![]() |
|||
| UAB Idiomes | |||
|
Docència i informàtica La relació que té el SIM amb la informàtica
és bastant àmplia i peculiar, tal i com ho afirma el seu
director: "Per una banda hi ha una relació amb les tasques
de caràcter administratiu, com la que pot tenir qualsevol centre
o qualsevol unitat de treball de l'Autònoma. En aquest cas, l'especificitat
del SIM és que hem elaborat un aplicatiu propi per a la gestió
acadèmica del centre. I, per una altra banda, també existeix
una relació directa amb les activitats docents". Una relació
que els obre un ampli ventall de possibilitats ja que, segons Melcion,
la informàtica permet treure de l'aula les activitats més
mecàniques i repetitives de la docència tradicional, que
l'alumne pot realitzar de manera més individualitzada i més
amena, i reservar per a l'aula les activitats més comunicatives..
El principal avantatge que aprofita el SIM de les noves
tecnologies és la possibilitat de crear i editar material didàctic
propi. De fet, la informàtica els ha permès elaborar exercicis
multimèdia adaptats a les seves necessitats, uns exercicis que
ha confeccionat un equip de professors d'UAB Idiomes. El director del
Servei en ressalta una novetat: "Ara, a part de la versió
en CD-Rom d'aquests exercicis, també en tenim una versió
via web que funciona a través d'Internet. Així podem anar
actualitzant contínuament el material didàctic sense necessitat
de fer nous tiratges de CD-Rom". El SIMTEST és una prova autoadaptativa de detecció de nivell d'idiomes. Aquest sistema, que en anglès es coneix com a CAT (Computer Adaptative Test), respon a una lògica molt simple: "A la persona se li va proposant una sèrie de qüestions de resposta múltiple o tancada. En funció de si la resposta és correcta o no, el test es va adaptant al nivell de l'alumne. Per exemple, si l'alumne encerta una resposta, se n'hi proposa una de nivell més avançat, i, si la falla, se n'hi proposa una d'igual nivell o inferior. Així fins que l'alumne s'estabilitza en un mateix nivell. I amb menys de vint qüestions ja tenim una informació prou fiable. Això permet una gran agilitat". Joan Melcion admet que la relació informàtica i idiomes ha canviat en molt poc temps: "Fa 8 anys només treballàvem amb tres ordinadors, i ara en tenim més de trenta que treballen permanentment. Com a eina, la informàtica se'ns ha fet imprescindible, perquè t'amplia les possibilitats de gestió educativa, però cal saber-la administrar i usar bé". |
|||
|
Elaborat pel Servei
d'Informàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona |
|||