100 voluntaris i voluntàries participen al Nostrum

La Xarranca sobre la FAS, el Twister i el Photocall van ser les tres activitats de rebuda dels voluntaris i voluntàries de la FAS que, a partir de les 10.00 h del matí del passat dissabte 5 de març, començaven a arribar a l'Associació de Mestres Rosa Sensat on va celebrar-se la segona edició del Nostrum del curs 2015-16.

Quan l'espai va ser ple de joves amb les ja tradicionals samarretes vermelles de la Fundació "Keep Calm and volunteer a la UAB", van començar les activitats conjuntes, des d'una sessió d'aeròbic per escalfar i estirar els músculs del cos fins un joc de memòria i creació de teranyines per conèixer els i les participants.

Després de la posada en marxa i quan ja hi havia l'esperit Nostrum creat, van començar simultàniament els quatre tallers formatius. La sessió "Caixa d'eines per la gestió de les emocions quan treballem amb persones", impartit per Víctor Mateo, va permetre conèixer què són les emocions, per a què serveixen i com gestionar-les. L'Associació Cúrcuma va oferir novament el taller "Caixa d'eines per a la dinamització de grups", que pretenia donar eines efectives sobre com ens comuniquem i quines relacions es produeixen entre persones i que és necessari identificar per dinamitzar grups de persones.  El taller "Caixa d'eines per crear campanyes per a voluntariat activista!", impartit per Yago Magallanes, va ser, una vegada, més, molt positivament rebut, i va permetre endinsar-se en el món de la creativitat com a punt de partida  per fer campanyes de comunicació i sensibilització dels projectes. Finalment, Eduard Sala va dinamitzar la sessió "Com vius l'exclusió?", un taller vivencial de reflexió sobre les diferents maneres de viure l'exclusió, sentint en primera persona el procés.

A les 15.00, després de la fotografia de grup, va començar el dinar de germanor conformat pels plats i les delícies portades per totes les persones participants. Ja amb els estómacs plens, va ser el torn de valorar la jornada i acabar el Nostrum ben amunt, amb una coreografia ballada entre totes i tots.

Un centenar de voluntaris i voluntàries de la FAS, estudiants amb beca i estudiants en pràctiques van participar en la segona edició del Nostrum d'aquest curs. Una edició molt ben valorada per l'equip organitzador ja que, afirmen, "és una satisfacció que el nombre de persones participants al Nostrum creixi a cada edició".

Gràcies a totes les persones que el van fer possible i que van participar-hi, tant a aquesta com en la primera edició. En aquest enllaç poden visualitzar-se les imatges més destacades de la jornada.