Revista del Servei d'Informàtica de la UAB

CEBA: Correu Electrònic Bàsic per Alumnes

 

El curs 1998/99 és el primer en què tots els alumnes de la UAB tenen dret a disposar d’un compte personal de correu electrònic de forma totalment gratuïta. Aquest iniciativa busca potenciar i facilitar l’ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació en l’àmbit universitari.

Es tracta d’un compte de correu electrònic de caire personal, que es consultable des d’interfície web. Els missatges que es reben s’emmagatzemen al servidor de la Universitat, per tal de que siguin consultables des de qualsevol ordinador amb accés a la xarxa de la UAB.

Els missatges rebuts estan emmagatzemats en un servidor de correu IMAP, per la qual cosa es pot accedir amb qualsevol aplicació de correu electrònic compatible amb IMAP, tot i que des del Servei d’Informàtica només es dona suport a l’aplicació WebMail accessible des de la pàgina principal de Serveis Intranet per a l’Alumne: : https://sia.uab.es/sia

El curs anterior ja van disposar d’aquesta opció els alumnes que cursaven assignatures que participaven en tutories electròniques, però aquest curs l’ús s’ha universalitzat a tots els alumnes de la UAB, tant d’estudis oficials de 1er, 2on i 3er cicle, com d’Escoles Adscrites, com a estudis propis que imparteix la UAB (postgrau i mestratges).

Des de la posada en marxa de la Intranet dels Alumnes s’han registrat 23.000 accessos a la pàgina principal. Des d’aquesta pàgina l’alumne a més d’accedir al seu correu també pot consultar la quota que li queda disponible en disc (del total de 1’5 MB inicials), així com canviar la seva paraula d’accés que és única per a tota la intranet.

Activacions del servei CEBA a data 8.3.99

Mes

Nombre d’activacions

Octubre

1.094

Novembre

1.527

Desembre

666

Gener

309

Febrer

91

TOTAL

3.687

Origen de les activacions del servei

TAU (Terminal d’Autoservei de la UAB)

296

Secretaries i Servei d’Informàtica

3391

A més dels alumnes que han activat el compte CEBA, també tenen accés al correu els alumnes que disposen de CESAR (Correu Electrònic i Serveis d’Accés Remot), que afegeix a les opcions de CEBA l’accés a Internet des de casa, la consulta de les qualificacions i expedient acadèmic, l’automatrícula, i la publicació de pàgines web. El total d’alumnes amb CESAR és en aquest moments 1.237, per tant els alumnes que disposen de bústia de correu en el servidor de la UAB són prop de 5.000.

Inscripció als servei

Per obtenir un compte CEBA es disposa dels següents mecanismes:

TAU (Terminals d’Autoservei Universitaris)

Secretaries de tots els centres de la UAB

Recepció del Servei d’Informàtica

En el mateix moment de la inscripció s’imprimeix un document amb el codi d’usuari i la paraula de pas associada. Des d’aquest moment ja es pot accedir al servei des de qualsevol navegador de web.

El servei CEBA restarà actiu des del moment de la inscripció fins al mes de desembre del primer curs en que l’alumne no es matriculi a la UAB.

Per inscripcions a CESAR, consulteu http://www.uab.es/si/cesar.

 

Elaborat pel Servei d'Informatica de la Universitat Autònoma de Barcelona
Edifici D 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) Tel.: (93) 581 2100 Fax: (93) 581 20 94
Correu electrònic: enllac@uab.es
Data d'actualització: