
|
Número
10 - Juliol 2001
|
|||||||||||||
|
Editorial: La qualitat de l'SI i els acords necessaris |
Especial formació |
||||||||||||
|
No era un simple canvi de nom. Era tota una declaració programàtica. La satisfacció dels usuaris és la única raó de ser d'un servei. I la satisfacció passa per obtenir la qualitat esperada. No n'hi ha prou en fer inversions en les màquines, programari i xarxa de comunicacions adequades. L'usuari necessita i exigeix un funcionament estable, consolidat, eficaç davant les contingències, atent i amable davant les necessitats de suport personalitzat. Aquest és el repte que l'SI està assumint ja fa temps: acostar la qualitat obtinguda a la qualitat esperada. I ho està fent enmig de la lluita quotidiana contra la disbauxa de canvis tecnològics que la informàtica no ha deixat de tenir i l'increment exponencial en el nombre i en la complexitat de la demanda dels usuaris. És així com hem començat una nova etapa de reestructuració del servei, de canvis en el model de funcionament, orientats a la consecució d'aquest objectiu principal. Un nou període que és un repte molt important i engrescador per a tots els treballadors de l'SI i que està requerint una sobrededicació i un esforç d'adaptació als nous temps, als nous mètodes. És en aquest context que cal interpretar (entre molts d'altres canvis que ja detallarem en el seu moment) la transformació del càrrec de Cap d'Assistència i Suport als Usuaris (CAS) al càrrec de Cap de Qualitat del Servei. Aquí també hi ha alguna cosa més que un simple canvi de noms. Durant massa temps, potser, l'SI ha comès l'error de no aprofundir en el coneixement de com volien els usuaris que fos aquest servei. El risc que tenim ara és que els usuaris desconeguin quina és la qualitat de servei que, de manera realista, podem programar amb els recursos que la UAB ha posat per aconseguir-los, i tinguin unes expectatives desaforades sobre la qualitat exigida. Els dos errors tenen un remei comú:
el diàleg, la comunicació, l'intercanvi d'idees, el debat
transparent i públic. En definitiva, l'acord. Sens dubte, l'obtindrem
perquè volem tots el mateix: la màxima qualitat possible
en el camí d'Ítaca cap a l'excel·lència
universitària. |
Microsoft crea una secció pels estudiants universitaris espanyols. Selecció de les millors adreçes d'autoformació. |
||||||||||||
| Serveis |
|||||||||||||
|
Noves funcionalitats del directori. Millores en la xarxa de Ciències de la comunicació. Suport remot al CAS: una nova eina per al suport a l'usuari. |
|||||||||||||
Notícies dels SID |
|||||||||||||
| L'enllaç anterior | Altres notícies |
||||||||||||
|
Notícies més llegides de L'enllaç
nº 9:
1 Google a lAutònoma 2 Buscar i trobar persones al web de la UAB 3 Guardar una pàgina sencera amb Netscape 4 Imprimir sense obrir el document |
|
||||||||||||
Entrevista |
Enginys |
Llibres |
|||||||||||
Inaki Nuñez, cap d'avantprojectes. |
|
|
|||||||||||
Programari en català |
Cartes al director |
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||