de comunicació participativa i canvi social. A la tarda, tres conferenciants més exposaran les experiències a la UAB en comunicació i desenvolupament amb l’estudiantat, com la comunicació esdevé  una eina de transparència en les organitzacions 2.0, i  com es va concebre l’estratègia comunicativa de l’Agència Antirrumors de l’Ajuntament de Barcelona.

També estan programat un cicle de tallers sobre comunicació i desenvolupament sostenible que serviran per aprofundir en la temàtica i que aniran a càrrec de Thomas Tufte, Luis M.Sirubal, Arantza Diez (Institut Català de les Dones / Consell de l’Audiovisual de Catalunya), i BCN Acció Intercultural.

La inscripció és gratuïta i els participants al seminari obtindran un certificat d’assistència. Per consultar-ne el programa, clica aquí.