Revista del Servei d'Informàtica de la UAB

Preguntes més comunes rebudes al CAS
 

La paraula de pas caduca? Cada quant? No es pot fer que no em caduqui?

Per motius de seguretat les paraules de pas o passwords dels comptes del servei 2000 caduquen cada dos mesos. El propi sistema avisa quan cal canviar la paraula de pas perquè ha caducat i us dóna un nombre limitat d’accessos addicionals per fer el canvi.

 

Quin sistema d’accés remot recomaneu pels usuaris de CESAR, Infovía+ o els mòdems propis de la UAB?

Per gaudir de la millor connexió possible us recomanem els mòdems propis de la UAB. Heu de tenir en compte, però, la tarifa telefònica que us aplicaran en funció de la localitat des d’on us connecteu. Si truqueu des de les demarcacions telefòniques de Barcelona o Sabadell-Terrassa podeu trucar als mòdems propis pagant tarifa local, la més econòmica de les existents. Més informació a http://www.uab.es/si/cesar/accesremot.htm

 

Quan canvio el número de telèfon de l’accés remot, hem diu que l’usuari és incorrecte.

Heu de tenir en compte que quan feu servir el telèfon d’Infovia+, com a nom d’usuari heu de posar niu@uab, però quan truqueu als mòdems propis de la UAB només heu de posar niu . La paraula de pas és la mateixa en tots dos casos.

Nota: On diu niu heu de posar el vostre codi d’usuari de CESAR.

 

Com puc fer que tot el correu que rebo a altres comptes m’arribi només al compte que miro sempre?

Demaneu al CAS que el correu que arriba als altres comptes s’adreci automàticament cap al que mireu sempre. Divulgueu la vostra adreça personal normalitzada (nom.cognom@uab.es) i quan sigui prou coneguda podeu donar de baixa els comptes que no feu servir. Recordeu que els comptes de correu del Servei 2002 són gratuïts i que són els que recomanem que feu servir.

 

Em vull inscriure al un servei: servei 2002, CESAR, connexió a la xarxa, ...

Els formularis d’inscripció dels diferents serveis són al web del Servei d’Informàtica http://www.uab.es/si.

 

Per què no em podeu dir la nova paraula de pas per telèfon?

No podem dir les paraules de pas per telèfon per que no podem comprovar que la persona que està trucant és la propietària del compte. Si no ho féssim així, qualsevol persona podria demanar una nova paraula de pas per qualsevol compte i accedir-hi.

Per agilitar la recuperació de paraules de pas en cas d’oblit, hem establert un nou circuit que permetrà obtenir la nova paraula de pas en pocs minuts si us identifiqueu a qualsevol SID.

 

 

Elaborat pel Servei d'Informatica de la Universitat Autònoma de Barcelona
Edifici D 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) Tel.: (93) 581 2100 Fax: (93) 581 20 94
Correu electrònic: enllac@uab.es
Data d'actualització: