El passat divendres 4 de novembre es va fer una jornada d’anellament d’ocells al campus de Bellaterra de la UAB
14.11.2016 Voluntariat  -  La jornada formava part de la formació del grup de voluntariat de Medi Ambient de la FAS, programa que coordinen la Fundació Autònoma Solidària (FAS) i l’Oficina de Medi Ambient (OMA).
La sessió, en la que van participar 14 persones, va ser dinamitzada per Marc Illa, anellador expert i estudiant de biologia de la UAB. Es van anellar ocells de 12 espècies diferents amb un total de 34 exemplars; 3 tallarols de casquet, 6 pit-roigs, 1 pardal de bardissa, 3 mosquiters comuns, 2 mallerengues blaves, 3 mallerengues carbonera, 3 tallarols capnegre, 1 cargolet, 1 rossinyol bord, 1 merla, 9   mallerengues cuallarga i 1 cotxa fumada.

Alguns dels exemplars anellats eren controls, és a dir, van ser anellats en alguna sessió anterior i en aquesta simplement es van tornar a recollir les dades d’aquest individus. Això serveix per poder portar un control dels exemplars del Campus, i en estudis més exhaustius per poder veure patrons migratoris o fer una monitorització de les poblacions.

Les espècies que es van anellar són espècies de boscos típicament mediterranis. D’aquesta jornada convé destacar alguns migrants presaharians (ocells que nidifiquen a Europa i hibernen al sud d‘Europa i nord d’Àfrica) com el tallarol de casquet, el pit-roig o el mosquiter comú.

Podeu consultar més informació sobre l'anellament d'aus a la web de l'Institut Català d'Ornitologia.