Revista del Servei d'Informàtica de la UAB

Casos d'altres C.A.S.

Si et consideres un TI (Tecnològicament Incapaç) consola't llegint aquest extracte d'un article del Wall Street Journal sobre les anècdotes esdevingudes en les línees d'atenció al client d'unes quantes empreses informàtiques.

1.- L'empresa Compac ha considerat seriosament substituir la instrucció Press Any Key to Continue per Press Intro. Aquesta decisió ha estat fruit de les nombroses trucades que preguntaven on és la maleïda tecla Any.

2.- El servei de suport tècnic d'AST va rebre una trucada d'una persona que es queixava perquè li resultava molt difícil fer servir el ratolí amb la funda protectora posada. La funda protectora va resultar ser la bossa de plàstic en la qual habia sortit embalat des de la fàbrica.

3.- Un tècnic de Compac, una vegada, va rebre la trucada d'un home que es queixava del seu ordinador perque no era capaç de processar els arxius de text guardats en els vells discs de 5 polsades. Després de descartar fonts d'escalfor o magnetisme en el seu emmagatzamament, es van adonar que l'usuari va etiquetar els discs, els havia introduït a la màquina d'escriure i va mecanografiar les etiquetes ja col·locades.

4.- A un altre client d'AST se li va demanar que enviés una còpia dels seus discs d'arranc que produïen problemes. Uns quants dies després el servei tècnic va rebre una carta del client amb unes meravelloses fotocòpies en color dels discs.

5.- Un tècnic del servei telèfonic de Dell va aconsellar a un usari que tornés a introduir el disc a la unitat i que tanqués la porta. El client li va demanar que s'esperés un moment i… va poder sentir com deixava el telèfon a sobre de la taula i s'aixecava per tancar la porta del despatx.

6.- Un altre client de Dell va trucar dient que no podia enviar cap fax amb el seu ordinador. Després de 40 minuts d'explicacions creuades, el tècnic va descobrir que l'usuari estava intentant enviar un full de paper per fax passant-lo per la pantalla i prement la tecla Send.

7.- Un altre usuari de Dell va trucar queixant-se perquè el seu teclat havia deixat de funcionar. El tècnic li va preguntar sobre les condicions de conservació i el client li va contestar molt orgullós que no podia ser que hagués deixat de funcionar perqué estés brut: –L'he netejat avui mateix, he tret totes les tecles una per una i he netejat la carcassa amb aigua i sabó tot fregant-la amb un raspall.

8.- Un tècnic de Dell va rebre una trucada d'un client que estava indignat perquè el seu ordinador l'havia insultat: –M'ha dit "invalit i incorrecte"! El tècnic li va haver d'explicar que les respostes "ordre incorrecte" o "invàlida" de l'ordinador no s'han de prendre com a una cosa personal.

9.- Un confús usuari de IBM tenia problemes per imprimir els seus documents. Li va comentar al tècnic d'atenció on line que el seu ordinador deia "no puc trobar la impressora". "Fins i tot he girat el monitor cap a la impressora però l'ordinador segueix sense poder 'veure' la impressora".

10.- Una desesperada usuària va recórrer al Servei Tècnic d'Assistència de Dell perquè el seu ordinador nou no s'encenia. Després d'assegurar-se que l'apareill estava endollat, el tècnic li va dir que li comentés que passava quan premia el botó de posada en marxa. Ella va respondre: "He apretat unes quantes vegades el pedal i no ha passat res". El "pedal" va resultar ser el ratolí de l'ordinador.

11.- Una altra clienta va trucar al servei tècnic de Compac per dir que el seu ordinador nou i lluent no funcionava. Ella va comentar que havia desembalat la unitat, l'havia endollat seguint les instruccións i va esperar dos minuts i no va passar res. Quan se li va demanar que anés explicant què passava exactament en prémer el botó de posada en marxa, ella va contestar: "Quin botó?"

12.- Operador del Centre d'Atenció al Client de Novell NetWare:

Usuari: Hola, és el Servei Tècnic?

Tècnic: Si, aquí és. En què el puc ajudar.

Usuari: El portagots del meu ordinador s'ha trencat i com que encara està en garantia, m'agradaria que el canviessin. Què he de fer?

Tècnic: Perdoni, ha dit portagots?

Usuari: Si, està incorporat a l'ordinador.

Tècnic: Perdoni'm si li puc semblar estranyat, però és que ho estic. Va rebre aquest complement com a part d'una oferta o d'una promoció? Com va aconseguir aquest portagots? Té alguna marca impressa?

Usuari: Doncs estava inclòs en l'ordinador. No sé res de cap promoció i només hi ha escrit "4X".

En aquell moment el tècnic es va veure obligat a tapar el microfon del telèfon perquè no va poder contenir l'atac de riure. L'usari habia estat utilitzant de portagots la plataforma extraible del CDROM. I, naturalment, va acabar per trencar-se.

 

Elaborat pel Servei d'Informatica de la Universitat Autònoma de Barcelona
Edifici D 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) Tel.: (93) 581 2100 Fax: (93) 581 20 94
Correu electrònic: enllac@uab.es
Data d'actualització: