Número 10 - Juliol 2001
 

Editorial:

La qualitat de l'SI i els acords necessaris

 

Especial formació

 

risc de fer-nos pesats, volem recordar-vos que, ara fa quatre anys, la direcció de l' aleshores anomenat Centre de Càlcul va sol·licitar el canvi de nom pel de Servei d'Informàtica (SI) i va rebre el suport dels equips gerencials i rectorals, primer, i l'aprovació de la Junta de Govern després.

No era un simple canvi de nom. Era tota una declaració programàtica. La satisfacció dels usuaris és la única raó de ser d'un servei. I la satisfacció passa per obtenir la qualitat esperada.

No n'hi ha prou en fer inversions en les màquines, programari i xarxa de comunicacions adequades. L'usuari necessita i exigeix un funcionament estable, consolidat, eficaç davant les contingències, atent i amable davant les necessitats de suport personalitzat.

Aquest és el repte que l'SI està assumint ja fa temps: acostar la qualitat obtinguda a la qualitat esperada. I ho està fent enmig de la lluita quotidiana contra la disbauxa de canvis tecnològics que la informàtica no ha deixat de tenir i l'increment exponencial en el nombre i en la complexitat de la demanda dels usuaris. És així com hem començat una nova etapa de reestructuració del servei, de canvis en el model de funcionament, orientats a la consecució d'aquest objectiu principal. Un nou període que és un repte molt important i engrescador per a tots els treballadors de l'SI i que està requerint una sobrededicació i un esforç d'adaptació als nous temps, als nous mètodes.

És en aquest context que cal interpretar (entre molts d'altres canvis que ja detallarem en el seu moment) la transformació del càrrec de Cap d'Assistència i Suport als Usuaris (CAS) al càrrec de Cap de Qualitat del Servei. Aquí també hi ha alguna cosa més que un simple canvi de noms.

Durant massa temps, potser, l'SI ha comès l'error de no aprofundir en el coneixement de com volien els usuaris que fos aquest servei. El risc que tenim ara és que els usuaris desconeguin quina és la qualitat de servei que, de manera realista, podem programar amb els recursos que la UAB ha posat per aconseguir-los, i tinguin unes expectatives desaforades sobre la qualitat exigida.

Els dos errors tenen un remei comú: el diàleg, la comunicació, l'intercanvi d'idees, el debat transparent i públic. En definitiva, l'acord. Sens dubte, l'obtindrem perquè volem tots el mateix: la màxima qualitat possible en el camí d'Ítaca cap a l'excel·lència universitària.


     

 

Microsoft crea una secció pels estudiants universitaris espanyols.

Selecció de les millors adreçes d'autoformació.

Cursos interactius de Microsoft.

Llibres d'autoformació a la secció llibres.

   
       

Serveis
 

 

Noves funcionalitats del directori.

Millores en la xarxa de Ciències de la comunicació.

Suport remot al CAS: una nova eina per al suport a l'usuari.

Canvis de Retevisión en l'accés remot a la UAB.

El Museu de l'SI.

Millores en la connexió amb Sabadell.

   
       

Notícies dels SID
 

Ampliació del disc de Selene.

Noves incorporacions i canvis de personal

Canvi de numeració telefònica.

   
               
  L'enllaç anterior    
Altres notícies
  Notícies més llegides de L'enllaç nº 9:

1 Google a l’Autònoma

2 Buscar i trobar persones al web de la UAB

3 Guardar una pàgina sencera amb Netscape

4 Imprimir sense obrir el document

Hemeroteca de l'enllaç

     

 

Enquesta dels espanyols i internet.

Els enemics d'internet.

GEANT

Notícies sobre virus.

Creixement del contingut.

   
                           

Entrevista
 
Enginys
 
Llibres
 
Inaki Nuñez, cap d'avantprojectes
.
       

 

Enviar HTML al notepad.

Enginys a Office.

Abans de les vacances...

       

 

Microsoft Access en 24 hores.

Oracle 8.

La bíblia de Windows Millenium.

   
                           

Programari en català
 
Cartes al director
   
 

 

Guia d'estil de softcatalà.

Projecte Open Office.

Corrector de català.

Mas demana a Microsoft productes en Català.

       

'SPSS' personal.

Felicitacions pel nou Enllaç.

Sobre l'ús de l'e-mail.

       


L'enllaç, número 10. Juliol de 2001.


Els qui hem fet l'Enllaç.