Èxit de participació a les activitats de la FAS per la Festa Major
15.11.2016 Voluntariat  -  Unes 450 persones van acostar-se, participar i divertir-se amb les activitats dinàmiques i jocs que va organitzar la FAS per la Festa Major de la UAB del passat 10 de novembre.

A les 13.00h del passat dijous, es donava inici a la Festa Major de la UAB i a les activitats que organitzava la Fundació Autònoma Solidària. A aquesta hora, la Plaça Cívica ja estava plena d’estudiants i membres de la comunitat universitària, i tots ells començaven a apropar-se a les paradetes de la Fira d’Entitats.

Entre les activitats que organitzava la FAS, davant de l’International Welcome Point es trobava la gimcana “Què FAS de festa?” organitzada pel Programa de Salut. El joc consistia en passar vàries proves que recreaven la tornada a casa després d’una nit de festa. Unes 50 persones van participar-hi mentre el voluntariat de Salut conscienciava sobre els efectes de l’alcohol en la sexualitat i en la seguretat vial.

En mig de la Plaça Cívica, concretament a la pèrgola, es situava “Teixint el futur dels infants i joves”, una activitat que consistia en donar a conèixer els programes socioeducatius CROMA i UniX. A través del joc de la teranyina, 85 persones van descobrir que la cooperació, l’autonomia o l’esforç són alguns dels valors que defineixen aquests programes.

Més de 80 persones van participar en la dinàmica “Mites i prejudicis sobre el món de la presó”, que va preparar el Programa de Justícia. L’objectiu va ser mostrar als participants les idees preconcebudes que hi ha al voltant dels centres penitenciaris a través d’un joc del semàfor amb frases que podien ser falses o no.

El grup de voluntariat mediambiental també va contribuir a la Festa Major amb l’activitat “Què FAS pel medi ambient de la UAB?”. Un total de 125 persones van descobrir l’entorn natural de la universitat a través d’un mapa gegant del Campus.

Aquest curs, el Xiringu del Programa de Salut de la FAS compartia estand amb Som.nit, de Creu Roja Juventut,amb l’ objectiu d’impulsar una Festa Major conscient.  Allà, tots els assistents de la Festa Major podien obtenir informació sobre sexualitat i afectivitat saludable i sobre consum responsable de substàncies. També disposaven d’un servei de proves d’alcoholèmia i anàlisi d’estupefaents, així com la distribució de material preventiu. A partir de les 15.00h i fins les 19.00h el Xiringu va estar actiu a la Plaça del Coneixement de la UAB.

A més de tots el jocs i activitats, a l’estand de la Plaça Cívica, la FAS donava informació sobre els diferents programes de voluntariat. Enguany, un total de 450 persones han participat a les dinàmiques que s’oferien  i que van ser possible gràcies a la participació de 50 membres de l’equip de la FAS.