Internet més ràpid

Aquests dies s’està posant en marxa la nova Anella Científica i la nova infrastructura de la xarxa acadèmica espanyola RedIris, que representen importants millores pel que fa a la connectivitat a Internet de l’Autònoma.

Quant a l’Anella, la xarxa que uneix les Universitats i centres de recerca de Catalunya amb RedIris i el Punt neutre català, el dia 28 d'abril va passar de una capacitat agregada de 669 Mbps a 3.250 Mbps. Això va suposar l'augment de cabdal de la nostra línia de 34 Mbps a 100 Mbps. Aquesta millora ens permetrà continuar amb el nostre creixement i evitar els problemes de saturació que s’havien començat a produir des de principis d’aquest any.

I pel que fa a la infrastructura de RedIris, és a dir la posada en marxa de RedIris2, el canvi suposa la substitució d’una xarxa radial centrada a Madrid amb enllaços de 155 Mbps per una xarxa mallada amb un nucli a 2,5 Gbps molt més d’acord amb la filosofia de la Internet. D’aquesta nova infrastructura ja s’ha posat en marxa el nou enllaç Barcelona-Madrid que substitueix el que hi havia fins ara que ja estava congestionat.

L’evolució del trànsit a Internet

En la gràfica següent podeu veure l'evolució del trànsit cap a Internet des de la UAB en la setmana en que s'ha produït el canvi de la línia de connexió:

El verd representa el cabdal que surt de la UAB cap a Internet i el blau el que entra d’Internet a la UAB. El salt correspon al dilluns 28 d’abril.

Elaborat pel Servei d'Informàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona
Edifici D 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès). 93 581 21 00 Fax: 93 581 20 94
Correu electrònic: enllac@si.uab.es
Data d'actualització: maig 2003