El curs 1998/99 és el primer en què tots els alumnes de la UAB tenen
dret a disposar dun compte personal de correu electrònic de forma totalment
gratuïta. Aquest iniciativa busca potenciar i facilitar lús de les tecnologies de
la informació i de la comunicació en làmbit universitari.
Es tracta dun compte de correu electrònic de caire personal, que
es consultable des dinterfície web. Els missatges que es reben semmagatzemen
al servidor de la Universitat, per tal de que siguin consultables des de qualsevol
ordinador amb accés a la xarxa de la UAB.
Els missatges rebuts estan emmagatzemats en un servidor de correu IMAP,
per la qual cosa es pot accedir amb qualsevol aplicació de correu electrònic compatible
amb IMAP, tot i que des del Servei dInformàtica només es dona suport a
laplicació WebMail accessible des de la pàgina principal de Serveis Intranet per a
lAlumne: : https://sia.uab.es/sia
El curs anterior ja van disposar daquesta opció
els alumnes que cursaven assignatures que participaven en tutories electròniques, però
aquest curs lús sha universalitzat a tots els alumnes de la UAB, tant
destudis oficials de 1er, 2on i 3er cicle, com dEscoles Adscrites, com a
estudis propis que imparteix la UAB (postgrau i mestratges).
Des de la posada en marxa de la Intranet dels Alumnes shan
registrat 23.000 accessos a la pàgina principal. Des daquesta pàgina lalumne
a més daccedir al seu correu també pot consultar la quota que li queda disponible
en disc (del total de 15 MB inicials), així com canviar la seva paraula
daccés que és única per a tota la intranet.
Activacions del servei CEBA a
data 8.3.99
Mes |
Nombre dactivacions |
Octubre |
1.094 |
Novembre |
1.527 |
Desembre |
666 |
Gener |
309 |
Febrer |
91 |
TOTAL |
3.687 |
Origen de les activacions del servei
TAU (Terminal dAutoservei de la
UAB) |
296 |
Secretaries i Servei dInformàtica |
3391 |
A més dels alumnes que han activat el compte CEBA,
també tenen accés al correu els alumnes que disposen de CESAR (Correu Electrònic i
Serveis dAccés Remot), que afegeix a les opcions de CEBA laccés a Internet
des de casa, la consulta de les qualificacions i expedient acadèmic,
lautomatrícula, i la publicació de pàgines web. El total dalumnes amb CESAR
és en aquest moments 1.237, per tant els alumnes que disposen de bústia de correu en el
servidor de la UAB són prop de 5.000.
Inscripció als servei
Per obtenir un compte CEBA es disposa dels següents mecanismes:
TAU (Terminals dAutoservei Universitaris)
Secretaries de tots els centres de la UAB
Recepció del Servei dInformàtica
En el mateix moment de la inscripció simprimeix un document amb
el codi dusuari i la paraula de pas associada. Des daquest moment ja es pot
accedir al servei des de qualsevol navegador de web.
El servei CEBA restarà actiu des del moment de la inscripció fins al
mes de desembre del primer curs en que lalumne no es matriculi a la UAB.
Per inscripcions a CESAR, consulteu http://www.uab.es/si/cesar.